Reply on: yale #32139:
Mám taký dojem, že Tebe vlastne nevadí ani zrýchlená električka ako taká, ale skôr obava zo zneužitia idey rýchloelektričky na konci ktorého bude technický paškvil za ťažké prachy dopravné problémy BA vôbec neriešiaci.Iste, aj to sa môže stať. Ale môže byť potom obava z "kompromisnej" električky dôvodom pre presadzovanie metra? Lebo podľa mňa skutočne v Bratislave nosnou dopravou môže byť električka, len sa to musí spraviť poriadne. Alebo sa nezhodneme ani na tom?
Papyr
Ja ked potrebujem ist do mesta, napriklad na Vinohrady (dajme tomu Kajetanka-Jana Masaryka) metrom, tak to je 0-20 minut cakania na autobus, potom 5-30 minut jazdy po ulici (podla stavu prejazdnosti ciest), potom 3 minuty zostup dole na uroven nastupista stanice Hradcanska, potom 0-10 minut cakania na supravu metra A, potom 10 minut jazdy na Namesti Miru, potom 3,5 minuty lezenie po schodoch hore, potom cakanie 0-10 minut na elektricku, potom 2 minuty jazdy elektrickou. Celkovo nabeham PESI cca 1 km a casovo to trva medzi 25 a 90 minutami.
To je lepsi priklad... ten horsi je napriklad Kajetanka-Na Beranku. To musim ist dvoma linkami metra, pricom prva je vzdy A z Hradcanskej a druha moze byt bud B na Smichovske nadrazi, odkial mi ide 253-ka, alebo C na Kacerov, odkial mi ide 139-ka... Mam vyskusane, ze za pouzitia C-cka to trva cca 70 minut, za pouzitia B-cka priemerne 55 minut (pri pouziti B-cka pritom trikrat prekrocim Vltavu, dobre, nie?). Osobnym autom to cez Strahovsky tunel, Barrandovsky most a Modransku ulicu trva nanajvys 25 minut.
Ach, metro, metro... Kilometre nabehane pesi na vstupoch, vystupoch, prestupoch, radovo minuty jazdy, ale radovo desiatky minut cakania alebo pesieho pochodu, neskoordinovane odchody nadvaznych autobusov... Metro je krasna vec