Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Zdravím. Budú nové CP liniek 20, 22, 63 na imhd.sk ešte dnes? Dúfam, že áno ☺

Inak, mohli by sme rozviesť diskusiu na tému nových trás vyššie spomínaných liniek.

Čo poviete na môj návrh, aby linka č. 22 išla v smere na Patrónku (HM Tesco Lamač) zo zastávky Pri kríži ako linka č. 83 (teda cez zastávky Homolova, Štepná, Žatevná, Pekníkova, Drobného) a od zastávky Alexyho by išla ako linka č. 35 (Alexyho, Na Vrátkach) a potom by po diaľnici išla do Tesca. Späť približne tak isto. Linku č. 20 by som nemenil. Tak čo, je to veľká volovina?

A čo tá už obojsmerná Lamačská? Počul som, že bola odjakživa jednosmerka. Myslím, že sa stane rizikovým miestom kvôli dopravným nehodách. Kedy sa má vlastne dokončiť? Bude po nej potom aj v smere do mesta niečo jazdiť? Tipujem linku č. 30 do nového Tesca HM Lamač...
Je to sice OT, ale toto je iMHD Bratislava a navyse tu o tom pred casom bola rec -> http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1446102 !!!
Reply on: bigmac #27737:
Nevylucujem, navyse je to pravdepodobne, lebo s nim obcas chodi spoluziak z XG.

21Tr: Vsimli ste si tie napisy medzi tlacitkami Dopyt a Znamenie co su centrofixkou??? #vomit# #vomit#
Reply on: J #27728:
Mne sa 21 Tr-ka páči, ale práveže mňa sklamali neodtiahnuté detaily. Za vrchol nedokonalosti považujem neexistenciu v smere jazdy otočených sedačiek hneď pri predných dverách. V neskorších sériách (zrejme aj v BA verzii) je tam aspoň rovný kryt asi na odkladanie batožiny, pôvodne tam bol pripevnený hasiaci prístroj ?
Čo sa týka toho "miesta na sedenie" vzadu, tam sa mi nepáči, že to má sklony rozhorúčiť sa na nepríjemnú teplotu.

Od ľudí blízkych iMHD ( 😉 ) som počul aj váľajúcich sa "šróbikoch" v CB aj ja. Aj v Prešove sme to mali, tak sa kryt otvoril, "šróbiky" sa dali tam, kam patria a zatiaľ poslúchajú.
I keď je pravda, že občas treba niečo utiahnuť.

V tom žiaľ spočíva trolejbusová "odbornosť" Karosy, ktorá s veľkou slávou predstavila trolejbus (24 Tr) s karosériou, ktorá má životnosť "až" 10 rokov ?

Re #27732 m@rtin - ad Tambus: No napríklad v našom DP vedúci technickej prevádzky zakázal generálkovať Tambusy, pretože sú to vraj konštrukčne také výborné vozidlá, že aj po jedenástich rokoch prevádzky by bolo ich generálkovanie mrhaním peniazmi, lebo ju ho vôbec nepotrebujú. Preto sa porobili len veľké prehliadky.

Re #27732 bigmac: A nebude ten klbák práveže pre Vajnory ako odškodnenie, že sa im na "ich" linku tlačia sedláci?
Amater: Na železnici škrípanie nie je počuť, lebo medzi električkovými a železničnými polomermi oblúkov sú priepastné rozdiely. Električková trať kopíruje terén v meste, takže 90' oblúky sú tu bežné.
Reply on: Amatér #27740:
Predovšetkým máš na železničných tratiach podstatne väčšie polomery oblúkov. Pískanie ale dosť ovplyvňuje rozšírenie rozchodu v oblúkoch, na ktoré sa u nás zabúda 🙂
re amater: neuveris, ale da sa. zialbohu, nikde taky obluk nie je, pretoze to by ho musel ktosi nakreslit, vypocitat polomer, vypocitat rozsierenie rozchodu a prevysenie vonkajsieho kolajnicoveho pasu. potom je na rade antivibracna rohoz, bokovnice a mazanie okolkov. zial u nas sa to tak nikdy nerobilo a este sa to tak veeeelmi dlho robit nebude 😞
Vie mi niekto z Vás vysvetliť prečo sa nedá urobiť električková trať tak, aby v každej zákrute nebolo počuť pri prejazde vozidla to notoricky známe škrípanie kolies? Na železničnej trati som, sa s tým totiž ešte nestretol.
Reply on: Piotr BA #27711:
? Ano, pilili...vsetky krasne stromy su prec... ?
Reply on: J #27736:


21Tr jazdi uz s ludmi? Teda zatial kym neodide .. na akej linke?
re zvada andy vs color: a nie je ten klbak nahodou na zaklade poziadavky chorvatskeho grobu..?
Inak čo som pozoroval reakcie ľudí, tak s 21Trky boli tiež doslova užasnutý. A niektorý ako naťahovali uši keď som hovoril babenke nejaké podrobnosto o nej 🙂 ?
No CB, mal som česť vo svojom živote s tromi kusmi, jeden 18m, a dojmy boli všeliaké, hlavne zo zadného transparentu, ktorý nebol na jednej strane prišróbovaný a tak na každej jame ho bolo počuť ako treskol. 18m vozu stále unikal vzduch a do kopca skutočne neťahal, do sedačky za druhými dvermi som sa nevopchal a keď som chcel otvoriť strešné okno, musel som sa pri mojich 185cm postaviť na na to vyvýšené miesto pri kolesách, ako keby tam nemohlo byť elektrické okno ako v Suchojoch (SU). Len ten čo prišiel z testovacích jázd z Poľska na pápeža ten nemal nijakú závadu. Možno som mal len smolu.

No je mi jasné, že interiér 24Tr a 25Tr bude rovnaký ako CB, len si hovoril o restylingu interiéru Citybusov a tak hádam upravia aj tieto nedostatky. A hádam do BA príde 24Tr už upravená.
Inak som zvedavý kedy príde prvá 24Tr do Bratislavy? Žeby znovu na jeseň?

O autobusoch som písal len preto, že som chcel dať porovnanie koľko tu vydržal trol a koľko bus bez ohľadu na výrobcu.
TAMbusu by skutočne stačila menšia GO - plechy (mal by si vidieť 1402, 1404), transparenty, sedačky a možno protišmyková podlaha a tie vozy sú super. To že majú viac ako 10 rokov nehrá rolu. Pre cestujúcich stále atraktívne tak prečo nie?
Ja viem v Prahe nesmie jazdiť bus starší ako 10 rokov, ale načo kupovať 952 a vyhadzovať zánovné 732. Myslím si, že voz kľudne môže jazdiť takých 15 rokov ak je v stave aby tak dlho jazdiť mohol.
Reply on: m@rtin #27732:
vyhazet a jezdit NA KOLE! ?
Reply on: COLOR #27651:
Pekná akcia ☺
J:
21Tr pro Bratislavu má stejný interiér jako všechny ostatní.

Tak to jsi počul špatně. Já netvrdím, že Citybus je to nejlepší, ale některé fanatické výroky o sbírání šroubků mi přijdou směšné. Máme tu v Praze nejstaší Citybus z roku 1995 a větší problémy nejsou.

24Tr a 25Tr mají stejný interiér jako Citybusy a ten ty znáš. Takže málo místa na nohy určitě čekej.

Samozřejmě, že se Škoda snažila Ostrov prodat, ale nikdo ho nechtěl.

Ostrov nedoplatil na svou kvalitu práce, ale na dementní vedení, které se nesnažilo vůbec v ničem.

Nevím proč tu píšeš o autobusech???? Můj názor na stav autobusů v Bratislavě znáš = polovinu vozového parku vyjázet. Tambusy? Pár hodin práce? Vždyť je to přes 10 let starý!...sežraný rzí, naprosto v dezolátním stavu! Vyházet!
Piotr BA: Možno to súvisí s výstavbou Kauflandu ten výrub.

Inak na Štefánikovej a Spojnej sa objavilo množstvo nových stromov 🙂 Taktiež v Petržalke počas tejto zimy 🙂
Reply on: Šulin #27704:
Nemaľuj čerta na stenu. ? Treba byť optimistický a veriť, že tender bude.
Reply on: TATRAN #27717:
Môžeš tam ísť priamo linkou 81 a vystúpiť rovno oproti Inchebe na zastávke "Einsteinova". Je to hneď prvá zastávka za Novým Mostom.
m@rtin: No nevšimol som si nejaké závažné nedostatky 21Trky čo sa madiel, líšt,... týka. Práveže som bol veľmi prekvapený aké je to dobre zladené. Ešte aj reklamné panely sa mi veľmi lúbili. A dvere - radosť pozerať. Repreduktory hlásenia zastávok nevidieť,...
Možno naša 21Trka má iný interiér, veď aj ten slávny komín, je už prerobený a tak tam nič nazavadzia. Dokonca som využil priestor zadného okna a keďže ja aj moja babenka sme chudí, tak sme si tam sadli. Myslím si, že by sa to stalo oblúbeným miestom na sedenie pre mladých. ?

No počul som ako sa v Brne v CB válajú šróbiky .-) ?

Ja len dúfam, že 24Tr a 25Tr nebude trpieť horolezeckými výstupmi a bude viac miesta na nohy. Zase nie až tak veľa ako K741. Proste tak akurát.

Práveže keby som bol akcionárom koncernu tak sa snažím predať v prvomrade dcéru, ktorá nezarába. A medzi ne sa Ostrov počíta, no veď uvidíme.

Ostrov zrejme doplatil na kvalitu svojej práce. Veď v BA jazdia v pohode 20 ročné trolejbusy a po VP, či GO ešte ďalších sedem rokov vydržia. Naopak autobusy z Karosy generálkujeme po 12 rokoch, Ikarusy 283 sa začali generálkovať po 8 rokoch a Ik280 sa generálkovať už ani neoplatí. Niektoré TAMy by tiež potrebovali zopár hodín práce celého týmu, aby vyzerali normálne. Možno je to, tým, že udržba trolov je lepšia ako busov, do toho nevydím, no kvalita práce hovorí za všetko.

Inak videli ste ten Ostravský bus, ktorý doriadili tiež fanúšikovia ftubalu z Brna? Hrôza.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.