Reply on: Papyr #27392:
Možno ste ma skutočne presvedčili. Ale dohodnime sa aspoň na tom, že podmienkou je pravidelný dokonalý interval a nie nejaký účelový železničný cestovný poriadok. Za úplnú samozrejmosť tiež pokladám náväznosť bus dopravy v DNV v závislosti na odchodoch a príchodoch vlakov. Rovnako ostatné stanice po trase by mali byť budované tak, aby sa dalo medzi vlakom a MHD pohodlne prestupovať. Ak si to totiž takto predstavím, možno sa mi tá myšlienka celkom začína páčiť Re #27394 S499.1023: Ejha, takt na železnici, zvláštna to kapitola. Osobne ma vždy fascinovalo, ako na vlaky hlavnej trate s taktovou dopravou na vedľajšej trati "naväzujú" vlaky odbočných tratí s úplne divokými cestovnými poriadkami, pričom nezriedka tie lokálne jazdia častejšie ako tie hlavné.
fobust
No vsak to bola iba taka utopia. ? Ja som si tak zo srandy predstavil, ako nejaka plesniva 830-ka prdi dole z nasypu na klesani a brzdi do zastavky Stefana Kralika. Potom ako sa za dymu rozbieha do zastavky Milana Marecka (pri tom obrovskom travniku pred tym panelakom) a ako tam konci na sturci. Vedla toho uz caka Sor BN12 na prestupy. ? Potom ako sa to plni ludmi, a odchadza opacnym smerom. Nakoniec to za velkeho ramusu taha spat na nasyp... Proste blbost, nic viac, ale vela som sa na tej predstave pobavil. Kolaje boli akoze vedla cesty, dvakrat ju krizovali urovnovo, samozrejme iba svetelne zabezpeceno. Ale keby to tak bolo cele na estakade, tak potom nie su ani problemy so stupanim ani s krizovanim. ? Hehe. Elektrifikacia: Neviem ci by niekto dovolil 25 kV tahat cez sidlisko (aj ked v Petrzalke sa to da), tu to vsak bolo ako vlak doslova na ulici. ?