Hm, minimálne to druhé miesto je otázne. To tam skôr mohla byť naša. Tá plzeňská ma teda nejako neohúrila. V prípade víťaza platí, čím viac vyčačkanejšia, tým krajšia. Išli na istotu a pudy ľudí, ktorí berú Vianoce hlavne o tom mať všetko vyčačkané a vysvietené. Poznám u nás v rodine, keďže zdobím stromček a s tými svetieľkami je vždy boj.
Takže vianočná električka vyhrala ocenenie poroty v medzinárodnej súťaži Vianočných električiek
Ja som vravel, že bola najkrajšia doteraz. Musím uznať, že Olejkárska to dobre vymyslela aj s tým čítaním.
Tak tak, ale prečo kopíruješ vo svojich príspevkoch mesto kultúry 2026? Srandujem. Vďaka za rozumné stanoviská. Mne v Trenčíne vydržia príspevky maximálne jeden deň, potom ma ubičujú a príspevky sa schovajú. Drž sa a presadzuj rozum a občianske cítenie. Iba tak sa dá dosiahnuť pokrok. Aj v doprave.
Tieto zástavky sú v správe developera a v takomto stave sú každú zimu po každom snežení/mrznúcom daždi, kým sa samé nevysušia. To isté platí aj o vstupoch do nákupného centra.
Ja len poukazujem na to, aké sú dnes možnosti a nehovorím, že sú najlepšie. Zároveň zdôrazňujem, že zmena v prospech nezávislého odborného dozoru (presne ako navrhuješ) iniciovaná samotným ministerstvom je na stole (vytlačená "biela na čiernom" ) a neoficiálne odsúhlasená, čo ale nezaručuje, že aj keď to dostane podpis ministra, že to v takejto podobe prejde cez všetky poradné orgány vlády, vládu samotnú, poradné orgány NR SR, výbory a v konečnom dôsledku 150 neriadených striel v NR SR, ktoré zase nie sú až tak nadšené zo zmien, najmä ak sú rýdzo odborného charakteru (nehovoriac o kadencii nápadov "zbrucha"). V minulom volebnom období mali regióny silné zastúpenie v NR SR, v tomto sa mi zdá, že je to menej (viď Lex Vajanského, kde ma nemilo prekvapil prakticky nulový odpor).
Nikde som nepovedal, že toto riešenie je vhodnejšie. Pri kritike dnešného riešenia navyše zabúdame, že máme aj komerčnú dopravu, kde konflikt záujmov nie je. Pretože áno, ak sa na o pozrieme výlučne z pohľadu dopravy na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme, zdvíha to obočie.
Ale potom je tu v tejto diskusii druhý moment: prečo spochybňujeme motiváciu obce s cieľom dobrého hospodárenia vykonať odborný dozor na svojom dopravcovi (čo by v ideálnom svete malo fungovať) poukazovaním na fatálne zlyhaný príklad (Pezinok) a zároveň predpokladáme, že vyšší územný celok vykonať odborný dozor na obecnej úrovni motiváciu mať bude (pripomínam, že ho to bude stáť čas a peniaze, ale otázny je prospech). Prečo predpokladáme (ospravedlňte mi konkrétne príklady) že ak (hypoteticky) kraj kryje Arrivu, že bude mať motiváciu riešiť odborne DPB? V ideálnom svete (podobne ako ten odborný dozor v dnešnej podobe) by to fungovať mohlo, ale obávam sa, že v našom, slovenskom svete, bude jedinou motiváciou vytĺkanie politického kapitálu. Inak povedané (podobnosť so skutočnými menami je náhodná) Odrobinka pôjde proti Lallovi len vtedy, ak z toho bude mať Odrobinka politický prospech a naopak nepôjde, ak by to mohlo pošramotiť politické dohody.
Môžeš, ale je to zbytočná komplikácia spôsobená tým že zákon vytvoril - z môjho pohľadu úplne nezmyselne - konflikt záujmov u dozorného orgánu. Plus teda zrovna protest prokurátora je v praxi inštitútom pomerne obmedzenej užitočnosti.
Stále nerozumiem prečo je toto riešenie vhodnejšie, alebo demokratickejšie, než model kde by sa tomuto konfliktu záujmov predchádzalo, dozor by vykonávali nezávislé orgány, a nemuseli by sme sa utešovať že však ešte sú tu opravné prostriedky ktoré snáď nejak tú nečinnosť dozorného orgánu napravia.
upravovač fotiek
Tieto stĺpy tam čoby technická pamiatka ostali? Vie niekto?