A pri Riviere nie su? Pytam sa preto, lebo vcera tam vyskakalo 5 chlapikov z oranzoveho autobusu s oranzovym majakom ? a prechadzali sa po trati smerom od toho nestastneho obluku az ku svetelnej krizovatke.
nad elektrickovymi semaformi na zastavkach Horne Krcace, Damborskeho, Svantnerova, Drobneho vyrastli kamery ? tak snad o par rokov ta preferencia aj bude fungovat....
Obrovska pochvala pre vodica linky 12/5 (teraz popoludni), cislo supravy 7783+7784 !!
Namiesto trapneho ticha po hlaseni Nasleduje zastavka, resp. po gongu na zastavke, vodic sam VYHLASUJE mikrofonom zastavky!! Pred zastavkou Karlova Ves dokonca pridal hlasku "pozor, zmena tarifneho pasma", na zastavke Karlova Ves, zase hlasil "1. tarifne pasmo".
Re #29170 fobust: problem chladenia nie je len v tom ze chladit treba ked teplota prekroci istu "hodnotu" vyznam chladenia motorov a ostatnych prvkov spociva najma v zivotnosti izolacie, ja som sa ucil ze zvysenie pracovnej teploty o tusim 6 st.C (na hranici pracovnej teploty prislusnej triedy izolacie) skrati zivotnost o polovicu (suvisi to s degradacnymi procesmi v izolantoch) takze to ze by to menej hucalo mna ako technika nezaujima a je podla mna z technickej stranky irelevantne, ide o zivotnost
Neviem ci je to presne co chces pocut..Co si spominam na zeleznici mali(maju) tzv. vymenove zamky. Zlozity a jednoduchy. Princip si uz presne nepamatam. Ale zamykali sa s nimi vymeny(vyhybky), vyuzitie nieco v tom zmysle ak jedna kolaj bola napr. slepa aby nahodou do nej nevosla vlakova suprava , tak sa zamkla len do neslepho smeru , a podobne...vyuzivalo sa to najme pri manulanych vyhybkach ak tam bol EMP tak potom uz nebolo treba zamok.. V podstate to aNTI vystihol ?
ja sice niesom expert ale myslim ze to je tak ze v uzamykatelnej sa poloha vyhybky este zaisty dakym klinom aby sa to nedalo len tak prehodit, pricom ked je zamknuta tak ze ju prerezes tak ju vlastne poskodis (minimalne to uzamykanie zrusis-zlomis). ja sice niesom expert ale myslim ze vlaky maju uzamykatelne vyhybky.
ja si myslim ze k tomu merania a analyzu netreba, nech si to pekne dielenski skusaju na jednom voze v juraaku a ked sa im to podari tak to budu pocut aj uchom... ale samozrejme ze aspon nejaky merac hluku by trebalo. ?
No neviem ci sa da nejako podstatne odhlucnit bezny T3 1000 mm podovok, ale urcite by slo zdokonalit niektore jeho rachotiace casti, ako napr. blatniky, oblozit ho aspon ciastocne nejakym tlmiacim ramom (vid viedenske Düwagy), samotny podvozok zakryt, aby sa hluk este menej siril. Som presvedceny ze by to slo a stalo by to za to vyskusat to aspon na jenom voze. Ale samozrejme treba hlucnost riesit najma tam kde vznika - styk kolesko kolajnica, ktora je v BA casto vlnkovita. Mne sa zakryte podvozky pacia, aj K2Sky ktore mame vyzeraju s tym krajsie. Spara medzi celom a zvyskom skrine vyzera naozaj odporne, je to humus. Neviem nakolko je to realne a ci by to naozaj nieco prinieslo, ale myslim si ze sucasne podvozky T3 v Bratislave by sa dali odhlucnit, ale v ziadnom pripade nie tymi "novymi, lepsimi kolesami", lebo tie su este hlucnejsie. Na to by vsak bolo treba okrem vole aj nejake merania, analyzu, etc. a to vsetko nieco stoji a kym na to nebudu peniaze, tak to mozeme zabudnut. Mali by sme si vsak uvedomit ze T3 nam budu jazdit minimalne dalsich 20 az 30 rokov, tak by sa s tym malo nieco robit.
No iste, ja to hovorím už od okamihu, keď som prvýkrát videl T3 s "brnenským" čelom - to je najkrajšia tramwaj. Podvozky nie sú pseudoPCC, podvozky sú tzv. bezlicenčné, bez zmeny konštrukcie ich neodhlučníš. Ale náhrada MG staťákom a brúsenie koľajníc zožerú hluku dosť. Vplyv zakrytia podvozkov na hlučnosť nedokážem posúdiť ale vyzerá to na VarCB3 dosť odporne. K tomu tá špára madzi čelom a skriňou, "hranatá" strecha, to sa mi proste nepáči.
A samozrejme interier 2+1, treba aspon ponuknut komfort, ked uz nie nizkopodlaznost. V spicke zhustit interval. Substrat je zakaznik, nie naklad. Vsak potom by sme nemuseli mat ziadne sedadla. Kapacita sem - kapacita tam, ale komfort musi byt. A az tak drasticky obsaditelnost neklesne.
Idealna reko je T3P s klasickym celom, ziadne Kotasoviny a bulvy. V bratislave by som spravil na T3P tri zmeny: Nejako odhlucnit tie pseudo PCC podvozky, natriet ich na cierno a zakryt ako T2. to by bolo pekne. Vsak aj nejaka prazska T3P ma uz podvozky zakryte, nie? ?
Komplikuješ zbytočne. Že dielenskí v Cíferi hovoria, že "ani nevedia, že majú TR37" neznamená, že na KP sa nemusia brúsiť palce, čistiť stykačové skrine atď. Polovodičová výzbroj znamená okrem úspor elektriny aj značnú úsporu nákladov na dielenských, a tí sú dnes veľmi drahí. Modernizácia interiéru T3 bez modernizácie výzbroje by bola taká istá zvrhlosť ako modernizácia výzbroje bez modernizácie interiéru (T3G). Len tak mimochodom - porovnávanie T3 a T6 nie je vôbec smerodatné, okrem toho, ako správne píšeš, že je T6 ťažšia, TV3 je najneúspornejšia výzbroj zo všetkých ČKD polovodičových ,pri niektorých režimoch jazdy vykazovala dokonca ešte väčšiu spotrebu než TR37:-).
Do vozov sa tlačia hlavne starší ľudia (50+ rokov) a tí túto stránku určite nenavštevujú.
Re #29200 : Však viac ako 5% tu analfabeti netvoria. Dúfam, že teraz sa tu nestrhne hádka koho všetkého (napr. pre jeho názory) možno zaradiť medzi nich.
Myslel som, ze sa k tomu uz nebudem musiet opakovane vyjadrovat, ale nevadi, tak este raz a snad uz naposledy. Uplne na zaciatok si dovolim uviest, ze _SOM_ _NEBOL_ a ani _NIE_ _SOM_ spolupracovnikom iMHD.sk a rovnako _SOM_ _NEBOL_ a ani _NIE_ _SOM_ clenom KPMHaRD.
Jednym z "oficialnych" dovodov ukoncenia spoluprace s iMHD.sk bol, ak som celu situaciu dobre pochopil, aj moj prisevok na lamparni portalu bratislava.sk, v ktorom som sa stazoval na absurdne premenovanie zastavky Predstanicne namestie na Kooperativa. Predmetny prispevok je nadalej dostupny na adrese http://81.88.128.29/diskusia/list.asp?k=1003&r=1003&z=0&s=1&od=296&pocet=100. Za tym, co som napisal vo _SVOJICH_ prispevkoch, si stojim nadalej. Nikto ma zatial o opaku nepresvedcil, ani nemal snahu presvedcit. Zo strany Dopravneho podniku akykolvek elementarny zaujem o diskusiu s cestujucou verejnostou chyba, DPB na zakaznika hladi ako na pritaz, a tak sa k nemu aj sprava. Za tym, co do diskusie pod mojim prispevkom napisali ostatni, ale stat, prirodzene, nemozem. Zodpovedam len za to, co som napisal sam. Za vulgarizmy, ktore v tej diskusii neskor padli z ust inych, nezodpovedam a zodpovedat ani nemozem.
V "civilizovanom" meste je nepredstavitelne, aby sa zastavky v sirsom centre mesta premenovavali halabala za smiesne poplatky pre komercne ucely. (Ked navyse predstavitel DPB v mediach obhajuje prakticky dozivotnu a dnes uz _bezplatnu_ reklamu na transparentoch a linkovych tabuliach vozidiel napriklad pre Techopol argumentom, ze ten nazov zludovel(!), tak to uz je drzost a urazka zdraveho rozumu a dostojnosti vsetkych cestujucich.) Uznavam, ze v niektorych malo pripadoch (Polus City Center) moze byt premenovanie zastavky pre orientaciu cestujucich prospesne, hoci aj to je podla mna nesystemove riesenie a nie som z neho nadseny. V takych pripadoch by sa to vsak malo robit za znacne vyhodnejsich podmienok pre dopravny podnik, nez je tomu dnes -- vid podmienky, za akych sa v Prahe prenajala prakticky nova zastavka Sazka Arena. Nikto ma vsak nepresvedci o prinosnosti premenovania zastavok ako ST Arena, Kooperativa ci Wustenrot. Obzvlast za takych smiesnych podmienok, ako sa tomu deje v sucansosti.
Nikto, ale skutocne nikto ma nepresvedci o tom, ze ludia v DPB su natolko nezorientovani, aby nedokazali chapat rozdiel medzi tou castou stranky, za ktoru zodpovedaju jej tvorcovia, a medzi diskusiou, v ktorej sa mozu slobodne vyjadrovat _VSETCI_ navstevnici vratane mna. Ako tu uz niekto napisal, je to rovnako absurdne, akoby redakciu SME niekto obvinil z fasizmu a antisemitizmu na zaklade diskusnych for ich servera, ktore sa podobne ladenymi prispevkami len hemzia. Preto si myslim a nadalej aj budem mysliet, ze tieto dve "afery" boli pre predmetnych ludi v DPB len velmi vhodnou alibistickou zamienkou. Nic menej, nic viac.
A na zaver este raz opakujem, ze _NEBOL_ _SOM_ a _NIE_ _SOM_ spolupracovnikom iMHD.sk a _NEBOL_ _SOM_ a _NIE_ _SOM_ clenom KPMHaRD.
V poslednej dobe ma dosť vedia vytočiť bezdomovci cestujuci v nie prave najlacnejšej MHD. Niekedy je ich "vôňa" tak prenikavá, že by som v tom autobuse nechal posledne konzumované jedlo... Neplatia za dopravu, notoricky zasmradia autobusy, električky a to nehovorím o tom, že tie látkové poťahy na sedadlách sú aj vďaka nim tak krásne navoňané a sfarbené, že koľkokrát tam žiadny bezďák byť nemusí autobusom sa valí "príjemná" aróma. Navyše, ak sa natlačia v špičke do preplneného busu a postavia vedľa naparfémujú vás a aj keď by som niekedy radšej vystúpil keď sa ponáhľam nemám na výber, navyše v plnom buse ani sa nedá presúnúť na iný koniec... To je úroveň cestovania, ktoré je navyše od mája drahšie. Keď si prtom spomeniem, ako to bude v lete keď okrem spotených ľudí bude bezďácku močovinu v busoch cítiť oveľa intenzívnejšie a otvoriť to mini-okienko nestačí. Za dopravu neplatia a úroveň cestovania posúvajú ešte nižšie...čo tak s tým niečo robiť? Asi chcem nemožné... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N
Re #26193 J: bez rekuperacie, vid #29169 alebo #26198
Re #29170 fobust: problem chladenia nie je len v tom ze chladit treba ked teplota prekroci istu "hodnotu" vyznam chladenia motorov a ostatnych prvkov spociva najma v zivotnosti izolacie, ja som sa ucil ze zvysenie pracovnej teploty o tusim 6 st.C (na hranici pracovnej teploty prislusnej triedy izolacie) skrati zivotnost o polovicu (suvisi to s degradacnymi procesmi v izolantoch) takze to ze by to menej hucalo mna ako technika nezaujima a je podla mna z technickej stranky irelevantne, ide o zivotnost