Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: COLOR #27755:
vysvetlenie od lajika pre lajika 🙂
Reply on: aNTI #27753:
Ak sa nemylim (a nie som si tym moc isty) tak to ked mas elektrickove koleso, tak to vystuple na kraji. Heh, to je take vysvetlenie pre laika 🙂
Reply on: S499.1023 #27752:
Na tej trati Kralovany - Trstena to skripe takmer vkuse. 🙂
Reply on: bigmac #27741:
co su to okolky?
Ad skripanie kolies v oblukoch-samozrejme,ze skripanie JE pocut aj na zeleznici.Kedze zeleznicne vozidla maju podstatne vacsi razvor naprav,k skripaniu dochadza aj na podstatne vacsich oblukoch.Obzvlast markantne je to u dvojnaprovych motorakov M152.0 (810) a odvodenych 811,812.Staci sa zviezt po oblukovitej trati,napr.Kralovany-Trstena(-Sucha Hora) a uzijete si skripania vrchovato. Pre Sarko:Uhol odbocenia je absolutne irelevantny,rozhoduje polomer obluka.Ad obojsmerna Lamacska:Pokladam to za absolutnu zvrhlost a momotinu.I.
Neviem prečo, stále mám taký tušák, že interval liniek 20 a 22 sa zväčší z 15 na 20 resp. 24 minút. Ale snáď sa mýlim . . . ?
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Reply on: tr3mp #27748:
Dík za info
Reply on: spokojný čitateľ #27747:
Lamačská nebola odjakživa jednosmerka, len od času, keď bola postavená diaľnica. Dokonca po nej voľakedy tiež premávala 30ka do Lamača, čo bola ešte pôvodnejšia linka ako 26 🙂 Tu sa oblastné číslovanie trafilo do prvého historického označenia.
Obojsmerná Lamačská je už niekoľko týždňov (ak nie mesiacov) a zatiaľ som žiadne kolízie nevidel. Opačný smer je zatiaľ len pre vozidlá stavby, málo frekventovaný. Spočiatku si ľudia ešte zvykali - jazdili v protismere, hoci každých pár metrov bola značka o zmene organizácie dopravy a v strede plná čiara 😉 - ale teraz už takmer všetci jazdia disciplinovane za sebou v pravom pruhu ...
V konečnom stave budú po Lamačskej pravdepodobne jazdiť všetky linky smer z Lamača nielen 30ka. Busy nebudú teda jazdiť po diaľnici. Pri Tescu pribudne jedna "menšia" diaľničná križovatka, ktorá zabezpečí to, čo je dnes ešte nemožné ...
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Zdravím. Budú nové CP liniek 20, 22, 63 na imhd.sk ešte dnes? Dúfam, že áno ☺

Inak, mohli by sme rozviesť diskusiu na tému nových trás vyššie spomínaných liniek.

Čo poviete na môj návrh, aby linka č. 22 išla v smere na Patrónku (HM Tesco Lamač) zo zastávky Pri kríži ako linka č. 83 (teda cez zastávky Homolova, Štepná, Žatevná, Pekníkova, Drobného) a od zastávky Alexyho by išla ako linka č. 35 (Alexyho, Na Vrátkach) a potom by po diaľnici išla do Tesca. Späť približne tak isto. Linku č. 20 by som nemenil. Tak čo, je to veľká volovina?

A čo tá už obojsmerná Lamačská? Počul som, že bola odjakživa jednosmerka. Myslím, že sa stane rizikovým miestom kvôli dopravným nehodách. Kedy sa má vlastne dokončiť? Bude po nej potom aj v smere do mesta niečo jazdiť? Tipujem linku č. 30 do nového Tesca HM Lamač...
Je to sice OT, ale toto je iMHD Bratislava a navyse tu o tom pred casom bola rec -> http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1446102 !!!
Reply on: bigmac #27737:
Nevylucujem, navyse je to pravdepodobne, lebo s nim obcas chodi spoluziak z XG.

21Tr: Vsimli ste si tie napisy medzi tlacitkami Dopyt a Znamenie co su centrofixkou??? #vomit# #vomit#
Reply on: J #27728:
Mne sa 21 Tr-ka páči, ale práveže mňa sklamali neodtiahnuté detaily. Za vrchol nedokonalosti považujem neexistenciu v smere jazdy otočených sedačiek hneď pri predných dverách. V neskorších sériách (zrejme aj v BA verzii) je tam aspoň rovný kryt asi na odkladanie batožiny, pôvodne tam bol pripevnený hasiaci prístroj ?
Čo sa týka toho "miesta na sedenie" vzadu, tam sa mi nepáči, že to má sklony rozhorúčiť sa na nepríjemnú teplotu.

Od ľudí blízkych iMHD ( 😉 ) som počul aj váľajúcich sa "šróbikoch" v CB aj ja. Aj v Prešove sme to mali, tak sa kryt otvoril, "šróbiky" sa dali tam, kam patria a zatiaľ poslúchajú.
I keď je pravda, že občas treba niečo utiahnuť.

V tom žiaľ spočíva trolejbusová "odbornosť" Karosy, ktorá s veľkou slávou predstavila trolejbus (24 Tr) s karosériou, ktorá má životnosť "až" 10 rokov ?

Re #27732 m@rtin - ad Tambus: No napríklad v našom DP vedúci technickej prevádzky zakázal generálkovať Tambusy, pretože sú to vraj konštrukčne také výborné vozidlá, že aj po jedenástich rokoch prevádzky by bolo ich generálkovanie mrhaním peniazmi, lebo ju ho vôbec nepotrebujú. Preto sa porobili len veľké prehliadky.

Re #27732 bigmac: A nebude ten klbák práveže pre Vajnory ako odškodnenie, že sa im na "ich" linku tlačia sedláci?
Amater: Na železnici škrípanie nie je počuť, lebo medzi električkovými a železničnými polomermi oblúkov sú priepastné rozdiely. Električková trať kopíruje terén v meste, takže 90' oblúky sú tu bežné.
Reply on: Amatér #27740:
Predovšetkým máš na železničných tratiach podstatne väčšie polomery oblúkov. Pískanie ale dosť ovplyvňuje rozšírenie rozchodu v oblúkoch, na ktoré sa u nás zabúda 🙂
re amater: neuveris, ale da sa. zialbohu, nikde taky obluk nie je, pretoze to by ho musel ktosi nakreslit, vypocitat polomer, vypocitat rozsierenie rozchodu a prevysenie vonkajsieho kolajnicoveho pasu. potom je na rade antivibracna rohoz, bokovnice a mazanie okolkov. zial u nas sa to tak nikdy nerobilo a este sa to tak veeeelmi dlho robit nebude 😞
Vie mi niekto z Vás vysvetliť prečo sa nedá urobiť električková trať tak, aby v každej zákrute nebolo počuť pri prejazde vozidla to notoricky známe škrípanie kolies? Na železničnej trati som, sa s tým totiž ešte nestretol.
Reply on: Piotr BA #27711:
? Ano, pilili...vsetky krasne stromy su prec... ?
Reply on: J #27736:


21Tr jazdi uz s ludmi? Teda zatial kym neodide .. na akej linke?
re zvada andy vs color: a nie je ten klbak nahodou na zaklade poziadavky chorvatskeho grobu..?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.