Reply on: tr3mp #26636:
No áno, je to škoda, pretože ak si to prečíta niekto, kto sa do toho nerozumie, automaticky sa začne prikláňať k zámerom železnice averzívne, čo je už potom ťažko vyargumentovať. Ale to je práve zámer takýchto neobjektívnych článkov. Preto by sa mala robiť osveta napr. vo forme výstavy s rôznymi vizualizáciami, fotomontážami, detailnými informáciami o projekte, štatistikami do bludu a možnosťou vyjadrenia a spracovania reakcií širokej škály verejnosti. Ale ešte veľa vody pretečie Dunajom, kým také niečo bude samozrejmosťou a nedá sa tak možnosť čo len náznaku špekulácie.
tr3mp
Územný plán Bratislavy zo 70-ych rokov, ako aj Generel železničného uzla Bratislava predpokla dali zrušenie tejto bývalej železničnej stanice vrátane pnjazdnej kofaje a včlenenie predmetného územia do mestského organizmu. - tie isté uzemné plány predpokladali aj také veci ako zbúranie Podhradia, priečnu os, zbúranie celej štvrte pod súčasnou stanicou a vybudovanie novej stanice, či nebodaj "skultúrnie" Račianskeho mýta výstavbou ďalšej vetvy križovatky smerujúcej k severnej tangente.
... zabezpečili komplexné odborné preverenie problému, čo predstavovalo vypracovanie štúdie riešenia dopravných systémov v dotknutej oblasti v štyroch variantoch, z ktorých ako najvhodnejšie sa ukázalo riešenie ukončenia prímestskej železničnej dopravy v stanici Predmestie a uvofnenie územia dnešnej Filiálky pre polyíunkčnú zástavbu. - samozrejme, štúdia určite predpokladala metro, a vo všetkých prepočtoch bolo zrejme aj zohľadnené. Od roku 98 sa však situácia s NS MHD zmenila a štúdie nemusia byť aktuálne ...
Umiestnenie stanice v danom území je v rozpore s ostatnými zámermi v území, lýka sa to najmá priečnych komunikačných prepojení: predÍžená Tomášikova ulita, Pluhová, Riazanská, Jarošova a ostatné ulice medzi Vajnorskou a Račianskou ulitou od Jarošovej po Šancovu ulitu. - a keď bude v tejto trase postavené metro, nebude tvoriť bariéru. Že bude pod zemou? A železničná trať nemôže byť?
Dost' nepochopitelný je tento minimálne 10 mld. zámer Železnic SR pre zabezpečenie prímestskej dopravy v súčasnosti už len s 11 tis. cestujúcimi za deň. - nemusí ísť len o 11.tis cestujúcich v prímestskej doprave, môžu tu končiť všetky vlaky z tratí 120 a 130, vhodnými opatreniami samosprávneho kraja sa dajú "preliať" cestujúci z autobusov na železnicu, či sa odľahčí Račianska ulica. Tým nebude potrebné budovať preložku cesty 502 (tá už nebude tvoriť bariéru?) Nehovoriac o tom, že na pozemkoch železníc a v bezprostrednej blízkosti stanice by sa dalo postaviť obchodné a administratívne centrum, ktoré by sa samotnú výstavbu mohlo "splácať".
Škoda písať ...