Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: galiyosha #29213:
ja sice niesom expert ale myslim ze to je tak ze v uzamykatelnej sa poloha vyhybky este zaisty dakym klinom aby sa to nedalo len tak prehodit, pricom ked je zamknuta tak ze ju prerezes tak ju vlastne poskodis (minimalne to uzamykanie zrusis-zlomis). ja sice niesom expert ale myslim ze vlaky maju uzamykatelne vyhybky.
Aky je rozdiel medzi uzamykatelnou a neuzamykatelnou vyhybkou? Vdaka.
Reply on: fobust #29211:
ja si myslim ze k tomu merania a analyzu netreba, nech si to pekne dielenski skusaju na jednom voze v juraaku a ked sa im to podari tak to budu pocut aj uchom... ale samozrejme ze aspon nejaky merac hluku by trebalo. ?
Reply on: S499.1023 #29210:

No neviem ci sa da nejako podstatne odhlucnit bezny T3 1000 mm podovok, ale urcite by slo zdokonalit niektore jeho rachotiace casti, ako napr. blatniky, oblozit ho aspon ciastocne nejakym tlmiacim ramom (vid viedenske Düwagy), samotny podvozok zakryt, aby sa hluk este menej siril. Som presvedceny ze by to slo a stalo by to za to vyskusat to aspon na jenom voze. Ale samozrejme treba hlucnost riesit najma tam kde vznika - styk kolesko kolajnica, ktora je v BA casto vlnkovita. Mne sa zakryte podvozky pacia, aj K2Sky ktore mame vyzeraju s tym krajsie. Spara medzi celom a zvyskom skrine vyzera naozaj odporne, je to humus. Neviem nakolko je to realne a ci by to naozaj nieco prinieslo, ale myslim si ze sucasne podvozky T3 v Bratislave by sa dali odhlucnit, ale v ziadnom pripade nie tymi "novymi, lepsimi kolesami", lebo tie su este hlucnejsie. Na to by vsak bolo treba okrem vole aj nejake merania, analyzu, etc. a to vsetko nieco stoji a kym na to nebudu peniaze, tak to mozeme zabudnut. Mali by sme si vsak uvedomit ze T3 nam budu jazdit minimalne dalsich 20 az 30 rokov, tak by sa s tym malo nieco robit.
Reply on: fobust #29207:
No iste, ja to hovorím už od okamihu, keď som prvýkrát videl T3 s "brnenským" čelom - to je najkrajšia tramwaj. Podvozky nie sú pseudoPCC, podvozky sú tzv. bezlicenčné, bez zmeny konštrukcie ich neodhlučníš. Ale náhrada MG staťákom a brúsenie koľajníc zožerú hluku dosť. Vplyv zakrytia podvozkov na hlučnosť nedokážem posúdiť ale vyzerá to na VarCB3 dosť odporne. K tomu tá špára madzi čelom a skriňou, "hranatá" strecha, to sa mi proste nepáči.
Reply on: fobust #29207:
Ak sa nemylim, tak len tie s VarCB3. Nevie niekto, ako je to s tymi planovanymi VarCB3 pre Bratislavu?

Re #29208 fobust: Moja rec. Zachovanie usporiadania 1+1 ma na bratislavskych T3P (a prazskych T3R.P) irituje asi najviac.
Reply on: fobust #29207:

A samozrejme interier 2+1, treba aspon ponuknut komfort, ked uz nie nizkopodlaznost. V spicke zhustit interval. Substrat je zakaznik, nie naklad. Vsak potom by sme nemuseli mat ziadne sedadla. Kapacita sem - kapacita tam, ale komfort musi byt. A az tak drasticky obsaditelnost neklesne.
Reply on: S499.1023 #29206:

Idealna reko je T3P s klasickym celom, ziadne Kotasoviny a bulvy. V bratislave by som spravil na T3P tri zmeny: Nejako odhlucnit tie pseudo PCC podvozky, natriet ich na cierno a zakryt ako T2. to by bolo pekne. Vsak aj nejaka prazska T3P ma uz podvozky zakryte, nie? ?
Reply on: fobust #29170:
Komplikuješ zbytočne. Že dielenskí v Cíferi hovoria, že "ani nevedia, že majú TR37" neznamená, že na KP sa nemusia brúsiť palce, čistiť stykačové skrine atď. Polovodičová výzbroj znamená okrem úspor elektriny aj značnú úsporu nákladov na dielenských, a tí sú dnes veľmi drahí. Modernizácia interiéru T3 bez modernizácie výzbroje by bola taká istá zvrhlosť ako modernizácia výzbroje bez modernizácie interiéru (T3G). Len tak mimochodom - porovnávanie T3 a T6 nie je vôbec smerodatné, okrem toho, ako správne píšeš, že je T6 ťažšia, TV3 je najneúspornejšia výzbroj zo všetkých ČKD polovodičových ,pri niektorých režimoch jazdy vykazovala dokonca ešte väčšiu spotrebu než TR37:-).
Reply on: Spectre #29182:
Do vozov sa tlačia hlavne starší ľudia (50+ rokov) a tí túto stránku určite nenavštevujú.
Re #29200 : Však viac ako 5% tu analfabeti netvoria. Dúfam, že teraz sa tu nestrhne hádka koho všetkého (napr. pre jeho názory) možno zaradiť medzi nich.
Ad: problem vo vztahoch iMHD.sk a DPB

Myslel som, ze sa k tomu uz nebudem musiet opakovane vyjadrovat, ale nevadi, tak este raz a snad uz naposledy. Uplne na zaciatok si dovolim uviest, ze _SOM_ _NEBOL_ a ani _NIE_ _SOM_ spolupracovnikom iMHD.sk a rovnako _SOM_ _NEBOL_ a ani _NIE_ _SOM_ clenom KPMHaRD.

Jednym z "oficialnych" dovodov ukoncenia spoluprace s iMHD.sk bol, ak som celu situaciu dobre pochopil, aj moj prisevok na lamparni portalu bratislava.sk, v ktorom som sa stazoval na absurdne premenovanie zastavky Predstanicne namestie na Kooperativa. Predmetny prispevok je nadalej dostupny na adrese http://81.88.128.29/diskusia/list.asp?k=1003&r=1003&z=0&s=1&od=296&pocet=100. Za tym, co som napisal vo _SVOJICH_ prispevkoch, si stojim nadalej. Nikto ma zatial o opaku nepresvedcil, ani nemal snahu presvedcit. Zo strany Dopravneho podniku akykolvek elementarny zaujem o diskusiu s cestujucou verejnostou chyba, DPB na zakaznika hladi ako na pritaz, a tak sa k nemu aj sprava. Za tym, co do diskusie pod mojim prispevkom napisali ostatni, ale stat, prirodzene, nemozem. Zodpovedam len za to, co som napisal sam. Za vulgarizmy, ktore v tej diskusii neskor padli z ust inych, nezodpovedam a zodpovedat ani nemozem.

V "civilizovanom" meste je nepredstavitelne, aby sa zastavky v sirsom centre mesta premenovavali halabala za smiesne poplatky pre komercne ucely. (Ked navyse predstavitel DPB v mediach obhajuje prakticky dozivotnu a dnes uz _bezplatnu_ reklamu na transparentoch a linkovych tabuliach vozidiel napriklad pre Techopol argumentom, ze ten nazov zludovel(!), tak to uz je drzost a urazka zdraveho rozumu a dostojnosti vsetkych cestujucich.) Uznavam, ze v niektorych malo pripadoch (Polus City Center) moze byt premenovanie zastavky pre orientaciu cestujucich prospesne, hoci aj to je podla mna nesystemove riesenie a nie som z neho nadseny. V takych pripadoch by sa to vsak malo robit za znacne vyhodnejsich podmienok pre dopravny podnik, nez je tomu dnes -- vid podmienky, za akych sa v Prahe prenajala prakticky nova zastavka Sazka Arena. Nikto ma vsak nepresvedci o prinosnosti premenovania zastavok ako ST Arena, Kooperativa ci Wustenrot. Obzvlast za takych smiesnych podmienok, ako sa tomu deje v sucansosti.

Nikto, ale skutocne nikto ma nepresvedci o tom, ze ludia v DPB su natolko nezorientovani, aby nedokazali chapat rozdiel medzi tou castou stranky, za ktoru zodpovedaju jej tvorcovia, a medzi diskusiou, v ktorej sa mozu slobodne vyjadrovat _VSETCI_ navstevnici vratane mna. Ako tu uz niekto napisal, je to rovnako absurdne, akoby redakciu SME niekto obvinil z fasizmu a antisemitizmu na zaklade diskusnych for ich servera, ktore sa podobne ladenymi prispevkami len hemzia. Preto si myslim a nadalej aj budem mysliet, ze tieto dve "afery" boli pre predmetnych ludi v DPB len velmi vhodnou alibistickou zamienkou. Nic menej, nic viac.

A na zaver este raz opakujem, ze _NEBOL_ _SOM_ a _NIE_ _SOM_ spolupracovnikom iMHD.sk a _NEBOL_ _SOM_ a _NIE_ _SOM_ clenom KPMHaRD.

Tak, a teraz si ma kludne zozerte aj s chlpami.
Take veci sem nabudúce nepíš skoro som hodil šablu.
V poslednej dobe ma dosť vedia vytočiť bezdomovci cestujuci v nie prave najlacnejšej MHD. Niekedy je ich "vôňa" tak prenikavá, že by som v tom autobuse nechal posledne konzumované jedlo... Neplatia za dopravu, notoricky zasmradia autobusy, električky a to nehovorím o tom, že tie látkové poťahy na sedadlách sú aj vďaka nim tak krásne navoňané a sfarbené, že koľkokrát tam žiadny bezďák byť nemusí autobusom sa valí "príjemná" aróma. Navyše, ak sa natlačia v špičke do preplneného busu a postavia vedľa naparfémujú vás a aj keď by som niekedy radšej vystúpil keď sa ponáhľam nemám na výber, navyše v plnom buse ani sa nedá presúnúť na iný koniec... To je úroveň cestovania, ktoré je navyše od mája drahšie. Keď si prtom spomeniem, ako to bude v lete keď okrem spotených ľudí bude bezďácku močovinu v busoch cítiť oveľa intenzívnejšie a otvoriť to mini-okienko nestačí. Za dopravu neplatia a úroveň cestovania posúvajú ešte nižšie...čo tak s tým niečo robiť? Asi chcem nemožné... ?
Reply on: d3k0 #29200:
No ja si myslim ze dva a pre plynaky nie je ani jeden, zaistuje sa to operativne. Ale mozno su tri... Stale malo 😞
Reply on: S499.1023 #29156:
To iste na Trnavskom myte. Clovek v podchode ma dojem, ze sa tam kazda elektricka prepadne...

Re #29160 Piotr BA: Uz som skusal vsetko mozne... Pocet vyhraznych e-mailov sa mi chvalabohu podaril eliminovat tym, ze som nasu adresu dobre skryl 🙂 Co sa tyka diskusneho fora, ked si uz teraz niekto nevsimne ten veliky oznam, nepomoze mu uz nic... 😞

Re #29167 Peter: Ten CP je dobry... Porovnaval som stary s novym a SU odlisne...

Re #29176 Marko: Paradoxne je, ze to nebol clovek od nas... Poviem to jednoducho - keby som zrusil toto a dispecerske forum, asi by uz nebol problem. Proste problem je v tom, ze ludia diskutuju (a casto kriticky) na iMHD.sk a nie na iXYZ.sk... Akonahle by diskutovali na iXYZ.sk, bolo by po probleme s iMHD.sk... Asi je totiz problem pochopit, ze ich nepriatelia (rozumej magistrat) si budu diskusiu citat ci uz bude na iMHD, alebo na iXYZ, takze si tym vobec nepomozu. Takze cele toto vidim ako dosledok vojny medzi DPB a magistratom a my sme ti zli, lebo sem pisu ludia svoje nazory, ktore niekto z magistratu moze pouzit proti niekomu z DPB. Taka je pravda a asi zase bude zle, ze som to takto verejne povedal, ale aspon vsetci vedia, o co ide... Ale aby som nezabudol - keby na magistrate sedeli ludia zmyslajuci moderne, nemusel by sa ich DPB bat. Ale kedze tam (dost vysoko, nie vsak uplne hore) sedia spiatocnici, zamietaju aj dobre napady. A preto do istej miery chapem strach DPB z takychto "expertov"... Skoda, ze vedenie mesta pri svojom nastupe do funkcii nazorovo neomladilo aj podaktorych uradnikov. MHD by to rozhodne prospelo a taketo zabomysie vojny by skoncili.

Re #29181 Valec: Mozem vyskusat, no pochybujem, ze to eliminuje viac ako 5% analfabetov...

Re #29183 Miki: Mam podobnu pozitivnu skusenost s blondinou a mladasom. Tiez cakali az kym nikto nejavil zaujem cvaknut si listok, a potom boli slusni a ohladuplni a este mi pani aj 2x podakovala za ukazanie karty 🙂

Re #29195 Andy: Nesuhlasim. 2618 mala pokazeny predny transparent a vymenili ho (alebo opravili) v relativne kratkom case.

Dnes som siel v sedle linkou 74 a konecne sa mi jej vytazenost paci. Kulturne cestovanie a setrenie vozokm 🙂

Apropos, dokedy bude jazdit linka 180 aj v sedle? Ma este nejaky zmysel po sprevadzkovani novej zastavky ZST Petrzalka? Alebo mame taky prebytok vozokm, ze mozme vozit vzduch?

Nevie niekto, kolko ZV vypravuje 2. DP? A ktore z nich su urcene pre vypadnute plynaky?
Reply on: Jenki #29198:

Ja som sa dopocul od Bigmaca ze to merali staru T3 s T6, mozno medzi odporovou a polovodicovou T3 to tak je. Alebo si to zle pamatam. V Bratislave je spickovy interval rovny sedlovemu, takze to sa priliz aplikovat neda. ? No u nas som sa s tichim MG nestretol, vsetky hucia ako besne, narozdiel od tych vozov, ktore tam maju uz iba ventiltory, ktore iba fucia, co je vlastne ako chladenie na T6A5, o ktorom sme sa uz bavili. ?
Reply on: fobust #29164:
Poopravím některé tvé názory :

Dlhodobe merania ukazali, ze rozdiel je minimalny, zanedbatelny.
I při naprosto prasáckém stylu jízdy je to minimálně 20% a to zanedbatelné určitě není.

lebo aj pri brzde sa vsetko nerekuperuje, ale cast sa vzdy prepali v odporniku
V tom je ale skrytá finta. Největší účinnost rekuperace je v situaci, kdy je kolem dost jiných vozů, což je špička pracovního dne. Vozy s rekuperací tak dokáží podstatně snížit špičkové odběry na měnírnách, což má velice důrazný vliv na platby za elektrickou energii. Pro velkoodběratele totiž neplatí, že platba = počet kWh x cena za kWh, ale je to daleko složitější. A právě odběrové špičky a tzv. čtvrthodinová maxima tvoří daleko podstatnějí část nákladů na elektřinu než "prosté" kWh.

staci vymenit hlucne MG statakom
Na vozech se zrychlovačem je staťák - podle mně - kravina. Až vám budou nadměrně odcházet odporové plechy ve zrychlech taxe nedivte. Úplně stačí se v údržbě na MG nevys**t, věnovat se i turbínám, poctivě udělat ložiska a hlavně důkladně kotvu VYVÁŽIT na vyvažovačce. Pak MG běží jedna báseň. Samozřejmě to má tu nevýhodu, že a) v Krasňanech nemají novou hračku, kterou se můžou chlubit na sdružení DP a b) z opravy MG není žádný vývar jako z prodeje STM.


a hlavne prerobit interier, aby bol atraktivnejsi pre cestujuceho. Vsak take bratislavske TV8 - cestujuci si ani neuvedomi ze je to modernizovane, lebo z jeho hladiska je to presne taky isty voz, ktory iba v zime nekuri (sice ani v lete). Laminatove sedacky (k tomu v zime ladove, brr), ten samy interier
100% souhlas!!!!!!!!!!!!!
Andy: No ono toho nie je veľa, možno tri vozy z Kraksňan, ale prekvapilo ma to, že tak skoro. A tak isto jeden SOR mal problémy s transparentom.
Reply on: Andy #29195:
Aha, moja odpoved skor plati vseobecne, lebo na plynakoch som si pokazene transparenty moc nevsimol.
Reply on: J #29194:
Tam ani nejde o to, ze su pokazene, tie poruchy su male, problem je, ze si to na prevadzkach cele mesiace nikto nevsimne..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.