Stále si myslím, že vytvorenie pár normálnych nástupíšť na trase N55 sa oplatí viac, než celý električkový pokus, ktorý by pri výlukách aj tak zostal prefackaný tými chýbajúcimi nástupišťami.
N80 sa nemôže vrátiť na Hálovu, lebo potom nemá čo obsluhovať Ovsište. Pointa obsluhy je, že jedna linka chodí cez Ovsište a druhá cez Dvory, akurát sa to vtedy kvôli kapacite vymenilo.
Prečo dva? Vyjazdí to ten istý počet ako bus. No a hlavne to bude zastavovať v normálnych rozostupoch a nie ako N55 + nástup z trávnika či hlavnej cesty..
nočné N linky sú z môjho pohľadu dostatočne zabezpečené busmi a pokiaľ nie sú električkové zástavky na znamenie aj omnoho rýchlejšie, hlavne treba zabezpečiť vozy s kamerami a to ako k2s ci t3, ktoré navrhuješ, nemajú
Aha, čiže do Rače ti budú jazdiť dva električkové vozy navyše oproti dnešku a ešte aj ten autobus budeš vypravovať stále ako dnes, akurát namiesto jazdenia celú noc bude robiť 15 minút skok raz za hodinu. Čo si tým vyriešil, okrem pomalšej dopravy a vyšších nákladov?
Ad vetvenie v Petržalke: Ja nehovorím o zrušení zvyšných liniek samozrejme. Električka by nahradila N95 (cez Hálovú by sa vrátila N80 ako to bolo kedysi keď N95 jazdila cez Starý most).
Prestup na JRČ je z N93, električka by nahrádzala N95. Moja logika je tam tá, že v Petržalke neexistuje cesta súbežná s budúcou traťou, čiže tam tá električka má nejaký benefit.
Bratislava by nebola prvým mestom s nonstop premávkou električiek, čiže očividne to ošéfovať inde. Jedna možnosť je že táto N1 by jazdila len cez víkendy a výluky ktoré by sa dotýkali jej trasy by sa plánovali na iné dni.
Petržalka má tak isto veľké vetvenie. Čiže rovnaký problém ako inde. Skôr Račianska, Vajnorská nemá ani cez deň bus alternatívu.. tam by N električka mohla byť. Pánty poriešiť busom ako Rendez.
pokial sa nadalej neuvazuje s tym zeby nebol v noci vynuteny prestup pri pokracovani smer jarovce, rusovce a cunovo tak mozno ano; obdobne ale az na chvost N55 na panty by sa dala obsluhovat racianska radiala (tam je trasa s dennou elektrickovou linkou identicka od blumentalu az po puchovsku); takze by sa teoreticky dalo nechat premavat L3 aj celonocne; akurat kvoli prestupu na ostatne N linky by asi nocnu verziu bolo potrebne presmerovat vrchom cez obchodnu....
a + su problematicke tie napatove vyluky kvoli reviziam a ina poloha zastavok v pripade nahradnej dopravy pocas nich v podobe autobusov...
Nočné električky by v BA mohli fungovať asi len ako posila autobusových liniek cez víkend, ak nechceme mať iné trasy nočákov cez PD a cez víkendy. V tom prípade by totiž ani nemuseli ísť na Hlavnú stanicu, ale iba niekde do centra. Napr. N3 po trase: Rača - Poštová - Nám. SNP - Petržalka by sa podľa mňa cez víkendy uživila. Keď bude trať do Janíkovho dvora, tak bude mať aj inú trasu ako N95. Ďalej by ešte mohla jazdiť nejaká N4 do Dúbravky (ukončená v centre okruhom PKO - tunel - Nám. SNP (prestup na N3) - Most SNP - PKO), na ZP a do Ružinova podľa mňa stačí aj autobus. Kľudne by tie električky mohli premávať iba do 02:00, kedy je najväčší nápor a potom by už jazdili iba autobusy. Odchody z centra by mohli byť cca xx:19 a xx:49, t.j. medzi odchodmi autobusov. Vtedy by vyšiel aj napr. prestup z N80 z Petržalky na N3 do Rače a N61 z Letiska na N4 do Dúbravky, čím by cestujúci ušetrili možno aj 10 minút cesty. Takéto električky by odľahčili v súčasnosti najvyťaženejšie nočáky ako napr. N33 (čiastočne), N34, N55 a N95 a na rozdiel od nich by išli priamo z centra, takže pridanie nejakých 4-5 spojov cez víkend by asi dávalo zmysel.
Aj je kalkulácia? Keďže nočný prúd je v úplne inej cenovej relácií, než denný, a naopak vodiči električiek majú najnižšiu mzdu, z ktorej sa ti odvíja nočný príplatok, aký je pomer v nočných hodinách? Nepreklopí sa?
Teraz nejde o zastávanie sa toho, aby jazdili E v noci, skôr len zo zaujímavosti, či nepríde k preklopeniu aj nákladov skrz nižšie ceny energií a nižšiu cenu vodiča...
Hlavne - električky prakticky nikde nejdú až na koniec mesta. Takže prestupy na autobusy by zostali, len by si musel pridať vodičov električiek. S podstatne vyššími nákladmi by si nič nevylepšil.
Na rozpadnutých kváziBKV v Ružinove je už hlučné každé vozidlo, nie len kačice.
Nehovoriac o tom, že ak autobusový nočák mešká, tak pridá. Elina nemá na našich tratiach ako zrýchliť.
Čiže by si vlastne rozbil celý nočákový prestupný systém a zobudil pár sídlisk len preto, že samotná elektrina je možno lacnejšia? Keď už nič iné, aspoň náklady na údržbu si mohol započítať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Urbanway 2423