Reply on: Papyr #27392:
Možno ste ma skutočne presvedčili. Ale dohodnime sa aspoň na tom, že podmienkou je pravidelný dokonalý interval a nie nejaký účelový železničný cestovný poriadok. Za úplnú samozrejmosť tiež pokladám náväznosť bus dopravy v DNV v závislosti na odchodoch a príchodoch vlakov. Rovnako ostatné stanice po trase by mali byť budované tak, aby sa dalo medzi vlakom a MHD pohodlne prestupovať. Ak si to totiž takto predstavím, možno sa mi tá myšlienka celkom začína páčiť Re #27394 S499.1023: Ejha, takt na železnici, zvláštna to kapitola. Osobne ma vždy fascinovalo, ako na vlaky hlavnej trate s taktovou dopravou na vedľajšej trati "naväzujú" vlaky odbočných tratí s úplne divokými cestovnými poriadkami, pričom nezriedka tie lokálne jazdia častejšie ako tie hlavné.
Papyr
Devinska Nova Ves nie je presovske Sidlisko III, ktore je od centra vzdialene 3,5 km a celych tych 3,5 km je husto osidlenych. DNV je (ked uz to chces prepocitat na presovske pomery) taky Velky Saris. Este lepsie je Igorkovo prirovnanie k Ceskemu Brodu, kde sa nikdy vlaky pod 20 minut nedostanu a aj tak su vsetci happy. (Ak argumentujes, ze Cesky Brod nie je sucastou Prahy, Velky Saris nie je sucastou Presova ale DNV je sucastou BA, tak ta mozem upokojit, z Prahy-Klanovic ide presne rovnake mnozstvo spojov do centra ako z toho C. Brodu.)