Aj je kalkulácia? Keďže nočný prúd je v úplne inej cenovej relácií, než denný, a naopak vodiči električiek majú najnižšiu mzdu, z ktorej sa ti odvíja nočný príplatok, aký je pomer v nočných hodinách? Nepreklopí sa?
Teraz nejde o zastávanie sa toho, aby jazdili E v noci, skôr len zo zaujímavosti, či nepríde k preklopeniu aj nákladov skrz nižšie ceny energií a nižšiu cenu vodiča...
Hlavne - električky prakticky nikde nejdú až na koniec mesta. Takže prestupy na autobusy by zostali, len by si musel pridať vodičov električiek. S podstatne vyššími nákladmi by si nič nevylepšil.
Na rozpadnutých kváziBKV v Ružinove je už hlučné každé vozidlo, nie len kačice.
Nehovoriac o tom, že ak autobusový nočák mešká, tak pridá. Elina nemá na našich tratiach ako zrýchliť.
Čiže by si vlastne rozbil celý nočákový prestupný systém a zobudil pár sídlisk len preto, že samotná elektrina je možno lacnejšia? Keď už nič iné, aspoň náklady na údržbu si mohol započítať.
"Je to rádovo drahšie a vzhľadom na prakticky nulovú hustotu premávky nemá električka žiadnu pridanú hodnotu"
pre cestujuceho ak vozidlo na danej nocnej linkie nie je prilis plne to ziadnu hodnotu navyse naozaj asi nema (aj ked napriklad mne by sa urcite viacej pacilo vystupovat z nocaku na Cachtickej ako na Zitnej, usetril by som si zopar metrov slapania ), ale predpokladam ze z energetickeho hladiska by to teda kusok uspornejsie byt mohlo... kolajove vozidlo je sice tazsie, ale zas ma o poznanie mensie valive odpory.... a vodica treba zaplatit tak ci tak.... v kazdom pripade by mna osobne na nocnu dopravu ani nenapadlo pchat kacky, tie by uz mali ostat len ako muzealny exponat....
Je to rádovo drahšie a vzhľadom na prakticky nulovú hustotu premávky nemá električka žiadnu pridanú hodnotu. Nehovorím o hluku, čo kačica spraví. Radšej nech sa pridajú nočné autobusové spoje a vyriešia sa nedostatky N55+N56 alebo N93+N91.
v pripade elektrickovych nocakov su problematicke napatove vyluky (revizie) a to ze elektricka nema to iste nastupiste ako pripadna autobusova nahrada, v pripade trolejbusov tento problem nie je....
(a teda neviem ci su napatove vyluky aj cez weekend, ale zas nepovazujem za velmi prinosne cvicit s miestom nastupu do vozidla na linke podla toho aky je den v tyzdni, to uz zacina pripominat sadisov, takze ked tak by to pytalo takuto zmenu celotyzdnovo)
#247649 fero_dubravka: to je cisto len o (ne)udrzbe vozidiel a hlavne trati....
Nočnú električký by sa teraz uchytili iba piatok a sobotu, cez týždeň sú autobusy dostačujúce. A odkiaľ by si chcel viesť Nkové linky??? Z HlSt.? Alebo z ktorej zastávky???
Je sanca ze by v Bratislave zacali premavat nocne elektricky. Aspon v hodinovom intervale, idealne 30m intervale. N1 N3 N4 a N9 by mohli dost zjednodusit a odlachcit existujuce abusove nocaky.
Edit: ono kludne nech sa tam daju najvacsie objudy ako kacice, T3mod a ine hluposti. Hlavne nech to existuje.
Inak este sem pridam. Miestny to uz pravdepodobne viete ale priemerna rychlost elektricky v ba je 17km/h. To je na nove vozy a preferenciu na krizovatkach uplne ubohe.
Fuu. Zastavky v Dubravke su podla mna super az mozno na nezlucene dolne a horne krcace. Ide skor o udrziavanie trati, zvysenie povolenej rychlosti. A v neposlednom rade zmiest zostola vypinanie elektrickovych preferencii na krizovatkach. Tie peticie su uplne mimo. Elektricka by nemala cakat napriklad na Riviere 2 minuty pred krizovatkou.
Lenže bezdôvodné rušenie zastávok neurobí dopravu atraktívnejšiu. Skôr naopak. Tí, ktorí majú možnosť ísť autom, radšej pôjdu autom namiesto toho aby museli šľapať dlhšie na zastávku, a tí, ktorí nemajú na výber, tiež nebudú veľmi vďační za to.
Jediné, čo pomôže električkám je zavedenie zastávok na znamenie a priorita na každej jednej križovatke. Lenže pre neznámy dôvod DPB nechce dať električky na znamenie, a o univerzálnej preferencií bude vyplakávať každý dezolátský autíčkár ktorý si myslí že by mal mať také isté práva ako 200 ľudí v električke.
A zas, tá jazdná doba do centra nie je oproti autobusom až taká dramatická. 23 minút autobusom na Zochovu vs 24 minút električkou na Šafko. Dúbravka je 8 km od centra, pre porovnanie dajme si tú Prahu ktorú obhajuješ. Od Karlovho námestia na Sídlište Řepy je to 8,6 km, a cesta tým smerom je 23 minút električkou. Alebo z Libuše ja tančící dům (8 km) je to 28 minút. Naša MHD má bohužiaľ dosť problémov, ale medzizastávkové vzdialenosti fakt nie sú problémom.
Ja MHD nepotrebujem vôbec, o mňa nejde. Ale ak chce Magistrát presvedčiť ľudí, aby presadli z áut do MHD, tak to bez zatraktívnenia MHD nepôjde. Buď rýchlejšie električky, alebo bude treba spraviť niečo iné.
Fero, investícia do výstavby závislej trakcie (električka, trolejbus) sa priamo nikdy nevráti. Vráti sa len nepriamo, cez ušetrené vzkm autobusov (električka nahradí viac autobusov...). Takže súbeh a-busov s električkou/metrom je z ekonomického hľadiska plytvaním financiami.
Aha, takže v dobe keď (vraj) nemáme peniaze na základnú dopravnú obsluhu, by sme mali mať paralelný autobus vedľa električkovej trati aby ti si mal pár minút kratšiu cestu do centra?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fanatikmhd
Teraz nejde o zastávanie sa toho, aby jazdili E v noci, skôr len zo zaujímavosti, či nepríde k preklopeniu aj nákladov skrz nižšie ceny energií a nižšiu cenu vodiča...