Vladimira som nespominal, lebo vlastne vobec netusim, v ktorejze to casti nasej ci susednej republiky prebyva. Ale samozrejme by som ho tam videl rad tiez. Inak nemam kontakt ani na teba, ani na bigmaca , ale ked budes mat dalsi pravidelny prichod do nejakej bratislavskej krcmy (aj ked osobne preferujem menej zafajcene priestory ), tak sa rad pripojim, ak ostatnym ucastnikom nebudem prekazat.
galiyosha,Beus:Ved ja do BA chodim pravidelne,aj do krcmy chodim pravidelne:-).Kontakt na mna je cez bigmaca.Hadam sa niekedy podari tych troch,co si menoval,skoordinovat.A rad by som tam videl aj Vladimira,lebo to je podla mna v okruhu tu diskutujucich najvacsi odbornik.Len skoda,ze sa takejto seansy uz asi nikdy nezucastnia ing.VTSN,MTMIS a OH...
Vsetkymi 10-timi sa pripajam ku Galiyoshovi a budem dufat ze Ta niekedy v BA uvidim na nejakej slezine a spolocne pokecame a zasmejeme sa nad niektorymi bratislavskymi specialitami zasluhujucimi nobelovu cenu za neschopnost
podla coho posudzujes stratovost linky ? podla mnozstva oznacenych listkov ? co ak sa v kazdom vozidle vezie 200 ludi mktori maju predplatne listky ???
No vsak uprimne dufam (a snad nie som jediny), ze v druhej polovici aprila, ako si spominal, sa nalozis do vlaku, stiahnes so sebou aj par jedincov spoza rieky Moravy (Jenki, Martyk, Papyr) a pridete do Blavy na nejaku druznu krcmovu seansu spojenu s vyhliadkovymi jazdami po najnovsich bratislavskych exponatoch absurdneho umenia (maskovaneho pod ruskom verejnej dopravy) doplnenymi o patricne priliehave odborne komentare. ?
Vladimír:
Ja som si predstavoval odchody:
6:00, 30, 45
7:00, 15, 30, 45
8:00, 15 a potom 45
Veľké medzizástavkové vzdialenosti nepredražujú stavbu, len to, že ti na 5km nemá kto do eliny nastúpiť či vystúpiť a tak nemá kto platiť. Prečo L21 je stratová a pritom taká natrieskaná?
Neviem koľko stojí cukor v Reichu, no my ako vinári, každý rok zvažuje nákup cukru u bývalých bratov. V SR je vysoká cena cukru zapríčinená zákazom dovozu cukru, čo poľnohospodári,... využili na premrštené ceny.
Kupujeme cukor priamo od výrobcu a stojí nás okolo 20 až 22,-
Každý predsa vie z čoho vznikli názvy pravica ľavica. Tým jedným politológom som len chcel podčiarknuť nezmyselnosť takéhoto označovania nazáklade toho kto kde sedí. Mám zasebou niekoľko semetrov poltológie, teórií demokracie či filozofickej politiky. To len pre obraz.
Neviem teda či trpíš stereotypmi, ja by som si nedovolil seba označiť že stereotypmi netrpím, keďže zbavenie sa niečoho takého treba veľa sebazaprenia,... a teba nepoznám, len sa skús zamyslieť nad takými vecami ako či pomáhaš manželke resp. partnerke pri domácich prácach, či pomáhaš pri varení, výchove detí, či uvažoval nad tým, že ostaneš na materskej dovolenke, či OČR.
Len prosím neber to ako nejaké útoky, či podrývanie, len začínam trpieť syndrómom mojej školy teda značiť sa o všetkom diskutovať rozoberať to zo všetkých strán a podsúvať otázky a nimi aj odpovede. No a v neposlednom rade snažiť sa vychovávať.
A pre pobavenie, učiteľ nemusí poznať pravopis. Raz sme mali na sexuálnej výchove jednu ženu, ktorá napísala ŽENI no svojich kolegov v mnohých veciach prečila. V mnohých zase nie. To len na svoju obhajobu.
Medzi 6:00 a 8:30 deväť vlakov? To je tak zhruba 3-4 vlaky za hodinu? To je 15-20 minútový interval? To je trochu málo, nemyslíš? Donútiť ľudí, aby šli autobusom na žel. stanicu a potom štvrť hodiny v špičke čakali na vlak je trochu drsné, nie?
Re #27285: Pripájam sa. Prečo by väčšia medzizastávková vzdialenosť mala predražovať náklady na stavbu alebo prevádzku?
Tá reakcia nebola na tie reklamné tabule ale všeobecne, aj o tej nepotrebnosti estetična v MHD a tak:-).
Ja že chcem napchať trombelusy všade? A ako si na to prišiel, ja som električkový maniak, keď už. Len nemám rád smradobusy, tak doplnkovú dopravu, menej vyťažené prepravné prúdy a pod. by som robil v T-busoch.
To označenie nie je vymyslené jedným politológom, to vzniklo podľa zasadacieho poriadku v Dolnej snemovni. A tí ľudia lezú do tých strán vačšinou podľa toho ako sa stotožňujú s ich názormi a nie podľa farby loga.
Ak stojí cukor na svetovom trhu 12,- , tak MOC 25,- je po započítaní marží dovozcu a niekoľkých stupňov predajcov OK. Nejako som si nevšimol, že by v Rakúsku stál cukor O,3 €/kg...
Rokov mám 40 a stereotypmi rozhodne netrpím. Nenapísalsom, že si mladý a preto bezpodmienečne naivný, človek može byť starý a naivný alebo mladý a skúsený. Napísal som, že si mladý (sám si to tu kedysi oznámil) A naivný (pretože veríš politickým proklamáciám ? .
A nič proti Tebe nemám, kľudne možeme kedykoľvek do karczmy.
I.
S499.1023:
reklamné tabule: napísal som, že je dobré, že tam sú a napísal som aj dôvody a ty si na to reagoval vetou, že svoje názory čerpám s volebného programu pravicovej strany. Ak si to nemyslel tak ako som to pochopil, ospravedlňujem sa.
Rozdelovanie strán na pravicové či ľavicové, stredoľavé, liberálne, komunistické, či socialistické je trochu zavádzajúce. Ja by som od toho označovania vymysleného jedným politológom upustil, keďže každá strana je tvorená ľudmi s rôznymi názormi. Nikto nie je vyhranený pravičiar, lavičiar, liberál,... anarchista. Každý máme svoje úchylky. Ty trolembusy, ktoré by si napchal všade a to aj bez dopadových, ekonomických a iných štúdií. Tak to nefunguje a vždy treba nájsť najvhodnejší variant s ohľadom na podmienky, ktoré sú dané kritériami miesta, času,... Takže ak by som mal použiť zaužívané označovanie politických a iných názorov čo sa ekonomiky a sociálnych vecí týka som takpovediac pravičiar, čo sa úlohy štátu týka som liberál, a takto by som mohol ísť ďalej a ďalej. Vlastne ani čo sa ekoomiky týka nie som vyhranený pravičiar. V niečom áno - rovná daň, ale nikdy nepristúpim na názor, že štát musí prestať regulovať trh úplne. Čiastočne áno, no úplne odstránenie regulácie by znamenalo napríklad aj zrušenie reklamačnej lehoty a určoval by si ju len predajca či výrobca. V istých veciach je regulácia dobrá, v iných nie, ako napríklad dotovanie cien energií či poľnohospodárstva, či rôzne kvóty na dovoz tovarov. Prečo u nás stojí kg cukru 25,- a svetová cena je 12,-
Neviem koľko máš rokov, no hovoria ti niečo rodové, sexuálne a spoločenské stereotypy? To len k tomu mladému čiže bezpodmienečne naivnému.
A ak naivita znamená, že sa snažím hladať najoptimalnejšie riešenie (samozrejme nie vždy sa mi to podarí) a čakám konštruktívnu kritiku a namiesto toho sa dočkám nie príliš kritických príspevkov (kritických v tom pravom slova zmysle). A že verím tomuto mestu a tomuto štátu a že si myslím, že tento tát sa uberá správnym smerom, popri iných ktorí dokázali len zdrhnúť do zahraničia a zpoza hraníc nadávať bez toho aby sa snažili niečo zlepšiť doma, tak som naivný. (odporúčam pozrieť film Pelíšky a potom sa zamyslieť nad tým, komu bol ten film venovaný)
Tým sa nechcem nikoho dotknúť či uraziť ho, nepoznám dôvody prečo republiku opustili, len mám názor, že doma by pomohli viac. Trebárs aj v hlavnom meste, kde začínajú chýbať kvalitný a kvalifikovaný ľudia a obrazom toho je dlhodobo napríklad aj Dopravný podnik.
Toto je na dlhšiu debatu, ak budeš niekedy v BA môžme sa stretnúť pri pive a pokecať o všetkom, už to tu nechcem zaťažovať OT.
bigmac: nepasujem sa odborníka, nikdy som to nerobil a v predpisoch sa nevyznám, no práve otom je kritika. Ja alebo niekto napíše ako by si to predstavoval a ty alebo niekto zhodnotí, že je to možné, ale len ak sa splní ....
No zrejme ma nepresvedčíš o tom, že nejaký predpis zakazaje v konečnom dôsledku aby z DNV chodili osobné vlaky každých 15minút. Kým pôjde ďalší, tak ten prvý bude už na Hlavnej stanici. To čo by nás stála výstavba takej električkovej trati sa môže dať na zadrátovanie Petržalky aj s nákupom nových trolejbosov a DNV by bola ubsluhovaná vlakmi.
Moj nick sa do sucasnej polohy vyvinul z "Eso" a islo primarne o poziadavky na kratky a dobry nick pre Orange sms forum. Na masinu som vtedy konkretne nemyslel aj ked ES499.0 a E499.2 ja osobne povazujem za najkrajsie hnacie vozidla byvalych CSD. Na Slovensku sme 4-znakovy autoblok nikdy nemali a vypadol aj z D1. Trojznakovy autoblok sa zasadne robi len na tratiach so zabrzdnou vzdialenostou 1000m a v ramci setrenia sa oddiely casto neodovodnene predlzuju - menej odd. navestidiel, menej vystroja KO - mensie naklady. Tym stlpcom 7 ZCP neviem co si myslel (cas odchodu/prechodu), asi 8-my, kde je v/%, ze?
Podla mna UZ DAVNO mala byt v DNV a Lamaci urobena zastavka na sucasnej vlakovej trati a mali tu premavat spoje typu VW - Lamac - HlSt a potom jeden na nove NoveMesto / druhy na Vinohrady - Vajnory. Uznavam ze su aj uzasnejsie a "koncepcnejsie" riesenia ale uprimne povedane, z tychto vizii som uz nejaku dobu poriadne ? !
re esicko: ano, iste, rozhladove pomery, miestne pomery, zabrzdna (skratena,4znak.atb) vzdialenost 400/700/1000m, tratova rychlost, 7.stlpec zcp... ja viem o co ide, len ktosi tu alebo ma medzery, alebo si zeleznicu predstavuje ako cestu pre motorove vozidla skrizenu s elektrickou a veri tomu, ze tie farebne svetielka na "tych semaforoch" naskakuju ako na krizovatke bajkalska#trnavska a nemaju ani tusenie, ze doprava a preprava vobec nie je to iste, pricom kdesi su vo svojom vnutri presvedceni, ze "ludia sa dopravuju a naklady prepravuju". a ani nevedia ako hrozne sa mylia...
ten nick je podla ktoreho esa? ES499.1 alebo podla normalnej masiny? alebo to nema nic spolocne a je to len nahoda? neviem, pytam sa
Chapem, ze volnych 560 nie je nazvys, ale ziadnu inu obojsmernu osobnu mrchu na striedavinu na nasich kolajach nemame. A pokial by ludi z DNV doviezli k vlaku, ktory by nasledne isiel napr. az do tej Trnavy, ci kde, tak by mozno stacila mensia uprava obehov. Mozno nie. Je to sice Kellerovske riesenie (navoz na kapacitnu dopravu), ale co tam je dnes?
A priekopnik tyristorovej regulacie v CSSR sa mi zda vzdy vhodnejsi ako posrany Ikarus (alebo Karosa), v ktorom sa vezie 250 ludi a za jazdy a stojac v zapche cuchaju parfemovane vyfukove plyny.
re dnv: poznam par ludi, co jazdia vlakom dnv-bnm a (aj s prestupom bhl) len preto, ze to je najrychlejsie riesenie. ale na zst dnv to maju 5min pesi a z bnm maju do firmy autobus.
zssk(vtedy este zsr) sa uz raz s dpc nedohodli na linke 55 filialka-slovany-predmestie-vychod, dovodom bola cena.
re j: kde si ziskal ten prepocet, ze ked 2km nebudem mat zastavku elektricky, ze sa to proti nafte predrazi?
cela tato polemika ma len utvrdzuje v tomto:
zeleznicu zaintegrovat do mhd hlavne tarifne bez nutnosti dalsieho zvrhleho bid doplatku a nechat ju jazdit +/- tak, ako jazdi
okamzite zacat s vystavbou tram trate rychlodrazneho typu cez sidlisko a staru dedinu okolo zst do vw. (priamu spojku mimo sidliska mozeme zvazit ako jednokolajku, manipulacna trat, kridlo k linkam, atd)
v prahe sa z libne na hln taktiez dostanes aj vlakom, aj tramvajou a urcite nikomu nie je divne, ze na to staci rovnaky cestovny doklad. dokonca aj metrom.
Pokiaľ ma protistrana presvedčí o svojich argumentoch, ustúpim. Možno, ak bude fobust do mňa ešte rok búšiť so svojimi relatívne racionálnymi argumentami, možno sa stanem priaznivcom metrového rozchodu. Lenže argumenty typu povedal Mikloš v televízore neberiem. A kde Ťa osočujem, mohol by si citovať? Ak som konštatoval, že Tvoja argumentácia je ako vytiahnutá z volebného programu ODS, tak to nie je osočenia ale konštatovanie. A ako deklarujúci sa pravičiar by si na to mal byť hrdý. Ale inak máš pravdu - ak niekto dokola omieľa to isté, hoci mu to iní už mnohokrát vyvrátili, začínam nadávať, lebo vecná diskusia nemá cenu. K tomu myslím s Tebou ešte nedošlo, Ty nie si hlúpy, len mladý a naivný ?.
A ešte by som Ťa opatovne poprosil - kde že som to napísal, Rže reklamné tabule v 21Tr sú blbosť, ako si ma bol osočil ? ?
Re #27273 Sarko: Aby som bol presný, žiadna T3M série 76xx nemala zadný panel. Či ho majú TSM zo série 77xx, ulepené z T3SU, neviem. Ale silne pochybujem.
Re #27280 Papyr: Ty si tiež zástancom teórie ČD, že chaotickým presúvaním vozidiel medzi depami rastie ich počet ?? Pre SM488.0 by som vedel stovky vhodnejších výkonov, lenžeč kde ich vziať? Nehovoriac o tom, že moderné a lákavé vozidlo predsa len vyzerá inak ako priekopník tyristoroej regulácie v ČSSR. Inak pokiaľ nebude v DNV zastávka minimálne na viadukte nad benz. pumpou, tak náhrada MHD vlakmi by viedla jedine k zvýšeniu odporu ľudí k MHD a nárastu počtu vlkov, sediacich v plesnivých Š12O ako komfortnej a ekologickej alternatíve k MHD
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si