Mnjooo mam taky jeden projekt ohladom BIDky, ktory som spravil pred par dnami (vcera ☺). Link poskytnem tym, ktorych poznam, nakolko sa obavam zenuzitia ?
V tomto týždni prešlo pár info o fiškálnej decentralizácii. Čo som zachytil je, že by sa mali presmerovať na mestá dane z príjmu fyzických osôb. To robí v súčasnosti 23mld. Sk. Ak by sme len prepočítavali na počet obyvateľov tak Bratislava by z toho mala dostať 1,8mld. Vieme však, že príjmy v Bratislave sú vyššie a je tu zamestnanosť okolo 95%, takže by to mohlo byť niečo cez 2mld. ? FD bude prebiehať od budúceho roku do roku 2007.
Dúfam, že to nebude len jediný príjem a mestá a obce dostanú aj podiel na DPH.
Tým, že mestá budú mať podiel z príjmu fyzických osôb a štát si nehá príjem právnických osôbsa vyriešila otázka spoločností pôsobiacich na celom Slovensku ale sídlo je v BA. ?
Avšak aj tak sa pripravuje zákon špeciálne pre postavenie hlavného mesta a to by malo samostatnú rozpočtovú kapitolu v štátnom rozpočte na krytie výdavkov spojených s funkciou hlavného mesta. ?
No áno, je to škoda, pretože ak si to prečíta niekto, kto sa do toho nerozumie, automaticky sa začne prikláňať k zámerom železnice averzívne, čo je už potom ťažko vyargumentovať. Ale to je práve zámer takýchto neobjektívnych článkov. Preto by sa mala robiť osveta napr. vo forme výstavy s rôznymi vizualizáciami, fotomontážami, detailnými informáciami o projekte, štatistikami do bludu a možnosťou vyjadrenia a spracovania reakcií širokej škály verejnosti. Ale ešte veľa vody pretečie Dunajom, kým také niečo bude samozrejmosťou a nedá sa tak možnosť čo len náznaku špekulácie.
Neviem Tvoju otázku ohľadne umiestnenia sedadiel kompetentne posúdiť, ale zdá sa, že kvôli nápravám je ulička uprostred daná fixne. Možno sa však aj napriek tomu dá vymyslieť v tomto mieste niečo á la 2+1 a v mieste nápravy jeden rad 2+2. Veľkou výhodou je pohodlný bezbariérový prechod vozidlom a maximálne 1 schod navyše ku sedadlám, čo je podľa môjho názoru vhodný kompromis, a to sa o iných značkách povedať nedá. Vždy je to potom na úkor niečoho iného. Všetky košické SU15 majú medzi 2. a 3. dverami usporiadanie 2+2, čím sa dajú posudzovať kapacitou na sedenie ako kĺbový bus a kapacitou na státie sa približuje sólu.
Ved ja tvoje obavy zdielam. ? Prave preto som to s tym orodovanim myslel uplne vazne. Pri SU12 a SU15 je mozne aj od 2. dveri dalej usporiadanie 2+1? Ja som myslel, ze 2+2 je tam "povinne", ze ta chodbicka medzi sedadlami nemoze byt z priestorovych pricin sirsia... Preco su potom kosicke SU15 vzadu 2+2 (teda aspon niektore)?
Osobne sa domnievam, že tu ide najmä o pozemky. Nejaký záujem ľudí je druhoradý. Také obrovské nezastavané pozemky v centre - to musí lákať. Samozrejme, dalo by sa stavať aj na pozemku železníc s železnicou pod terénom, ale to by už pozemky neboli v rukách súkromných.
Inak zaujímavé ako, sa manipuluje v článku. Stavbe sa vyčíta cena. Ak som sa dobre dočítal, tak tých 9 mld. Sk je cena najdrahšieho variantu - teda zapusteného po celej dĺžke ("Tretí ide do rovnakej hĺbky, ale v celom úseku - v tomto štádiu je podľa prekladateľov najprijateľnejší aj najdrahší, len hrubá stavba potrebuje deväť miliárd korún"). Ďalej sa vyčíta, že bude tvoriť bariéru. Keď bude zapustená do zeme? S článku by som pochopil, že to celé bude stáť cca 10 mld., bude celý pod zemou, a zároveň bude tvoriť bariéru a nebudú cezeň môcť ľudia prechádzať :-
Ale veď hej, ale ja mám obavy skôr z toho, že sa to dostane do nesprávnych rúk, ktoré si chcú uchmatnúť lukratívne pozemky a tam postaviť drahé baráky, ktoré budú oplotené 3m vysokým múrom ako bude pred americkou ambasádou a až potom prídu anketovaní ľudia (ak neboli fiktívni...) na definíciu skutočnej bariéry...
A čo tak Solaris Urbino 12 a 15 so 100% NP v celej dĺžke vozidla a umiestnením sedadiel podľa ľubovôle dopravcu? ?
Na stanici Nyugati som minuly rok bol, ale vobec som si na nu v tejto suvislosti nespomenul. ? Kazdopadne proti rozumnemu sklbeniu oboch funkcii, samozrejme, vobec nic nemam. Ale bojim sa, ze to je na bratislavske pomery prilis progresivne a malo socialisticke riesenie, ved "nikdy sa to tak nerobilo..." ? Asi by sme vazne mali zacat orodovat na diskusnom fore bratislava.sk. Kto sformuluje a odosle pilotny prispevok?
Ale veď polyfunkčné objekty so železnicou sa dajú skombinovať. Príkladom je Nyugati pályaudvár v Budapešti, kde sa nachádza West End City Center.
Pohľad z obchodného centra (jeho časť vidno vľavo dole), ponad koľaje dokonca môže viesť most a dokonca aj trolejbusy môžu po ňom jazdiť http://mercurio.iet.unipi.it/pix/hu/station/Budapest/Nyugati_aerial_view_1.jpg
Myslim, ze takmer vsetci sa tu zhodnu na tom, ze zastavanie uzemia Filialky dalsimi napolyfunkcnymi objektami by bolo absolutne kratkozrake.
Na inu temu: Co myslite, aka konfiguracia 12 m a 15 m NP busov by bola pre Bratislavu lepsia? 100% NP, od 2. dveri usporiadanie 2+2 alebo NP len po 2. dvere, tam jeden schod a usporiadanie 2+1 v celom vozidle? Je vobec taketo usporiadanie pri sucasnych NP busoch mozne? (Ja by som sa priklanal skor k druhej moznosti.)
Naozaj krásny učebnicový príklad neobjektívneho článku (najmä tá anketa).
Územný plán Bratislavy zo 70-ych rokov, ako aj Generel železničného uzla Bratislava predpokla dali zrušenie tejto bývalej železničnej stanice vrátane pnjazdnej kofaje a včlenenie predmetného územia do mestského organizmu. - tie isté uzemné plány predpokladali aj také veci ako zbúranie Podhradia, priečnu os, zbúranie celej štvrte pod súčasnou stanicou a vybudovanie novej stanice, či nebodaj "skultúrnie" Račianskeho mýta výstavbou ďalšej vetvy križovatky smerujúcej k severnej tangente.
... zabezpečili komplexné odborné preverenie problému, čo predstavovalo vypracovanie štúdie riešenia dopravných systémov v dotknutej oblasti v štyroch variantoch, z ktorých ako najvhodnejšie sa ukázalo riešenie ukončenia prímestskej železničnej dopravy v stanici Predmestie a uvofnenie územia dnešnej Filiálky pre polyíunkčnú zástavbu. - samozrejme, štúdia určite predpokladala metro, a vo všetkých prepočtoch bolo zrejme aj zohľadnené. Od roku 98 sa však situácia s NS MHD zmenila a štúdie nemusia byť aktuálne ...
Umiestnenie stanice v danom území je v rozpore s ostatnými zámermi v území, lýka sa to najmá priečnych komunikačných prepojení: predÍžená Tomášikova ulita, Pluhová, Riazanská, Jarošova a ostatné ulice medzi Vajnorskou a Račianskou ulitou od Jarošovej po Šancovu ulitu. - a keď bude v tejto trase postavené metro, nebude tvoriť bariéru. Že bude pod zemou? A železničná trať nemôže byť?
Dost' nepochopitelný je tento minimálne 10 mld. zámer Železnic SR pre zabezpečenie prímestskej dopravy v súčasnosti už len s 11 tis. cestujúcimi za deň. - nemusí ísť len o 11.tis cestujúcich v prímestskej doprave, môžu tu končiť všetky vlaky z tratí 120 a 130, vhodnými opatreniami samosprávneho kraja sa dajú "preliať" cestujúci z autobusov na železnicu, či sa odľahčí Račianska ulica. Tým nebude potrebné budovať preložku cesty 502 (tá už nebude tvoriť bariéru?) Nehovoriac o tom, že na pozemkoch železníc a v bezprostrednej blízkosti stanice by sa dalo postaviť obchodné a administratívne centrum, ktoré by sa samotnú výstavbu mohlo "splácať".
Myslím si, že toto je vzorová ukážka jednostranného, neobjektívneho článku, ktorý háji výlučne vlastné záujmy. Jasne o tom svedčí aj vybratá "vzorka" anketovaných, väčšinou starších ľudí.
Ako mimobratislavčan viem za seba povedať len toľko, že z/na hlavnej/ú stanice/u je veľmi zlý prístup a široko-ďaleko sa hádam nenájde mesto, ktoré by to malo tak zle vyriešené. Blízka pešia dostupnosť na Trnavské a aj Račianske mýto by Filiálku aj s modernou budovou a oveľa lepšou náväznosťou na MHD, Bratislavu posunulo do úplne inej roviny.
To vieš keď šéf kandiduje na prezidenta, to sa potom ťažko pracuje ?
Mal by sa prijať zákon, že človek, ktorí vykonáva nejakú verejnú, štátnu či ústavnú funkciu na vysokom poste nesmie kandidovať na funkciu inú. Platilo by to pre starostov, županov, poslancov NR SR, členov vlády. Mohol by kandidovať na funkciu, ktorú zastáva.
No HB revis už medializoval svoj zámer postaviť tam nejakú novú budovu. Samozrejme s tým, že autobusák pôjde podzem. No potom sa akosi zistí, že treba aj garáže (je na to VZN) a tak sa rozhodne: autobusák bude ...
Re #26593 Papry: Niekedy na konci ročníka, otázka bude z ľudského teľa. Plat bude tak akurát. Stačí ? ?
No mesto asi zabudlo na záklasnú matematiku, že 309.000 cestujúcich ročne je bez štátnych sviatkov a víkendov pri obsadení osobného auta jedným človekom, denne o potencionálnych tisíc áut menej. Možno by sme mali začať bombardovať magistrát, lampáreň na www.bratislava.sk ,... stažnosťami. Naposledy pri Kooperatíve to pomohlo.
Re #26603 Vladimír: O.K. možno to bola trochu iracionálna úvaha, ja mám proste rád rakúsky systém a poriadok a vlastne aj krajinu.
Re #26624 hlas: Tá anketa je pekná demagógia a vlastne aj ten článok. V ankete žiaden hlas za stanicu a také jednoznačné to určite nie je. Takisto nikto tam nehovorí, že budú aj parky, aj byty, aj kancle aj stanica v podzemí, aj prechody,...
Neustále rastúci záujem o BID ako aj výsledky I. etapy oproti experimentu dokazujú správnosť rozhodnutia zavedenia integrácie dopravy a preto je viac ako potrebné naďalej rozširovať integrovanú dopravu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp
Inak zaujímavé ako, sa manipuluje v článku. Stavbe sa vyčíta cena. Ak som sa dobre dočítal, tak tých 9 mld. Sk je cena najdrahšieho variantu - teda zapusteného po celej dĺžke ("Tretí ide do rovnakej hĺbky, ale v celom úseku - v tomto štádiu je podľa prekladateľov najprijateľnejší aj najdrahší, len hrubá stavba potrebuje deväť miliárd korún"). Ďalej sa vyčíta, že bude tvoriť bariéru. Keď bude zapustená do zeme? S článku by som pochopil, že to celé bude stáť cca 10 mld., bude celý pod zemou, a zároveň bude tvoriť bariéru a nebudú cezeň môcť ľudia prechádzať :-