Veď zrušením premávky v sedle a večer sa ušetrí niekoľko vodičov, keďže z celodenných služieb sa stali delené služby, čo znamená úsporu 1 vodiča na každom celodennom poradí.
Vzhľadom k tomu, že bude od štvrtka na viacerých linkách, ktoré vypravuje vozovňa Petržalka zhoršený interval predpokladám, že za tým bude nedostatok vodičov/vozidiel.
Veľmi spomaľuje aj táto výhybka, kde jazdia takmer všetci, čo idú zo Šancovej, krokom: https://maps.app.goo.gl/KuA9McYjxz3EfZAX6
Našťastie by sa mala pri rekonštrukcii TT Hl. st. - Kramáre posunúť o kúsok ďalej, takže snáď sa bude dať cez ňu jazdiť rýchlejšie.
A pri každej oprave vedenia tam nechajú práve takúto geometriu, ešte s pevným krížom a do odbočky v smere, kde jazdí drvivá väčšina trolejbusov. To je na hlavu padnuté.
Ten (síce mierny) oblúk je pred krížom v smere jazdy trolejbusu na obrázku, nespôsobuje náhodou, že ak by tam išiel normálnou rýchlosťou (akou tam idú autobusy), tak "našvihnuté" palice majú tendenciu sa "prekmitávať" práve na krížení, čo určite nie je ideálne? Lebo tam som v živote nevidel trolejbus prejsť normálne. Šuchcú sa tam úplne všetci. Tuším že raz to nejaký odvážlivec skúšal vybrať rýchlosťou autobusu a vyleteli mu brká.
Neskutočne to spomaľuje trolejbusy od Kollárovho námestia.
V Žiline sa šuchtali aj preto, lebo mali neuveriteľne vyvatované jazdné doby. Čo je síce fajn pre vodičov, že nemajú stres, vozidlám tiež neublíži že sa s nimi jazdí pomaly a vedeniu to len môže prospieť. Ale cestujúci, ktorí sa možno niekam aj ponáhľajú, to asi až tak nedocenia.
15:38 – tam to vydrží aj 40, ale dosť to búcha a iskrí, tak viacerí radšej jazdia pomalšie. 15:48 – po výmene asfaltu sa tam dá ísť v pohode 40.
Pokiaľ ide o iné úseky, je pravda, že stav trolejového vedenia sa za uplynulé roky o niečo zlepšil a je treba pochváliť vrchárov, že pokiaľ majú k dispozícii náhradné diely, tak promptne opravujú poruchy.
Ak nerátame nové výhybky namontované nedávno na Karadžičovej a Záhradnickej, tak sa za štyri roky nenamontovala ani jedna vysokorýchlostná výhybka na hlavných ťahoch ako Prievozská, či Gagarinova, namiesto toho sa odmontoval elektrický kríž z "A" výhybky na Prievozskej pri McD a zavesila sa tam 20. Na ulici, kde je 50. A to sa hovorilo, že trolejbus už nebude brzdou premávky.
Kríženia, to je zase osobitná kapitola. Su také, kde sa dá ísť 30 alebo 40, ale aj také, kde je treba ísť pod 20 (buď nevhodná geometria, zlý stav vozovky alebo zlé našponovanie či padajúce drevá). Čo sa týka oblúkov, v zásade okrem Kramárov a Dolných honov, kde sú fakt ostré oblúky, mnohé na 20 alebo 30, s tým nie je veľký problém. Na viacerých miestach by pomohlo len natiahnutie dlhších oblúkových svoriek alebo napríklad ich umiestniť na dvojitý preves, aby to tak prudko nešvihlo zberačmi, čo následne potom spôsobí ich uvoľnenie z vedenia.
Technika jazdy je tiež faktor, je tu stále prítomná stará škola jazda-brzda a brzdenie do výhybiek a krížení „aby si to pritlačil“, ale je to už lepšie než kedysi, najmä vplyvom generačnej zmeny v autoškole. Podobné je už cítiť aj v Žiline, ktorá bola známa tým, že sa tam viac ako 30 ani nejazdilo.
Občas sa ráno stane, že vodiči linky 192 odchádzajú zo stanice Červený most skôr ako je uvedené na rozpise. Je to väčšinou len jedna minúta, no ľudia, ktorí prestúpujú z vlaku by tou minútou získali možnosť ísť ráno do práce bez komplikácií. Ďakujem
Autor v Bratislave bol. V prvom videu (toto je už 2. na tú tému) je aj pár záberov z Bratislavy, na ktorých idú trolejbusy cez armatúry výrazne pomalšie ako v iných mestách. V Bratislave sa trolejbusy často šuchtú aj cez "moderné" križovatky. Dôvodov bude viac a nekvalitné trolejové vedenie nebude vždy tým hlavným dôvodom pre zbytočne pomalú jazdu.
15:19 jazda svižná, bez výhybiek
15:30 zbytočne šuchtá jazda, trolejbus sa tam bezdôvodne vlečie
15:48 tiež nie je práve rýchle, ak porovnám podobné zábery na podobných križovatkách z Čiech a Moravy
Lepšie zábery z Bratislavy asi neurobil. Ani neviem kde by ich mal spraviť. Trolejbusy v Bratislave sú naozaj pomalé pri jazde cez zákruty, výhybky a kríženia. Často asi preto, lebo vodiči sú tak naučení jazdiť.
Pretože asi autor v Bratislave nebol.
Video dokumentuje, že se dá rýchle jazdiť aj po pevnom vedení, aj po podvesných armatúrach, aj po príšernej brnenskej infraštruktúre, ak je v poriadku údržba a nastavenie vozidiel adekvátne parametrom infraštruktúry (v Brne napríklad jazdia s omnoho vyššími prítlakmi, aby sa zberače udržali na parovode).
Určite by sa aj v Bratislave dali natočiť podobne efektné zábery, keby sa vybrali vhodné miesta.
Tie vlaky tam jazdili. Volali sa night liner.. No nevedeli pobrať nárazový dopyt z koncertov. V bežné dni tiež jazdili slušne plné. Po zaslaní sťažností na kapacitu ich v ďalšom GVD radšej zrušili úplne.
Nie, platili by sme si jeden a nie z Viedne, ale z Marcheggu.
Ten vlak cez Kittsee nás nestojí nič a viac-menej sem jazdí len preto že je potrebný na obsluhu obcí v Rakúsku.
Čo sa osobákov inými smermi týka, nie je v bratislavskom regióne asi väčšieho podporovateľa rozvoja nočnej dopravy ako som ja. Viedeň je ale predsalen výrazne väčšie mesto a dopyt Viedeň - BA sa pohybuje v trochu iných číslach ako BA - Malacky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ma178rek