Vcera na ulici K Zeleznej studienke (Voj. nemocnica -> K Suchemu mlynu) naburali zozadu do 15Tr 6604. nic zvlastne, ale vodici spolu s vozom dopravne nehody (tym zltomodrobielym s oranzovymi majakmi) cakali na policiu skoro 2 hodiny ...(potesi).
Dnes na Racianskej magistrale premavali asi 4-5 K2S
Turbo, o akych 2 miliardach hovoris, ved MHD v roku 2000 dostala len 1,2 mld. Sk. Z toho mi vyplyva, ze Prazska MHD dostava na 1 obyvatela 5 krat viac ako Bratislavska. Zda sa, ze magistrat stale nepochopil dolezitost MHD v zivote mesta.
Zdravim vsetkych fandov z BA z litovskeho Vilniusu. Miestna MHD to je to prave bahno pre fandov. Zmes KAros, ikarusov, volv a trolikov 14Tr a 15Tr. Dokonca som videl aj 9 Tr.
Po navrate mozem spachat nejaky clanok.
Ak sa niekomu nepaci nejak uprava tohoto vzkazu, tak nech to skusi na ruskej klavesnici.
Turbo: Pozri, elektricka trakcia je v BA uzasna, pozri sa na tie vraky co jazdia na linke 3, poruchy takmer kazdy den. Cele osadenstvo DPB mi pripada trochu OUT - najdolezitejsie su kvalitne smerove tabule, uspora nasadenim vozidiel SOR na malo vytazene linky - napr. 29 na Devin, precislovavanie liniek a bezdovodne menenie grafikonov (drobne zmeny +/- par min) - len aby sa nedal vydat nejaky papierovy CP. Bolo by lepsie prizret sa na financne pozadie nakupu poskodenych ICK, ci novych automatov a oznacovacov - niekto dostal z toho slusny bonus, vsak p. riaditel?, na personal v predajni na Hlavnej stanici - no comment, vodicov co si jazdia dopredu aj s palubnymi pocitacmi - zvlast pri poslednom odchode to potesi - a hlavne REVIZOROV co sa TOPIA V UPLATKOCH a nikto s tym nic nespravi.
Administrativne hity typu K2 / 2 x T6 ci ake maju oznacenie, chronometraze stare 10 rokov absolutne nevhodne (napr. usek Zlate Piesky - Nadjazd Vajnory spravi podla papiera jeden spoj za 2, iny za 5 min.)
Genialne grafikony kedy idu 3 spoje naraz a potom 20 minut nic a hlavne neustale rusenie a obmedzovanie prepravnych vykonov, pochovanie expresnej prevadzky - velka romantika cestovat z Race do Dubravky linkou 5 a aj to este obchadzkou mimo tunel... stara zlata 105! Ano, toto vsetko nie je vasa vina, nie su peniaze, magistrat MHD vobec nezaujima.. atd. Ale inde to funguje a mna ako cestujuceho zaujima vysledny efekt - kvalita vozidiel, intervaly a presnost. Nic viac a nic menej. Pekny den vsetkym!
Take autobusy u nas urcite nebudu skoro. Dovolim si tvrdit, ze najblizsich 20 rokov tu nebudu. Ajtak sa v uzemnom plane rata z rozsirovanim trolejbusov (pokial viem).
Mark:
Ak sa ti MHd nepaci, tak chod pesi, alebo autom, alebo taxikom. Je nam vsetkym jasne, ze blavacka MHd je v porovnani z Prazskou, Viedenskou, Vudapestianskou, Brnesskou a este neviem akou uboha, ale to ze napisemem ze je na **** a podobne vaci ju nevylepsi. Radsej daj konstruktine navrhy na zlepsenie, ale ako mi hovorili ludia z podniku, MAGISTRAT je lenivy. Lebo oni naozaj chodia na magistrat, a tam ich vzdy poslu prec, ze niesu peniaze. Takze by som nevidel chybu iba v podniku, ale aj inde. Ubvedom si, ze Prazska MHD dostava 7 az 8 moliard Korunna MHD rocne. A pritom je iba 2,5 krat vascia. A nasa? Podla mojho odhadu dostava urcite menej ako 2 miliardy. Cize si to treba zratat. K tomu si uvedom, ze mame najviac fekalnych autobusov , a tie su na prevadzku a udrzbu najdrahsie. Najlacnejsie u nas su eliny, ale to je vseobecne zname, ze kolajova doprava je podstatne rentabilnejsia, aje ked ziaden DP na svete nieje ziskovy, tam, kde je zaklad na Metre a eline, je to ovela lepsie. (Praha, Vieden, Brno, Budapest, ....) A bihuzial _MAGISTRAT nepocita s rozsirovanim Elin. Oni totiz chcu METRO, ale dobre vieme, ze nikdy nebude. Iba pred volbami to ludom naslubuju a oni naletia. Preco tam nejde kandidat, ktori povie, ze metro nebud, vidme to ralne, ale budem sa snazit rozsirit eliny alebo aspon elektricku trakciu (teda eliny+troliky)...
Bon-Cu: to ich chapem, ono Presov ma navyse uplne ine podmienky, ako BA, takze sa ani skusenosti z Presova do bratislavskej MHD moc prenasat nedaju. Mohli by ste si z Presova vziat priklad len v jedinom: vo frekvencii a nadvaznosti nocnych spojov. Presov ma sice vybornu MHD, ale vsetky starosti i radosti maju u nas oproti BA 20% rozsah - mame iba 20% obyvatelov z toho, co ma BA.
Linky do dedin: tu by som si radsej vzal priklad z Prahy - prazske riesenie by bolo pre Bratislavu idealne. Linky 300-vkoveho radu by premavali z mesta do okolitych obci, zabezpecovali by ich sukromni zmluvni dopravcovia (resp. SAD, resp.DPB), platil by na nich jednotny tarif, vyhlasovany DPB... proste by slo o nejake zmysluplne rozsirenie BID, pretoze BID v sucasnom jej stave je na zaplakanie. V meste by zastavovali na zastavkach MHD. Mimo mesta by sa vytvorili pasma koncentricky obkruzujuce Bratislavu. Keby sa to dobre podarilo, mohli by ste do pasiem BID zahrnut aj Trnavu :-))) - podobne, ako prazska MHD ma zo svojich piatich vonkajsich pasiem v tretom pasme Kladno
Len mi prosim vas, Bratislavcania, nepovedzte: "Snivaj dalej". Ono to mozne v BA je, len nie je chut a vola. Ludom sa proste nechce urobit nic, co priamo nemusia. Asi fakt ludia odchovani centralnym planovanim budu musiet vymriet...
V celej zadnej casti ma nedymove skla, neviem preco, ale tipujem ze ked ho generalkovali, tak tam mali viacero vozov naraz a ako ich mali vedla seba, tak tie skla pri nasadzovani poplietli, alebo proste vymenili zadne casti ;-)))
Si: No povedz, kto by bol ochotny sa pchat do politiky. Kazdy vie, ze je to len spina, ktora mu zneprijemni zivot... A navyse vidime, ako politika deformuje cloveka. Kazdy je vydieratelny, takze urobi 1. ustupok, druhy a uz to ide ako na beziacom pase...
Sen mestskej dopravy
31.7.2001
Spoločnosť Scania, známy výrobca nákladných automobilov a autobusov, predstavila na nedávnej výstave v Londýne nový model bezemisného autobusu určeného pre mestskú hromadnú dopravu. Pohon autobusu je založený na kombinácii dvoch technológií – elektrického pohonu a palivových článkov, ktoré neprodukujú nijaké emisie, iba čistú vodu. Naviac je recyklovaná aj brzdná energia. Palivové články sú plnené čistým plynným vodíkom, ktorý je v stlačenom stave uložený v nádržiach na streche autobusu. Spotreba energie je o 60 percent nižšia v porovnaní s obdobným typom autobusu s dieslovým motorom. Hlučnosť a vibrácie boli tiež znížené na minimum.
d3k0, uz ma inac napadla aj taka myslienka, ze co tak najst neakych odvazlivcov z klubu, ktory by boli ochotni kandidovat v komunalnych volbach. (priznavam, ze ja na to odvahu nemam:) Za predpokladu, ze by sa ale nedali skorumpovat, tak by tam mohli minimalne zneprijemnovat zivot tym ostatnym, ak by xceli nieco rusit, kratit a podobne v MHD... a verim tomu ze aspon jeden takyto clovek by tam presiel...
Papyr>>> No isty som si neni, ten BUS som videl len kratko, je preto mozne, ze to bude Novoplan....a asi aj pravdepodobnejsie.
Papyr>>> No v BA to neobvykle je, az na tu jednu osadovu vynimku...Niekedy to vyzera, akoby pracovnici MHD BA vobec nevedeli, ako to s MHD je v inych mestach.....alebo si myslia:Sak co mozu vedet v niakom Presove...".Asi sa zase prestahujem:-)))
Papyr
Linky do dedin: tu by som si radsej vzal priklad z Prahy - prazske riesenie by bolo pre Bratislavu idealne. Linky 300-vkoveho radu by premavali z mesta do okolitych obci, zabezpecovali by ich sukromni zmluvni dopravcovia (resp. SAD, resp.DPB), platil by na nich jednotny tarif, vyhlasovany DPB... proste by slo o nejake zmysluplne rozsirenie BID, pretoze BID v sucasnom jej stave je na zaplakanie. V meste by zastavovali na zastavkach MHD. Mimo mesta by sa vytvorili pasma koncentricky obkruzujuce Bratislavu. Keby sa to dobre podarilo, mohli by ste do pasiem BID zahrnut aj Trnavu :-))) - podobne, ako prazska MHD ma zo svojich piatich vonkajsich pasiem v tretom pasme Kladno
Len mi prosim vas, Bratislavcania, nepovedzte: "Snivaj dalej". Ono to mozne v BA je, len nie je chut a vola. Ludom sa proste nechce urobit nic, co priamo nemusia. Asi fakt ludia odchovani centralnym planovanim budu musiet vymriet...
Zastavme ich bratia!