Tak pozor. Je niečo kam ľudia denne dochádzajú a kam chodia vybavovať veci.
A človek so Stupavy chodí svoje veci vybavovať do Malaciek. Bratislavská župa je rozdelená na 8 okresov. Bratislava I. až V. a tie tvoria hlavné mesto Bratislavu a okresy Senec, Malacky a Pezinok.
Ľudia zo Stupavy (samozrejme aj iných dedín či mestečiek, vybavujú svoje veci v najčastejšie v tomto poradí. Na obecnom úrade vo svojej obci, potom na vysunutých pracoviskách štátnej správy, v Okresných mestách a zriedkavo sa chodí do miest župných. Myslíte si, že obyvateľ Stupavy si chodí vybavovať podporu do Bratislavy. Nie chodí do Malaciek. A dostane ju na najbližšej pošte alebo ju dostane od poštárky doma. Stavebné povolenie na obecnom úrade, daňový úrad v okresnom meste.
V podstate župné mesto je určené len kvôli tomu kde má byť úrad, ktorý bude rozhodovať o prioritách, prerozdelovaní peňazí originálnych kompetenciách župy a prenesených štátnych kompetenciách. Najčastejšie a logicky je to mesto najväčšie.
Keby okres Malacky pripadol Trnavskej župe nič by sa nezmenilo, akurát by Trnavská župa mala viac peňazí.
Je to presne ako v tej MHDčke, nikdy nevyhovieš všetkým.
A poslednou vecou je, že každé pripojenie obce k väčšiemu mestu (hlavne veľkosti Krajských miest) prináša veľa výhod pre obe mestá, dediny. MHD, väčší balík financií od štátu. Neviem však či by pripojenie Stupavy ako ďalšej miestnej časti so svojím starostom bolo pre Bratislavu výhodné.
Vozokilometer nie je jedinym parametrom, od ktoreho sa odvijaju naklady na MHD. Zhruba 30-40% nakladov tvori mzda vodica, dalsie naklady su fixne bez ohladu na vozokilometre... Az si to uvedomia i vasi zodpovedni, tak mozno v BA nastane aspon ciastocne zlepsenie.
Michalovce vo svojej blizkosti nemaju ziadne ine krajske mesto, iba KE (65 km) a PO (85 km). Poprad zase ma 85 km do PO, ale do dalsich krajskych miest ma dalej (ZA, BB, KE). Tak preco ludi nutit miesto centralizovanej BA chodit do regionalnej bezvyznamnej riti, ako TT?
J: K reakcii na Tvoj príspevok #28174 som zabudol napísať, že v tomto s Tebou súhlasím. Tá moja veta v príspevku #28176 bola potvdením Tvojho názoru a určená bola skôr pre Martina.
Suhlas. Poznam vo svojej rodine niekolko ludi, ktori pracuju v okrese D. Streda a strasne im vadi sidlo kraja v Trnave. Pytaju sa, ze preco prave v Trnave, ked z DS sa odjakziva vsetko chodilo vybavovat do BA, dokonca z TT do DS vraj ani neexistuje priame spojenie VHD, iba cez BA. Taketo momotiny, akoze obec 2 km za hranicou BA, ktora patri do Trnavskeho kraja, mozu vytvorit len ludia, ktori ziju v Petrzalke - tam su totiz zvyknuti, ze aj obce 2 km za Petrzalkou patria spravidla nielen do ineho kraja, ale aj ineho statu.
Stupava možno od Trnavy je "len" 65 km. Ale k okraju BA to majú sotva 2,5 km! A ďalej sa pýtam - koľko ľudí zo Stupavy denne dochádza do Bratislavy a koľko do Trnavy? Územná správa má byť pre ľudí.
Re #28174 J: Radšej nech jedna linka chýba úplne a ostatné majú primeraný interval akoby mali jazdiť všetky linky, ale s horšími intervalmi.
Tak to trochu zaváňa Košicami a to sa mi vôbec nepáči. Linka s 30 minútovým intervalom nemá zmysel. Na to sa ti ľudia vykašlú a radšej pôjdu autom. Už vidím človeka ako príde na zastávku a počká si 20 minút na bus. Ak mu zdrhne pred nosom tak 30minút. Iba sa nasere a buď pôjde vlastným autom, alebo si zavolá taxík. Spúšťať linku s 30minútovým intervalom na úkor iných liniek nemá zmysel. 78 nie je akútna. Bolo by lepšie keby jazdila, ale akútna nie je.
Ak šetriť vozokm cez víkend tak na takom, že zmeniť intervaly ako 18minút na 20, či 14 na 15. Dokonca by boli linky možno aj plnšie, lebo by ľudia vedeli/pamätali kedy to ide a išli by skôr na bus. Avšak tie ušetrené použiť na ranné špičky nie na víkend.
Treba si počkať až si mesto objedná takých 49mil vzkm. Kedy to bude ☺ ani srnka netuší, ale tak skoro asi nie.
Keby na L58 kúpili ten minibus Mave čo tu bol, tak efektivita by sa zaručila. Domáci sami hovorili, že by im to stačilo.
Vladimír: No samozrejme, že som to myslel ako srandu. Až taký cynik nie som.
Stupava?! No a prečo nie? Veľký problém v tom nevidím. Ja by som k BA pripojil Marianku, Ivanku a možno Rovinku, ale všetko ostatné by sa dostalo pod Trnavu. Každá zmena prináša výhody aj nevýhody.
Veď Stupava od Trnavy je 65km. Košice od Michaloviec 60km, Poprad od Prešova 85km.
Aj niektoré dedinky v okolí Viedne patria pod Dolné Rakúsko.
Linka 58 ma na pocet cestujucich ma velmi priaznivy interval 20min./(okrem prac.prestavok vodicov ) Podla mna by stacil interval 30min. spicka a 60min.sedlo. Obsluhovana by mohla byt vozidlami linky 57.
Na linke 51 je od 13.04.2004 zmeneny CP . Interval bol zjednoteny na 30 min.(00,30). Zruseny bol odchod o 4.30 z Nobelovej.Premavka je ukoncena bez zmeny s poslednym odchodom o 19.30.Povodny interval kolisal od 30 min. az 35 min.,ktory si starsie rocniky navstevujuce polikliniku Tehelna ,len tazko mohli zapamatat.
J
Ak šetriť vozokm cez víkend tak na takom, že zmeniť intervaly ako 18minút na 20, či 14 na 15. Dokonca by boli linky možno aj plnšie, lebo by ľudia vedeli/pamätali kedy to ide a išli by skôr na bus. Avšak tie ušetrené použiť na ranné špičky nie na víkend.
Treba si počkať až si mesto objedná takých 49mil vzkm. Kedy to bude ☺ ani srnka netuší, ale tak skoro asi nie.
Keby na L58 kúpili ten minibus Mave čo tu bol, tak efektivita by sa zaručila. Domáci sami hovorili, že by im to stačilo.