Ak budeš mať čo aj súpravy 3xT3, kritický interval by nemal byť ani 30 sek. (vlaky sú od seba vzdialené cca 400 m). V KE bol takýto interval na rýchlodráhe ešte začiatkom 90-tych rokov.
Hm, aky je rozdiel v tom, ci sa chcem dostat z Dubravky do Petrzalky alebo naopak? Ved autobusy a elektricky premavaju v oboch smeroch. Alebo mi nieco podstatne unika?
Pardon, chcel som napisat "nechapem celkom tvoju pripomienku". Asi by som si mal ist lahnut.
Re #29747 COLOR: Papierove udaje su jedna vec, prakticka obsaditelnost druha. Do T3 tolko ludi narves len kvoli tomu nechutnemu usporiadaniu 1+1. Neviem, ako to vyzera v spicke, ale stat medzi dvoma ludami v strede elektricky asi nie je nic prijemne a je otazne, kolko ludi sa tomuto vyhyba a nechava tak v strede volny priestor. (Elektrickami prilis casto necestujem, ospravedlnte, prosim, ak trepem uplne sprostosti.) Kazdopadne v novej elektricke mozes na usporiadanie 1+1 (vdakabohu!) zabudnut. Dalej v klbovych autobusoch sa do oficialnej obsaditelnosti, ak sa nemylim, nepocita priestor klbu. Je mi jasne, ze autobusy v Petrzalke nezaniknu, lebo tu elektricku bude musiet aj nieco napajat a ze elektricka nepojde vsade, ale napriklad linky 93 a 94 poberie elektricka uplne cele, a drvivu cast z 81 a 95 detto.
Aj tak by som si zelal, keby sa casom vybudovala v Petrzalke aj druha radiala zhruba v trase dnesnej linky 90. A keby napajace k elektricke neboli smradobusy ale trolejbusy.
Novy zahon - znamenie
Heckova - hmmm ta zastavka sa mi veru moc nepaci Ale co uz, mala by ostat.
Na kazdej radiale mi vyslo, ze asi kazda tretia zastavka by sa hodila po 20:00 do 06:00 na znamenie.
Inak to mas fajn, sorry, naozaj su tie zastavky na doraz zredukovane.
No áno, už som sa chystal Ťa opraviť. Ešte som mrkol, že podľa Tvojho návrhu sa interval zhorší zo spoločných 6' na 8' do Zlatých Pieskov. Ak na ŽST Nové Mesto je dnes interval 12' a podľa návrhu by bol 8', čo by si v špičke riešil presmerovaním L6 na Zlaté Piesky, tak na ŽST Nové Mesto v špičke bude už iba 16' interval a do ZP namiesto dnešného 6' spoločného intervalu by bol podľa návrhu 4' interval. Postačoval by takýto interval na ŽST Nové Mesto, zvlášť keď som počul, že sa tu možno presunie časť vlakov z Hlavnej stanice?
PS Ten 90-sekundovy kriticky interval je len na vetve v Petrzalke alebo ako? Niekde som o tom videl zmienku Stefanikovo namestie totiz bez pod/nadjazdu taku zataz (Petrzalske tramvaje + z nabrezia) asi neprezije. Nebodaj vykape voz ?
a.) Podla udajov z iMHD T3=Ik435. A myslim ze tie nove vozy budu MUSIET byt kapacitnejsie nez 2xT3, ja ocakavam 5- a 7-clankove vozy. no nemyslim si ze prilakame nejako vela ludi naspat A taktiez nepocitaj so zrusenim vsetkych tych liniek - v Petrzalke bude jedina wetwa tramwajowa, to znamena ze nepreberie komplet tieto linky. Urcite to bohate postaci, ak jeden voz bude mat kapcitu aspon 2,5xT3, prinajhorsom 2xT3. Kriticky interval je 90 sek., alebo sa mylim?
b.) K2 VYRADIT alebo spriahnut (ak sa podari presadit zmenu Drazneho zakona, D1/1 ci ako sa tom nadava kvoli ktoremu (40m) nemozu byt spriahnute. Som dost zvedavy, ako by to bolo lenive ). vozov bude treba vela, na to je prepotrebne mysliet, nie ze sa spravi trat a zrazu Hups! Cosi nam tu chyba... Hlavne ak pospriahame dnesne sola. Taka 3xT3 by sa mi tiez moooc pacila
Ja viem, bola by to blbosť aj z toho hľadiska, že by bolo treba nasadiť busy na úplne zbytočnú linku, čo z hľadiska súčasného nedostatku vozidiel by nebolo dobre, ja som len chcel naznačiť galyioshovi (dúfam, že som ten nick napísal správne), že ak chce ísť z Petržalky do Dúbravky, nemôže na Šafku ani pod mostom prestúpiť na bus ale na elinu.
Hm, ved presne preto som tam dal tu vetu s tim ustihanim. :-| OK, beriem spat. Len sa bojim, ci bude napriklad dvojminutovy interval v Petrzalke stacit, tie nove elektricky predsa nebudu kapacitnejsie, nez supravy 2x T3. A elektricka preberie podstatnu cast vykonov z liniek 81, 93, 94, 95 a mozno aj 59, 80 a 90 (opravte ma, prosim, ak som nieco podstatne vynechal). Je to sice velmi primitivny vypocet, ale ked zoberies len tie prve styri linky, mas to 35 klbovych busov za hodinu. Pri dvojminutovom intervale mas 30 elektrickovych suprav, povedzme teda 60 klbovych busov (aj ked osobne neverim tomu, ze do jednej T3 sa skutocne vojde tolko ludi, co do klbaku, a neviem, ci nove elektricky budu tak kapacitne, ako 2x T3). Ak este ratame s tym, ze po postaveni elektrickovej trate prilakame do MHD naspat niektorych cestujucich vynervovanych z konstatnych zapch na Novom moste a pri vyusteni Mostu Kosicka na mestskej strane ?, bude dvojminutovy interval stacit?
Nemohol by sa niekto vyjadrit k tomu, ci su tie vlozene poradia na 9 robene len kvoli Karlovej Vsi alebo aj kvoli Ruzinovu? Pytam sa preto, ci by stvorminutovy interval pre Ruzinov stacil -- ved dnes je tam efektivne lepsi, hoci na 14 a 8 chodia K2.
Dalsia otazka ako k Vladimirovmu, tak k tr3mpovmu navrhu: Na ktore linky by ste dali supravy a na ktore K2?
Tak som sa na to lepsie pozrel a onemel som uzasom - dokonala schema! (Dufam ze to nie je len polnocna slepota)
Liniek by bolo malo ako vo Viedenskom U-bahne a dokonale prepojenie, len mam jednu velmi vaznu pripomienku: Terminal Vazovova pred Danovym uradom! Ideaaaalne a velmi chybajuce miesto na prestup na jednej hrane! Aj ked ako pozerm na ten navrh znova, tak L2 by odbocovala na Vazovovu takze nic ?. A este o kusocek viac by som zredukoval zastavky, resp. zriadil zastavky na znamenie (opakujes po zltych tabuliach ze to v PDFku neuvadzas? ).
Otázka: Ako môžeš mať v Karlovke pravidelné 2 min., keď L3 ide v 4 min. int. a L4 ide v 6 min. int.?
Odpoveď: Lebo Excel.
Vysvetlenie: Na prepočet intervalov, kapacít, počtov vozidiel a intervalov na jednotlivých úsekoch som využil tento fantastický nástroj a neuvedomil som si, že používa funkciu zaokrúhľovanie. Takže nie 2 minúty ale 2,4 min. (= 15 + 10 spojov za hodinu). Ospravedlňujem sa ?
Celkom nesúhlasím. Keď prestupuješ pri 6 min. intervale, aj keby Ti tramvaj zavrela dvere pred nosom, budeš čakať maximálne 6 min. A to je extrémny prípad.
Re #29732 Andy: To máme aj my v DPMP. Keď sa blíži možné prekročenie odberového maxima, systém automaticky bez vedomia a zásahu vodiča automaticky vypne vo všetkých trolejbusoch kúrenie. Akonáhle je vyhodnotené, že prekročenie maxima už nehrozí, kúrenie sa automaticky opäť zapne.
Ale ani zo Šafka ani spod mosta nemáš priame autovusové spojenie s Dúbravkou. Zato električkové hej. Ibaže by si povedzme zo Šafka do Dúbravky zaviedol novú autobusovú linku. ?
Tak tento návrh sa mi veľmo páči, už žiadne polookružné linky... ? Ešte tak si zapamätám dve polookružné linky vo Vladovom návrhu (L3 a , ale tých dnešných 6 či koľko polookruhov je na mňa ako mimobratislavčana priveľa...
5., Jasné - moja chyba. Po Sarkovom pripomenutí, že na vajnorskej sú dnes vlastne tri linky som pochopil, že (aj keď paradoxne Sarko sa ma zastáva), že som sa zmýlil. Mnou navrhovaný interval by bol teda rovnaký ako dnes a nie kratší.
Re #29724 tr3mp: Nie je zlééé...
Otázka: Ako môžeš mať v Karlovke pravidelné 2 min., keď L3 ide v 4 min. int. a L4 ide v 6 min. int.?
Ale inak, zatiaľ nemám pripomienky (budem zákerne hľadať slabiny návrhu ? )
Re #29725 galiyosha: S vozokilometrami som sa až tak nehral. Ale bral som to tak, že nikde som intervaly nejako výrazne nemenil, takže hádam v nejakej tolerancii som
Ja by som v prípade predkladaných návrhov zapamätateľnosť intervalu neriešil. Ak máš interval kratší ako 10 min., treba si pamätať len čísla liniek a názvy prestupných zastávok. Kto by pri 4 min. int. pozeral do CP na odchody???
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Tak tento návrh sa mi veľmo páči, už žiadne polookružné linky... ? Ešte tak si zapamätám dve polookružné linky vo Vladovom návrhu (L3 a , ale tých dnešných 6 či koľko polookruhov je na mňa ako mimobratislavčana priveľa...