piol: No jazdí už dlhšie, konkrétne od 18.3. a nejazdí na žiadnom pevnom kurze ale robí vložené poradie a na rôznych linkách za deň. Zrejme ju šetria aby ju mohli čo najlepšie predať, bo taká ranná L208 by jej asi moc nepridala
Avšak aspoň ľudia cestujú kultúrnejšie ☺ ☺ ☺
Re pískanie : To ako sa to nemá robiť je príkladom mostová a to ako sa to má robiť je nad Chatamom Soférom. Keď nedávno pri výluke nám. Ľ. Štúra jazdila L11 cez Tunel škrípanie počuť nebolo a to je tam riadne ostrý oblúk. V smere K.V. je tam esíčko a tiež to nepíska.
Dnes inak merali rozchod na Kamennom a tam tiež eliny nepískajú.
Na mostovej už niekoľko dní v kuse stoja MP a kontrolujú odbočenie z Mostovej na Jesenského (je tam zákaz vjazdu, takže pokuty dávať môžu) a spred Carltonu občas aj vyhodia taxikárov avšak bez pokuty. Keby im zakaždým dali 2000,- tak ich to prestane baviť, lebo by nezarobili ani na slanú vodu.
Re #27744 Vladimír: To by si mal vidieť náš unikát vzduchom chladený TAM 4400. Ten je hrdzavý a deravý, že až. Vlastne väčšina našich TAMov tak vyzerá a naši dielenský ich nemajú radi, že sú náročné na údržbu (tak som počul), takže neviem. Ale pre nich by bol zrejme náročný aj konský povoz, lebo by bolo treba niečo spraviť.
Ad skripanie kolies v oblukoch-samozrejme,ze skripanie JE pocut aj na zeleznici.Kedze zeleznicne vozidla maju podstatne vacsi razvor naprav,k skripaniu dochadza aj na podstatne vacsich oblukoch.Obzvlast markantne je to u dvojnaprovych motorakov M152.0 (810) a odvodenych 811,812.Staci sa zviezt po oblukovitej trati,napr.Kralovany-Trstena(-Sucha Hora) a uzijete si skripania vrchovato. Pre Sarko:Uhol odbocenia je absolutne irelevantny,rozhoduje polomer obluka.Ad obojsmerna Lamacska:Pokladam to za absolutnu zvrhlost a momotinu.I.
Lamačská nebola odjakživa jednosmerka, len od času, keď bola postavená diaľnica. Dokonca po nej voľakedy tiež premávala 30ka do Lamača, čo bola ešte pôvodnejšia linka ako 26 Tu sa oblastné číslovanie trafilo do prvého historického označenia.
Obojsmerná Lamačská je už niekoľko týždňov (ak nie mesiacov) a zatiaľ som žiadne kolízie nevidel. Opačný smer je zatiaľ len pre vozidlá stavby, málo frekventovaný. Spočiatku si ľudia ešte zvykali - jazdili v protismere, hoci každých pár metrov bola značka o zmene organizácie dopravy a v strede plná čiara - ale teraz už takmer všetci jazdia disciplinovane za sebou v pravom pruhu ...
V konečnom stave budú po Lamačskej pravdepodobne jazdiť všetky linky smer z Lamača nielen 30ka. Busy nebudú teda jazdiť po diaľnici. Pri Tescu pribudne jedna "menšia" diaľničná križovatka, ktorá zabezpečí to, čo je dnes ešte nemožné ...
Zdravím. Budú nové CP liniek 20, 22, 63 na imhd.sk ešte dnes? Dúfam, že áno ☺
Inak, mohli by sme rozviesť diskusiu na tému nových trás vyššie spomínaných liniek.
Čo poviete na môj návrh, aby linka č. 22 išla v smere na Patrónku (HM Tesco Lamač) zo zastávky Pri kríži ako linka č. 83 (teda cez zastávky Homolova, Štepná, Žatevná, Pekníkova, Drobného) a od zastávky Alexyho by išla ako linka č. 35 (Alexyho, Na Vrátkach) a potom by po diaľnici išla do Tesca. Späť približne tak isto. Linku č. 20 by som nemenil. Tak čo, je to veľká volovina?
A čo tá už obojsmerná Lamačská? Počul som, že bola odjakživa jednosmerka. Myslím, že sa stane rizikovým miestom kvôli dopravným nehodách. Kedy sa má vlastne dokončiť? Bude po nej potom aj v smere do mesta niečo jazdiť? Tipujem linku č. 30 do nového Tesca HM Lamač...
Mne sa 21 Tr-ka páči, ale práveže mňa sklamali neodtiahnuté detaily. Za vrchol nedokonalosti považujem neexistenciu v smere jazdy otočených sedačiek hneď pri predných dverách. V neskorších sériách (zrejme aj v BA verzii) je tam aspoň rovný kryt asi na odkladanie batožiny, pôvodne tam bol pripevnený hasiaci prístroj ?
Čo sa týka toho "miesta na sedenie" vzadu, tam sa mi nepáči, že to má sklony rozhorúčiť sa na nepríjemnú teplotu.
Od ľudí blízkych iMHD ( ) som počul aj váľajúcich sa "šróbikoch" v CB aj ja. Aj v Prešove sme to mali, tak sa kryt otvoril, "šróbiky" sa dali tam, kam patria a zatiaľ poslúchajú.
I keď je pravda, že občas treba niečo utiahnuť.
V tom žiaľ spočíva trolejbusová "odbornosť" Karosy, ktorá s veľkou slávou predstavila trolejbus (24 Tr) s karosériou, ktorá má životnosť "až" 10 rokov ?
Re #27732 m@rtin - ad Tambus: No napríklad v našom DP vedúci technickej prevádzky zakázal generálkovať Tambusy, pretože sú to vraj konštrukčne také výborné vozidlá, že aj po jedenástich rokoch prevádzky by bolo ich generálkovanie mrhaním peniazmi, lebo ju ho vôbec nepotrebujú. Preto sa porobili len veľké prehliadky.
Re #27732 bigmac: A nebude ten klbák práveže pre Vajnory ako odškodnenie, že sa im na "ich" linku tlačia sedláci?
Amater: Na železnici škrípanie nie je počuť, lebo medzi električkovými a železničnými polomermi oblúkov sú priepastné rozdiely. Električková trať kopíruje terén v meste, takže 90' oblúky sú tu bežné.
Predovšetkým máš na železničných tratiach podstatne väčšie polomery oblúkov. Pískanie ale dosť ovplyvňuje rozšírenie rozchodu v oblúkoch, na ktoré sa u nás zabúda
re amater: neuveris, ale da sa. zialbohu, nikde taky obluk nie je, pretoze to by ho musel ktosi nakreslit, vypocitat polomer, vypocitat rozsierenie rozchodu a prevysenie vonkajsieho kolajnicoveho pasu. potom je na rade antivibracna rohoz, bokovnice a mazanie okolkov. zial u nas sa to tak nikdy nerobilo a este sa to tak veeeelmi dlho robit nebude
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
COLOR
21Tr: Vsimli ste si tie napisy medzi tlacitkami Dopyt a Znamenie co su centrofixkou??? #vomit# #vomit#