To áno, ale keďže život mi je milší, na nikoho neukážem prstom. To nech riešia zodpovední. Ak by bol záujem, pre dostatie sa do obrazu by som pár príkladov uviesť vedel.
A čo urobí policajt, keď mu chce páchateľ utiecť? Použije donucovacie prostriedky. Zatiaľ som nič nenavrhol, len uvažujem, čo by bolo potrebné, aby funkcia revízora v dnešnom demokratickom svete mala aký-taký objektívny význam.
S499: Nie len podľa novely cestujúci bez lístka bude musieť ukázať OP. To či bude mať štatút verejného činiteľa neviem? To asi nie, ale zatýkať predsa môže každý. Ak vidíš páchanie trestného činu, si povinný zabrániť páchateľovi ďalšej činnosti a zadržať ho do príchodu polície. Volá sa to nejako, že občiansky zatykač či ako. Ale nenúti ťa to ohrozovať svoje zdravie. Už neviem presne ako to bolo, ale takto je to približne.
Myslel som že verím vedeniu mesta. A vlastne verím aj vedeniu DPB, aj keď trochu menej.
Žlelzničiar je čistokrvný magor, 7-8 osob na m2 je čiste teoretické číslo, ktoré sa nedá v praxi dosiahnuť. Bežná prevádzka MHD, to nie sú pokusy o zápis do Guinness Book of Records ani linka 39 s hyperstlačiteľnými študentami.
Trepú nezmysly, populistické kecy. BA by v súčasnosti miesto elektronického systému podstatne viac pomohol systém 4CPO (4 Cedule Plechové Osvetlené) a čisté, kultúrne, nerozpadávajúce sa a neposprejované vozy. Kiež by radšej sprevádzkovali hlásenie zastávok, to je podstatne užitočnejšie a za menej peňazí.
I.
A to akože keď bude mať revízor štatút verejného činiteľa, tak to takému vlkovi nejako zabráni utiecť, dať mu po papuli či mávať naňho búchačkou? Status verejného činiteľa prináša so sebou podstatne viac nevýho ako ýhod, netreba bezhlavo navrhovať.
I.
Veď hej, lenže v BA ten nárast vzkm nebol vďaka finančným suchotám. Uvidíme čo donesie 1.1.2005. Netreba to brať ako exaktnú vec, ale toto vedenie pripravuje veci na zlepšenie a ja im verím.
Color: Ja som spravil aj trollino 15m a to aj s kontajnerom aj bez neho. Takže ak chceš pošlem ti to mailom, lebo trollino 15 medzi nimi nemajú. Jednuducho som spojil urbino 15m a strechu z trollina 12 a 18.
Vladimír: Bratislava NUTNE potrebuje nové autobusy už tri roky a vidíš stále sa to dá a stále tá MHD jazdí.
Sarko: Len súhlas, ale to DP nevyrieša bez zákonodárneho zboru. Inak vlastne by nepotrebovali žiaden wap, či PDAčko, ale obyčajnú vysielačku a spojenie s centrom, ktorý čísla overí na nete.
pripájam články z minulosti:
SME 12.3.1999
V Bratislave cestuje v MHD 7 až 8 osôb na meter štvorcový, cieľom do roku 2003 je 5 osôb
Dosiahnuť úroveň obsadenosti 5 osôb na meter štvorcový vo vozidlaách hromadnej dopravy počas celého dňa sleduje okrem iného v koncepcii na roky 1999 až 2003 Dopravný podnik Bratislava, a.s. V súčasnosti cestuje v priemere sedem až osem osôb na meter štvorcový, povedal generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Dopravného podniku Ján Zachar...
Večerník 4.8.1999
...V koncepcii rozvoja MHD v Bratislave na roky 1999 až 2003 sa uvažuje o ďaľšom zvyšovaní výkonov postupne až k hranici 49mil. vzkm s cieľom postupného zlepšovania kvality prepravy v štandarde 5 osôb na 1 m štvorcový v roku 2003...
Oni totiž v DPB vedia asi už dávno, čo je potrebné pre našu MHDčku, len nie a nie preto niečo urobiť. Takéto články sú len prázdne bezduché reči manažmentu DPB.
OK, síce sa vytvorí databáza na WAPe, ale ešte stále je potrebné doriešiť kopec ďalších "detailov". V prvom rade, ako som už spomínal, dať revízorom väčšie právomoci verejného činiteľa. Napr. čierny pasažier nemá žiadne doklady. Ako ho donúti revízor, aby vyčkal do príchodu polície? Stačí, že je len šikovnejší, vyšmykne sa a utečie. V horšom prípade môže na revízora fyzicky zaútočiť alebo vytasiť búchačku a čo potom? Nech mi nikto netvrdí, že niečo také nehrozí, keď k podobným prípadom dochádza. Revízori by mali byť podľa môjho názoru špeciálne školení, prejsť špeciálnymi previerkami, byť špeciálne platení (aby boli nepodplatiteľní) a mať dostatok právomoci. Taký "zbor" revízorov by DP stál viac, preto by bolo lepšie radšej vyzbrojiť menší zbor, ako armádu agresívnych a neškolených ľudí. Hovorím to preto, že medzi súčasnými revízormi sa vyskytujú aj kriminálnici, ktorí chodia "zlými chodníčkami" nielen mimo MHD, ale dokonca aj pri výkone služby.
Radšej to nerozoberajme. Pokiaľ ide o mňa, tak si myslím, že ak je niečo nutnosť, tak sa to bez toho nedá. Ale ešte raz, nerozoberajme tu opäť takéto somariny, lebo už na to nemám dosť síl.
Pre mňa-za mňa si papagájujte "že sa to nedá" do bezvedomia. Ja som len napísal, že nemám rád, ak ma niekto parafrázuje výrazmi, ktoré som nepovedal. A sám isto uznáš, že medzi "to sa nedá" a "je to nutnosť" je priepastný rozdiel.
Čiže ako budeme prezentovať môj a Igorkov názor? Ak nemôžeme napísať "že sa to nedá", tak napíšeme, že "to nie je nutnosť" (to okienko). Tak?
Re #24998 Sarko: Trvám na svojom pôvodnom tvrdení. Nevím pol dôvodu na to, aby sa do niektorých liniek nastupovalo prednými dverami. Neexistuje žiaden logicky zdôvodniteľný dôvod na takéto ustanovenie. Počet cestujúcich bez platného CL nie je a nemôže byť dôvodom, pretože sa stavím, že na spomínané linky nezavíta revízor ako je rok dlhý a to je vec DPB. Ak má úniky tržieb, môže tam poslať revízorov častejšie a to by sa videlo, aby sa z tých 1400-korunových pokút prevádzka linky nevykryla.
Na záver už stokrát povedané - na časť problematických cestujúcich NEMÔŽE doplácať väčšina. V opačnom prípade sa dopravca v očiach čestného cestujúceho sám zhadzuje.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Pre mňa-za mňa si papagájujte "že sa to nedá" do bezvedomia. Ja som len napísal, že nemám rád, ak ma niekto parafrázuje výrazmi, ktoré som nepovedal. A sám isto uznáš, že medzi "to sa nedá" a "je to nutnosť" je priepastný rozdiel.