Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
All:No vazeni,tri dni som bol na sluzobke v Nemecku a nestacim zasnut.Vela vyzivna diskusia.Komentara sa zatial zdrzim ale potom par otazok budem mat...
Reply on: Sarko #32619:
to ti neschvalia, alebo pozvy nas skusobku. Ale z vedenia ti to nikdo nedovoli a zavolajte ludi z drazneho bude sranda.
Reply on: BMko #32617:
No ak máš dovoz na zmenu, tak niektoré vlaky (alebo aj väčšina) chodia z USS prázdne a naopak pri odvoze zo zmeny chodia prázdne do mesta. Ale v štádiu vybavovania je aj riadna skúšobná jazda.
Reply on: bigmac #32598:
Mohol by ist do Devfinskej, tam sa robia preteky po nociach
Reply on: Sarko #32611:
Ked mas substrat, tak to je podla teba skusobna jazda??? ja by som to nazval inac
FOBUST : ty smradlavy gumokolista ☺
Reply on: aNTI #32614:

Ked nechcu aby sa to prepadavalo, tak by tam mali v prvom rade vykopnut tie BKVcka a spravit tam normalnu trat, ak maju peniaze, tak najlepsie monolyticku betonovu dosku! Alebo aspon hocicio ine ako BKV. Ta trat je des.
Reply on: fobust #32609:
Re #32606 nebulus: COZE? AKOZE ZALIEVAJU? Ved v novinach pisali ze preto sa tam seru lebo robia kolektor. Neverim ze to nebude kolektor. A zaujimalo by ma co tam spravia aby sa to nepredavalo znova.
Minulý týždeň som bol pozrieť na starý most a sú mi nejasné niektoré veci. Dokáže to niekto objasniť?

1. Najprv si objasnime krátko históriu: (resp. to, čo viem)
Tesne vedla starého cestného mostu je železničný jednokolajný; existuje dodnes, kolaje sú ,nepoužíva sa .
Prvá "električka" normálnerozchodná jazdila po CESTNEJ časti mosta, lebo železnica nepovolila peážnu premávku po svojich kolajách. Tá električka bola "POHÉV" -el. dráha Bratislava - Viedeň. Električkové súpravy jazdili do Kopčan, do Viedne jazdili súpravy dvoch až troch vagónov ťahané el. lokomotívou. Úsek na cestnom moste bol dvojkolajný. Ďalej nech si záujemci nájdu históriu POHÉV alebo Pressburgerbahn...Je to dosť zaujímavé.
V tridsiatych rokoch bol úsek do Kopčan prestavaný na metrový rozchod a prepojený s BEÚS . Po vojne trať skrátená len do Petržalky.
2. Minulý týždeň som bol v Blave a podíval som sa na starý most. Zaujalo ma, že kolaje na železničnom sú dodnes zachované. Končia za mostom a trať je ďalej už zrušená. Na moste som videl normálnerozchodnú kolaj a uprostred v ose kolaj o metrovom rozchode (len usudzujem, nemeral som).
3. A TU ZAČÍNA ZÁHADA !
Je možné, že "metrová" kolaj na moste slúžila len ako prídržná kolaj v prípade vykolajenia; na žel. mostoch je to pravidlom, ale bývajú to ocel. profily ,ktoré nemajú profil kolajnice a ku koncu mostu sú zúžené smerom k ose kolaje. Tu však sú regulérne kolajnice, ktoré pokračujú až za most.
Dodnes som nikde nezistil, či po prestavbe trate na 1000mm táto viedla cestným mostom, či bola tiež dvojkolajná alebo či bol pre elku využitý (trebárs v poslednom období prevádzky) železničný most. Viem, že most bol koncom vojny poškodený a trať do Petržalky sa po vojne obnovovala. Možno došlo k zmene vedenia kolají. Ako to vlastne bolo ?
Kedy sa ukončila žel. prevádzka cez most do Filiálky ?
POKIAL DOKÁŽE NIEKTO UPRESNIŤ ÚDAJE, BUDEM MU VĎAČNÝ.
ĎAKUJEM.
Na Slovensku je vsetko v rovine "bude, ma byt, uvazuje sa, atd." ale skutek utek.
Reply on: bigmac #32585:
Ale hovoríme o skúšobnej jazde s vypnutím reverzu a následným zastavením voľnobehom, nie o skúšobnej jazde cez perešský most. 🙂
Rýchlodráha má 13,5 km, kým perešský most z tejto celkovej dĺžky zaberá 200 m, takže priestoru na takéto skúšanie je dosť aj mimo mostov.
Reply on: bigmac #32598:
V Piešťanoch nie je okruh, viem že sa plánoval, ale myslím že to stroskotalo.
Reply on: nebulus #32606:

Coze? Ja som myslel ze po Obchodnou nie je nic, akurat ihned pivnice. Ak je tam miesto na kolektor, tak preco tam nie je? ?
Reply on: Z #32607:

Ja mam krajsie. ?
Reply on: fobust #32605:
Off topic, ale k téme-pre ilustráciu je dostupné toto:

http://auta5P.car.cz/vystavy/retro_2003/retro_121x.htm

Hádam to bude fungovať. ?
Reply on: fobust #32604:
Podla toho co som dakde cital tak to malo dlzku iba niekolko desiatok metrov. Jeden pribuzny tam robil nocneho straznika a dohliadal na cerpadla, takze tipujem ze je to zatopene. Inak ma sokovalo ze stolnu pod Obchodnou po polozeni kanalizacnej rury zalievaju betonom. Ved to mohol byt dobry kolektor. Ink v kolektoroch som aj pracoval-D.Diely, Fajnorovo, Vrakuna, Mierova.
Reply on: Z #32601:

Myslim ze by sme mali vychadzat skor z povodnej Nemeckej prezyvky. Ale inac je mi to jedno.
Reply on: nebulus #32603:

O tom som uz tiez pocul. Odvazne teorie vravia o komplenom prieskumnom malom tuneli popod Dunajom, cez ktory sa da dostat z jedne strany na druhu. Ale neviem ci je to pravda. A ak aj ano, tak to velmi dobre schovali, aby sa tam nenastahovali bezdaci.
Jednym zo slepych pokusov o metro v BA bol aj pokus o vystavbu tunela pod Dunajom. Malo to sa to tusim stavat v 90. rokoch niekde medzi pristavom a starym mostom. Stavbu tusim vykonavali Banske stavby PD kanadskou technologiou zmrazovania tekutych pieskov. Vie niekdo nieco blizsie? Aky je sucasny stav tunela?
Reply on: bigmac #32598:
Absolútny súhlas!!! ? Pretože potom mi to poväčšinou končí vprešované niekde pod busom, či znetvorené pod električkou..a poznačených či zničených životov je v tom viac než dosť... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.