Bratislava (ku 1.1.2004):
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 711 min. (11,85 hod.)
- 243,8/11,85 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,57 km/h
- 243,8 km/508 zastávok obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 479,9 m
Brno (ku 1.1.2004):
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 278,4 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 852 min. (14,2 hod.)
278,4/14,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 19,6 km/h
- 278,4 km/584 zastávok obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 476,7 m
Košice (ku 1.1.2004):
Dĺžka všetkých el. liniek/len R-liniek/len mestských liniek obojsmerne- 353,0 km/243,8 km/109,2 km
Dĺžka jazdných dôb vš. el. liniek/len R-liniek/len ms. liniek obojsmerne- 792 min. (13,2 h.)/472 min. (7,86 h.)/320 min. (5,33 h.)
- 353,0/13,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 26,74 km/h (všetky električkové linky)
- 243,8/7,86 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 31,02 km/h (iba rýchlodrážne el. linky)
- 109,2/5,33 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,49 km/h (iba mestské el. linky)
- 512,4 km/525 zastávok všetkých el. liniek obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 976,0 m
- 109,2 km/208 zastávok len mestských el. liniek obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 500,9 m
- 159,4 km/147 zastávok len R-liniek s ozn. "Z" obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 1084,4 m
- 243,8 km/170 zastávok len R-liniek bez ozn. "Z" obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 1434,1 m
Andy: No veď v tom prieskume by boli v predaji všetky typy CL 10/30/60minútové a potom by sa zhodnotilo, ktoré išli najviac a či sa pre pár kusov oplatí predávať aj 60 minútové. Avšak potom by zase mohla byť aj otázka, prečo pre pár kusov tie 60min. nepredávať. Veď keď chce zákazník 60min. tak mu ho treba dať.
Pod uniformou nie je nutné si predstavovať len tesilové monštrum slivkovomodrej farby so zlatými gombíkmi. Uniforma možu byť plátené nohavice, košeľa, vesta, v lete kľudne kraťasy a polokošeľa, ba aj tričko s logom DP. Ide o to, aby pracovníci DP mali civilizovaný a jednoznačne definovaný odev, odlišujúci ich od substrátu. Lenže tuná skopírujem, čo mi dotyčný vizionár o uniformách napísal 21.2.2003: "myslím si že pri strate 100 miliónov Sk sú dôležitejšie veci ako uniformi". Takže asi tak.
Re #24841 Vladimír: PRedpis o.i. určuje zazvoniť napr. pri akomkoľvek rozjazde vozidla. Ak by to vodič v Bratislave urobil, tak sa ho budú na konečnej všetci pýtaŤ "Čo zvoníš jak kxxxt?" To je o tom, čo ich naučia v kurze a v zácviku, to sa potom veľmi Ťažko odúča. A v Bratislave sa učí pár zásadných imbecilností: Dobrý vodič nezvoní, nepieskuje, zato čo najviac bliká smerovkami, podľa možnosti na opačnú stranu než je logické, pretože sa smerovka používa miesto výstražného majáku.
Ad doplnkový predaj cestovných lístkov u vodiča: Riešia sa tu dávno vyriešené veci. V mnohonásobne vačších svetových centrách je doplnkový predaj CL u vodiča (alebo automat vo vozidle, lenže na mince, bankovky a platobné karty. Tomu, aby si všetci kupovali lístky u vodiča sa veľmi jednoducho zabráni tak, že vodič bude predávať len jeden druh CL (v BA je tarif"ou" stanovený ako základný 10-minútový CL) a to za vyššiu cenu než v predpredaji. PRedaj CL u vodiča sa musí SAMOZREJME a úplne logicky zaviesť v jednom druhu dopr. prostriedku naraz a nie nejaké divné experimenty s jednou linkou. A keďže A a T sú pre cestujúceho jedno a to isté, tak logicky sa možu vypustiť pre začiatok maximálne električky, ale žiadne nezmysly typu "niektoré vozidlá na niektorých linkách každý druhý utorok v párnom mesiaci v prestupnom roku, a to od 12:00 do 16:30. To sú ČSAD zvrátenosti.
Re #24858 Beus: Ale nie, to je bug u vodičov (vo vačšine prípadov. V prvom rade, ak potrebujem krátko našliapnuť, tak nemožem ísŤ na 1. či 2. stupeň. V druhom rade, keďže vlnitý plech má preklápací zrýchľovač, tak je pre takéto prípady vybavený tlačidlom "Pojazd", dnes asi "Min. rozjazd", ktoré zabepečí nízky rozjazdový prúd pri najrýchlejšom vytáčaní zrýchľovača. Lenže to by niektorá inštruktori autoškoly museli aj tušiť, ako to v takej električke pod podlahou funguje...
K prideľovaniu vozov: Áno, kedsi som bol zástancom tejto teórie, nakoniec možem s čistým svedomím tvrdiť, že som jeden z tých, čo sa najviac zaslúžili o to, aby boli električky pridelené. Lenže prax ukazuje, že vodič (hlavne E) si pod starostlivosťou o vozidlo predstavuje polepenie panelu chlpatým kobercom, ovešanie stanovišťa zástavkami a CD-čkami, výbava panelu svietiacimi tlačidlami, vyškriabanie svietiacich xichtov do zrkadiel a podobne. Naopak, skutočný technický stav vozidla je vačšinou taký, že je to totálny vrak, s ktorým už nevie jazdiť nikto okrem majiteľov, pretože každý kus má úplne špecifické jazdné vlastnosti, ale žiadny majiteľ vozidlo nedá na poruchu, pretože by, nedajbože, druhý deň nedostal svoj voz.
Už vobec nehovoriac o praktikách u trolejbusov, kde keď chce vodič oprávnene vyreklamovať závadu na svojom vozidle, tak je obvinený z kverulancie a vozidlo sa mu odoberie, pridelí niekomu, kto je lepší v rektálnej speleológii a povodnému majiteľovi sa pridelí ešte horší vrak.
Takže asi tak.
I.
Hodinove? No ja som viac ako 30 minut nikam uz dobre davno necestoval. Tusim naposledy pred par rokmi do DNV. Teda samozrejme ked neratam cesty sposobene MHD-maniou.
Rocenka dopravy velkych mest 1999, Ustav dopravniho inzenyrstvi hlavniho mesta Prahy Rad by som aktualnejsiu na porovnanie. Ak chces viac udajov tak napis ake a ja to sem hodim (rozpocty, velmi vela statistik, udaje...)
No minimálne zľavnené lístky by mal predávať, pretože DPB má zákazníkov aj z radov študentov, dôchodcov, ZŤP,... A asi by stačili len hodinové. Možno ešte aj polhodinové no 10 minútové už nie. Tie 30min. by mali byť preto, aby sa DPB vyhol rečiam: "zase nás chce DPB okrádať, veď ja chcem ísť iba 20minút tak prečo si mám kupovať hodinový lístok,..."
Priemerna cestovna rychlost: Praha: metro 34,9, tramvaje denne 17,8, busy aj regionalne 24,3. Brno E 18,4, A 25,1, Tbus 19,9. Ostrava E 21, A 24,2, T 16,5. Plzen E 18,6, A 22,7, T 19,8. Bratislava E 17,4, A 22,4, T 14,4. Smutne, vsetko mame najpomalsie...
V Prahe vodic predava cele hodinove listky za 15 Kc a zlavnene za 9 Kc, normalne stoja 12 a 6. V Presove predava vodic jednorazove listky za 12 Sk a zlavnene za 6 Sk, normalna cena 10 a 5.
Vsak iste, ani v Ziline nemali dva druhy co si pamatam. Raz som si totiz kupoval listok u vodica a zlavneny nebol. Ale teraz je to uz mozno inak.
Tou 20kou by sa vyriesil problem s vydavanim....
Aj v Presove, a ani tam nedochadza k vyraznejsiemu meskaniu. Ono ked si za jednu cestu z konecnej na konecnu kupia listok traja, tak to je dakedy az vela.
Skor sa stane, ze vodic ti listok nepreda, bo si ich rano nevyzdvihol, nema vydat alebo mu listky dosli.
Ak si myslíš, že tie čísla nie sú správne, prečo sa nepokúsiš si to prepočítať sám? Urobiť podiel dĺžok liniek a ich jazdných dôb by predsa nemal byť žiaden problém.
No veď to je len na dohode. Treba nájsť najoptimálnejší variant. Možno by to mali byť práve trolejbusy a každý trol by sa označil nejakým logom, aby bolo jasné kde sa takéto CL predávajú a kde nie.
Andy: No ja som najrp písal iba číslo linky no potom som tu videl písnie L201 tak som to zobral, že väčšina má tam L, tak ho budem písať aj ja. Mne by viac vyhovovalo len číslo. Takže budeme dvaja Ale niekedy to L je potrebné a je to kratšie ako "linka"
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J