Nie bus som ešte wapkou nečistil, no nikto nehovorí, že tie vozy treba umývať zásadne o pol dvanástej večer. Ako vozy prichádzajú z rannej špičky, večernej špičky a v noci. To sa dá krásne rozložiť, aby si na štyroch DTP umyla zbežne 200 busov denne.
Samozrejme, že netreba voz dôkladne umývať každý deň, no myslím si, že také zbežné prestriekanie všetkého čo vonku bolo (boky plus spodok) aby aspoň istá časť soli v zime a prachu cez leto išla preč nie je problém. Aj tak tie vozy musia čakať, kým prejdú kontrolov či nie a čakajú kým sa dotankujú,... To prestriekanie, ak bude z každej strany jeden človek s wapkou nemôže trvať dlhšie ako 5 minút. Aj to je veľa? A nezabúdaj, čím častejšie umývaš, tým menej práce nad tým stráviš.
Momenátlne si sa trochu zachovala ako to sa nedá.
Re #29999 Miki: áááá to bude plyňákov, až z toho plynatosť chytíme
a ty si myslis ze keby si to dal na policiu tak by na dpb polovali alebo co??? fakt ***nute, ubohe. s takymito vecami sa policajti zaoberat nebudu, ved aj oni vedia ze lepsie to nejde.
Este nieco: Statie na schodoch v autobuse je aj samo bez prekrocenia poctu ludi porusenim vyhlasky, lebo to je priestor urceny len na nastup a vystup cestujucich. To ze tam da dpb napis nestojte na scodoch je fajn, ale zase je zodpovedny len a len vodic, a nemal by sa ani pohnut ak tam niekto stoji.
Ked pisete o obsaditelnosti vozidiel MHD, treba povedat, ze kazde vozidlo ma v technickom preukaze jasne napisany maximalny pocet osob, ako napriklad normalne auto 5 ludi a ak vas zastavi policajt a je tam napr. 6 ludi - mate problem, to iste plati o autobusoch, bohuzial, policajti to nekontroluju.
Co je ale horsie, nechapem tych vodicov - im hrozi, ze im zoberu vodicsky, ked na to pridu a ked sa nebodaj nieco stane (napr. havaria autobusu, zraneni alebo mrtvi ludia) a zisti sa ze v autobude bolo o 20 ludi viac - je za to zodpovedny vodic - vyhlaska hovori jasne, vodicova povinnost je dohliadnut, ci nie je prekroceny maximalny poveny pocet osob.
Pisal som v tomto duchu aj staznost na DPB, dokonca mi odpovedali z ich pravneho oddelenia, vobec nespochybnili, ze by vodici porusovali vyhlasku, argumentovali typu nemaju dost vozidiel a penazi, naozaj dobre argumenty ked ide o bezpecnost cestujucich. Samozrejme mohol som napisat aj na policiu, ale zase az taka svina nie som, len ma zaujimalo ako bude dpb reagovat.
Nenormalna obsaditelnost je 11os/m2 pripadne 2os/m3 ? ?. Ano ,zvrhlost to je. Ale aj keby si v tomto momente zmenil normu na 5os/m, tak snad nepocitas s tym ze ti ubudnu tlacenice v spojoch ?
Veď ja netvrdím, že sa obsaditeľnosť 8/m2 nedá dosiahnuť. Dá. Ale ak sa s ňou vopred počíta ako s NORMÁLNYM stavom a nie niečím výnimočným (veľká akcia, výpadok vozidla a pod.), tak je to zvrhlosť. Na tom trvám, bez ohľadu na to, či to nejaký idiotský teoretik dal do normy, alebo nie. [Aktuálnu normu skutočne nepoznám. Ale bývali časy, keď sa podľa normy udávala normálna obsaditeľnosť (5/m2) a maximálna obsaditeľnosť (8/m2). Z toho vyplýva, že 8/m2 bola nenormálna obsaditeľnosť ☺]
Miki