hmm hlavne ze v BA uz ani nemusis mavat rukou aby ti zastavili, staci byt na zastavke... (teda aj ked tam spi neaky bezdak, vodic by tam mal zastavit) toto by bolo treba tiez zmenit opat na to mavanie...
Doplním niečo k tomu,prečo pokladám vlakokilometre za ešte zvrhlejšiu jednotku merania výkonov ako vozokilometre-tým pádom by okamžite všetko jazdilo v sólach.Jediný rozumný spôsob je objednať si x miestokilometrov a súčasne y vozokilometrov,aby bol zachovaný komfort.
No, tých pár by sa dalo prežiť.
"Jedine, že by to zoškrtali nejako radikálne ale toho sa nebojím." - ja sa veru práve toho bojím, že sa nájde nejaká "múdra" hlava, ktorá zruší polovicu zastávok a bude sa búchať do pŕs, že sa zvýšila cestovná rýchlosť o nejakú mizivú hodnotu.
Nejako mi tie Tvoje počty nesedia. V súčasnosti chodí do Rače 2 (linky) x 5 (spojov/hod) x (2xT3/T6) + 1 x 5 x K2 = 20 x T3/T6 + 5 x K2. Ak by ostal zachovaný 12-minútový interval a premávali by dve linky, jedna s duplákmi a druhá s "kombi-duplákmi", bolo by to 1 x 5 x 2xT3/T6 + 1 x 5 x (K2+T3/T6), čo je 15 x T3/T6 a 5 x K2. Suma sumárum sa Ti niekde vytratilo 5 sól. Pri šiestich spojoch za hodinu dostávame 18 x T3/T6 a 6 x K2, čiže si jednu súpravu nahradil kačicou. To už je síce rozdiel menší, ale stále v prospech súčasného systému.
DPB by mohol uznat, ak si elektricenku kupujete pravidelne a medzi jednotlivymi zakupeniami nie su medzery, t. j. vzdy ako skonci, hned plati nova. Tak by sa argumentovat dalo...
Dnes som išiel jednotkou, a na Šafku nastúpili revízori. Hneď štyroch chytili, mali 10-min. lístky a už cestovali 12 minút a vôbec im to nevadilo. Najlepšie bolo, ako presviedčali revízorov, že oni si mysleli, že do mesta to je len 10 minút...
Mna celkom fascinuje ten tvoj "vhodny investor". Akoze, preco by to mal stavat? Ci nebodaj mas dojem, ze verejna doprava je ziskova cinnost? Ak sa nemylim, jediny system hromadnej dopravy na svete, ktory je ziskovy, je londynske metro. A aj to len preto, ze popri neskutocne vysokom cestovnom by mohlo sluzit aj ako muzeum podzemnej dopravy. Katastrofalny technicky stav vyustil v niekolko nehod a nasledny strajk pracovnikov londynskeho undergroundu...
Re #32147 J: Kiezby to tak fungovalo! Avsak neviem, ci si sa bol previezt, ked skusobne fungovala preferencia na krizovatke Alexyho. Namiesto toho, aby sa pomocou palubaku ohlasil odchod elektricky zo zastavky smerom k svetlam, opticke cidlo nasnimalo cas prichodu na zastavku a po nejakom fixne stanovenom case(!) zasignalizovalo elektricke, ze by mala odist, pretoze tak stihne zelenu na dalsich svetlach... Mozno to pod povrchom fungovalo inak, ale takto sa to spravalo navonok. Nech sa na mna nikto nehneva, ale to oproti sucasnemu stavu nie je ziadne zlepsenie, prave naopak...
Metro: naopak, myslim si ze vedenie kapacitnej MHD v centre pod povrchom je jedine mozne riesenie. Spojnice medzi radialami sa nedaju v sucasnej zastavbe kadial trasovat a nejake rozsiahlejsie demolacie v BA asi nemozno predpokladat.
ten napad sa tu uz rozoberal a islo o to, ze zastavky ako Krcace nie su na znamenie lebo ...
Ak by sa zaviedli vsetky zastavky na znamenie (aj tak je to vacsinou problem zistit kde zvonit a kde nie), automaticky by sa mohla skratit jazdna doba na par zastavkach a inde by sa to mierne zrychlilo v slabych casoch. Totiz vynimky len komplikuju zivot (nielen) cestujucim.
V BB sa pri autobusoch neoficialne praktizuju vsetky zastavky ako na znamenie. A funguje to, ludia si zvykli. Nie je to ziadny pozitivny priklad, iba priklad fungovania v praxi.
yale