Inak v súvislosti s Patrónkou ma fascinuje ako sa podarilo dobabrať ten semafor na Dubovej. Mal by byť dopytový, ale mne sa skôr zdá, že "dopyt" spočíva v tom, že sa do fixného signálneho plánu zaradí fáza pre chodcov, pretože je nelogické, že po stlačení čakám rôzny časový úsek. No a dnes som si to vyskúšal aj z pohľadu IAD, pekne som si dal tempomat na 50 km/h a ako jediný (zároveň jediný idúci predpisovo) som na Dubovej nestihol zelenú.
Koľko sa platí za vydanie BČK – SeniorPasu v DPMB? Našiel som len informáciu, že je to v zmysle cenníka konkrétneho dopravcu. Takže v prípade DPMB je to 7 €? Vydáva tieto dôchodcovské karty nejaký iný dopravca v rámci IDS lacnejšie?
Alebo ísť po vzore Paríža a spraviť tam štvorpruhovú okružnú križovatku s víťazným oblúkom v strede. Víťazný oblúk by oslavoval víťazstvo nad zdravým rozumom
Viem, že je to asi dosť scifi, ale nepomohlo by Patrónke, keby sa tam vybudoval podjazd v smere z Brnianskej na Lamačskú cestu ako na Hodžovom námestí? Križovatka by sa tým o dosť zjednodušila.
Tam by som skôr videl priestor na rozšírenie medzi Patrónkou a Kauflandom na plnohodnotné 2 pruhy a úpravu ostrovčeka...
Nech zvýšia priepustnosť križovatky bez zmeny signálu..
Proste by sa z prostého ľavého odbočenia z Kramárov stal pruh pre odbočenie ľavo+rovno (5-6aut navyše v každom cykle by prešlo)
+Bonus odstránilo by sa úzke hrdlo kedy je 1 pruh na ceste a v prípade uzavretia Sitiny by sa dala regulovať križovatka tak aby nebol blokovaniu smer Lamač -Zoo
Tá križovatka už teraz nestíha a nemá priepustnosť. Pridať ďalší smer by znamenalo predĺžiť červenú v inom smere. Na Mlynskú dolinu sa dá odbočiť sj skôr na tzv. Husákovej odbočke (Hroboňova) a vyjsť pri Habánskom mlyne, kde už funguje signalizácia a dá sa tam odbočiť doľava. Patrónke by skôr nateraz aspoň trocha pomohla zmena signálneho plánu ako bol pred rokmi s tým, že zelená von z mesta by išla po zelenej z Kramárov a nie ako je to teraz po zelenej z Lamačskej, kedy sa to upchá a z mesta sa nedá prejsť. Plusom by aj bolo premalovať radenie pruhov na Lamačskej v smere z mesta a to tak, že by priebežne pokračovali rovno a nie ako teraz jeden rovno a druhý končí nezmyselne odbočkou na Kramáre. A ešte zrušiť by sa malo ľavé odbočenie z ulice pri Suchom mlyne na Kramáre-okrem občasnej MHD. No pri tomto množstve aút aj tak Patrónka nestíha a a ni nebude....
Existuje dôvod, prečo na Patrónke nie je vybudované ľavé odbočenie z Pražskej smerom na Mlynskú dolinu? Priestor tam je, ohromne by to pomohlo Kramárom.
§ 14
(1) Názov zastávky linky musí byť
a) stručný z hľadiska počtu znakov,
b) nezameniteľný s iným názvom v rámci systému liniek a
c) výstižný vzhľadom na orientáciu cestujúcich.
Ešte že názov Záhumenice nie je podobný s názvom Záhumenská na opačnom konci mesta.
Vyberám z pravidiel pre názvy zastávok (https://dpb.sk/reklama ):
"7. V rámci siete liniek v Bratislave sa nemôžu vyskytovať podobné názvy zastávok, ktoré sú vzájomne ľahko zameniteľné."
V iných prípadoch sa kvôli tomuto samoúčelne premenovávalo (napr. za obeť padla aj zastávka Partizánska, ktorá si svoj názov niesla od vzniku moderných trolejbusov a "musela" sa premenovať na Svoradovu, len aby mozgy cestujúcich nezleniveli).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike