Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
metro: keď som nedávno prepočítaval výmenu všetkých starých električiek za Combina, vtedy ešte pravdepodobné, pri kurze 43Sk za EUR mi to vyšlo niečo cez 10mld.SKK. Ak by sme to prepočítali na súčasný kurz tak to bude 9,3mld. Metro po celom meste by stálo 170mld. Minimálne.
Základnou filozofiu toho všetkého je, že to nebude stáť na križovatkách pretože sa prihláci na počítači svetelnej signalizácie a dostane zelenú (niečo sa už začína rysovať v Dúbravke, aj keď to ešte nefunguje, ale snímače sú), že v centre bude raz pod zemou, a že priemerná premávková rýchlosť bude rovnaká alebo aspoň približujúca sa metru. Že vzdialenosť ktorú prekoná metro v Prahe bude trvať rovnako rýchlo aj električke v Bratislave.
Reply on: J #32143:
pche, co to je neakych 130kmh (pri ktorych ta hrca urcite uz huci ako keby jej slo o zivot 🙂 ); okrem toho ja to auto neplanujem len na vozenie sa po meste ale aj na to ze obcas idem dakam na chatu a pod 🙂
Reply on: metro #32142:
A Ty si skutočne myslíš, že za tie peniaze, ktoré poslúžia na nákup nových električiek sa postaví metro s oboma trasami (vrátane Dúbravky) + súpravy doň? Nežartuj! 🙂

Princíp rýchlodrážnej električky spočíva v tom, že na perifériách využíva teleso súčasnej električkovej dopravy, kde je cestovná rýchlosť zvýšená preriedením zastávok, mimimalizáciou úrovňových krížení s ostatnou dopravou a v prípade úrovňového kríženia zabezpečenie preferencie nosnej dopravy. V centre mesta sa výhľadovo počíta s podpovrchovou dopravou. Takže aj električka raz centrum plné chodcov, semaforov a neviem čoho ešte prekoná pod zemou. Ja viem, nebude to hneď - zďaleka nie v prvej etape. Ale na druhej strane možno s určitosťou predpokladať, že električka pod starým mestom bude jazdiť skôr ako by jazdilo metro.
Reply on: metro #32142:
ok, takze mi skus povedat neaky realne splnitelny datum, kedy by som sa mohol odviez tym metrom z KV do petrzalky (dozil by som sa toho vobec ?), a taktiez skus popisat co robit (ako prepravovat ludi) dovtedy kym to bude spravene...
Reply on: si #32140:
No dovol, moja Š105L nie je žiadna hrča. ? Toť minule som ju skúšal na dialnici a dala mi v pohode 130km/hod čo ti po meste stačí. ?
Ale aj novšie ak má viac ako 5 rokov čakaj vhadzovanie penazí ako gambler do automatov.

yale: tak toho vŕbovatenia zastávok sa neobávam. Ja skôr tých mimoúrovňových križovaní.
no stale tu hovorite o nejakych elektrickach,ale pokial viem,tie nove pojdu len do petrzalky a nebudu ca generalne vymienat... chcete mi povedat ze v celej bratislave zacnu chodit rychlodrazne elektricky?ved nakupit tolko modernych elektriciek by bolo este drahsie ako samotne metro.tie elektricky mozu byt akokolvek rychle,ale pochybujem ze by vzdialenost napr. karlova ves-petrzlaka urazili rychlejsie jak metro.metro ide predsa pod zemou,nebrzdi ho ziadna premavka ani nic.pokojne prejde skrz dunaj a je to.zatial co elektricka by sa musela prepletat cez cele mesto a potom cez stary most...
Reply on: yale #32139:
Mám taký dojem, že Tebe vlastne nevadí ani zrýchlená električka ako taká, ale skôr obava zo zneužitia idey rýchloelektričky na konci ktorého bude technický paškvil za ťažké prachy dopravné problémy BA vôbec neriešiaci.

Iste, aj to sa môže stať. Ale môže byť potom obava z "kompromisnej" električky dôvodom pre presadzovanie metra? Lebo podľa mňa skutočne v Bratislave nosnou dopravou môže byť električka, len sa to musí spraviť poriadne. Alebo sa nezhodneme ani na tom?
Reply on: J #32138:
lacnejsie to zrovna nebude, ale usetri mi to trocha nervov, cas a poskytne urcitu slobodu (nebudem musiet davat pozor na to kedy mi ide posledny spoj a utekat nanho, na druhej strane aj cast slobody zoberie - teraz sa mozem volne potlkat po meste a hockde nastupit na MHD a nemusim sa vracat na miesto kde som nechal IGK). A az taku hrcu ako neaku S105 co spominas neplanujem, chcem nieco trocha novsie a rychlejsie 🙂
J: Nebezpecenstvo kompromisneho riesenia je, ze ak to bude bezna trasa, pri kazdej vrbe sa najde skupina iniciativnych obcanov, ktori prave tam potrebuju zastavku a urobia peticiu a sme dosli... po par rokoch uz ani nerozoznas, co malo byt rychlodrahou a co nie. Cize musi to byt nieco, co vydrzi takuto manipulaciu ako kompaktny celok, a prave v pripade metra, alebo samostatne navrhnutej trasy ta odolnost voci spriemerovaniu je vyssia. Amsterdam sice nie je ziarivy priklad riesenia MHD, ale maju tam napriklad linku 51 metra, ktora je osadena lahkymi vlakmi Sneltram, ktore po vyjazde na povrch pouzivaju trasu elektriciek (kvoli tomu maju aj horny zberac). Ale ta trasa je samostatne teleso, nie je to poulicna elektricka a zastavky su rozdelene na dve urovne - pri nizkej zastavuju elektricky, pri vysokej Sneltram. Sneltram vsak nie je elektrickou.

Odporucam mrknut na:
http://world.nycsubway.org/eu/nl/ams-metro.html
tam je vidiet rozdiel medzi vozidlami Sneltram (linka 51) a klasickeho metra (ktore tam tiez ciastocne chodi po povrchu).
Reply on: si #32136:
A myslíš, že ťa to s tým IGK výjde lacnejšie. Myslíš, že dokážeš jazdiť denne z Dolných honov za menej ako 20 korún na deň. Ja keď som jazdil tri dni toľko koľko jazdím s MHD, tak ma to vyšlo dve kilá. Na nové pochybujem, že máš a staré vyťahuje z vrecák veľa penazí na opravy. (Mám Š105L, model 86 a spotrebou 7litrov na 100km.) A či to bude pohodlnejšie? Neviem kde robíš, ale zaparkuješ, neukradnú či nevykradnú ti ho páve vtedy keď tam zabudneš PC? Možno to bude rýchlejšie, ale o tom si nepísal. Písal si o finančných nákladoch.
Reply on: yale #32133:
No neviem ale električke trvá cesta od zastávky Zátišie na Zlaté piesky 8 minút čo je priemerná premávková rýchlosť 28km/hod, čo sa blíži k metru s tuším 30km/hod. Ak sa mýlim prosím opravte ma.

Aj keď tebou popísané situácie sú docela možné. Len vieš električka pôjde už vo vyhĺbených koridoroch a majú dve možnosť zrejme rovnako drahé. Buď ostatné dovyhĺbia alebo tie vyhĺbené zasypú.
Ale reálne sú dve možnosti buď tí, ktorí teraz hovoria, že nič nebude sa budú neskôr biť do pŕs, že si boli istý, že sa to postaví alebo tí ktorí teraz veria, že sa to postaví budú sklamaní a zahanbení.
Reply on: Vladimír #32135:
hmm podla mna to je zle polozena anketa - ja s tym ze prestat pouzivat MHD uvazujem uz pri sucasnych cenach, takze ak do konca januara (do kedy mi plati este elektricenka kupena za "stare" ceny) budem mat IGK, tak s vysokou pravdepodobnostou sa na celu MHD vybodnem... a pravdepodobnost ze ten IGK mat budem je dost vysoka... 😃
Inak, s tou anketou na hlavnej stránke opatrne, opatrne! Aby si magistrát jej výsledky nevyložil ako podklady pre stanovenie maximálnej ceny cestovného v MHD! 😉
Reply on: metro #32128:
A čo keď ti povieme, že bratislavský projekt rýchlodrážnej električky je robený tak, že medzizastávkové vzdialenosti budú rovnaké ako u metra a maximálne dosahovaná rýchlosť električky bude tiež rovnaká ako u metra čiže 80km/hod. Akurát nebudeš tri minúty cestovať do podzemia ako písal Papyr pri metre. V Dúbravke, Karlovke, Rači, Ružinove a na Vajnorskej sa moc toho nezmení. Len to bude jazdiť rýchlejšie, zruší sa niekoľko zastávok, ale dochádzkový čas k zastávkam zostane v podstate rovnaký, zruší niekoľko prejazdov cez trať, zavedie preferencia električky na križovatkách,... Len v centre budú cestujúci rýchlejšie. V Petržalke sa toho zmení viac. Totižto trať v strede sídliska bude vyžadovať autobusové výťahy a ak nebudú prípoje koordinované, čo v BA asi nebudú, tak sa dočkáme toho, čo napísal Papyr o Prahe. Takže zrejme cestovanie bude menej pohodlné, ale rýchlejšie.
Ale uvidíme či sa vôbec niečo postaví. Len šance na výstavbu rýchlodrážnej električky sú asi o 800% vyšie ako u metra.
Metro, tu si asi narazil len na samych priaznivcov elektriciek... osobne vsak tiez nepovazujem otazku metra za uzatvorenu.
Vystavba elektricky do Petrzalky ma nevyhodu v tom, ze sa v projekte lahko daju robit kompromisy, takze vyvoj pojde asi takto:

- naco stavat standardny rozchod, metrovy nam staci a elektricka moze behat aj po ostatnych tratiach (aj ked sa neskor ukaze ze nemoze)
- naco stavat vsetky krizovania mimourovnovo, niektore staci urobit v urovni a s preferenciou (ktora casom zanikne)
- naco kupovat nove vozidla, ved mozeme lacno zrekonstruovat T3
- naco stavat uzatvorene stanice, stacia ostrovceky, nastupovat do vozidiel sa bude po schodoch
- naco trasovat Petrzalku vo vykope, staci po povrchu

atd...

S metrom sa to prilis neda, to je stavba sama o sebe, kompromisy sa v procese vystavby uz nedaju robit. A dokonca pri troche stastia by ho mohol prevadzkovat niekto iny ako DPB.

Samozrejme, metro moze chodit mimo centra aj po povrchu na samostatnom telese. Dolezite su vsak jeho vlastnosti: nastup v rovine podlahy, velkokapacitne supravy, plna preferencia v doprave, informacny system, jednoduche prestupy na ostatne typy dopravy. Tie vozidla ktore v takychto systemoch jazdia su blizsie vlakom ako elektrickam. Combino ani ULF nie je na rychlu premavku s velkou prepravnou kapacitou. Staci si postat na prestupnej stanici metra a clovek za chvilu pochopi, kolko ludi sa tadial premelie.

Do Petrzalky by teda mala ist naozaj kapacitna prepravna zbernica noveho systemu, aby sme tu za par rokov nemali iba ospalu trat po ktorej sa elektricka hrkoce pol hodiny, podobne ako dnes na Zlate Piesky.
Reply on: Z #32118:
Známy má SAAB tuším 90. Proste trochu starinka. Jeden deň otvoril dvere a zobral mu ich moskvič. Nejaká pekná starinka. Chlap čo mu patril bohoval, lebo sa mu podarilo po štyroch mesiacoch zohnať predné svetlo a v ten deň čo ho namontoval ho aj roztrieskal. Známy tiež nové dvere hladal trochu dlhšie.

Re #32128 metro: Ha ha ha, za päť minút cez polku mesta. To si kde nabral. ? ? ? Nevravím že metro nie je rýchle, ale to by muselo ísť tak 130km/hod bez zastávok.
Reply on: fobust #32130:

No kukam ze na zlu adresu, mas to este raz, tentokrat hadam spravne.
Z:
Poslal som ti na mail fotky tej tisicky. ?
Reply on: metro #32128:
No ja snad byvam v inej Prahe, ako ty popisujes. Skade kam ste sa dostali za 5 minut? Jedina trasa podzemnej drahy, o ktorej som ochotny pripustit, ze vedie skutocne z konca na koniec Prahy, je metro B, ktore vzdialenost medzi konecnymi urazi za 43 minut.

Ja ked potrebujem ist do mesta, napriklad na Vinohrady (dajme tomu Kajetanka-Jana Masaryka) metrom, tak to je 0-20 minut cakania na autobus, potom 5-30 minut jazdy po ulici (podla stavu prejazdnosti ciest), potom 3 minuty zostup dole na uroven nastupista stanice Hradcanska, potom 0-10 minut cakania na supravu metra A, potom 10 minut jazdy na Namesti Miru, potom 3,5 minuty lezenie po schodoch hore, potom cakanie 0-10 minut na elektricku, potom 2 minuty jazdy elektrickou. Celkovo nabeham PESI cca 1 km a casovo to trva medzi 25 a 90 minutami.

To je lepsi priklad... ten horsi je napriklad Kajetanka-Na Beranku. To musim ist dvoma linkami metra, pricom prva je vzdy A z Hradcanskej a druha moze byt bud B na Smichovske nadrazi, odkial mi ide 253-ka, alebo C na Kacerov, odkial mi ide 139-ka... Mam vyskusane, ze za pouzitia C-cka to trva cca 70 minut, za pouzitia B-cka priemerne 55 minut (pri pouziti B-cka pritom trikrat prekrocim Vltavu, dobre, nie?). Osobnym autom to cez Strahovsky tunel, Barrandovsky most a Modransku ulicu trva nanajvys 25 minut.

Ach, metro, metro... Kilometre nabehane pesi na vstupoch, vystupoch, prestupoch, radovo minuty jazdy, ale radovo desiatky minut cakania alebo pesieho pochodu, neskoordinovane odchody nadvaznych autobusov... Metro je krasna vec 🙂
no,podla mna by najvecsou vyhodou bolo,ze by si sa z jedneho konca mesta na druhy dostal za zlomok casu ako sa dostanes dnes.ked som bol v prahe tak sme sa z centra dostali na druhy koniec prahy asi za 5 minut,co by u nas trvalo 25,vdaka nasej infrastrukture a rychlosti dopravy.je pravda ze je drahe a nakladne na vystavbu,ale myslim ze keby sa nasiel nejaky vhodny investor dalo by sa s tym nieco urobit... tak povedz teraz tvoj nazor

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.