Reply on: Stenly #247506:
dlhe roky som byval na dolnych honoch a aj odtial som velmi zvazoval ci ist na dialnicu na brno cez mesto alebo cez obchvat (tam ale rozdiel vo vahach jednotlivych tras nebol az taky vyrazny v neprospech obchvatu), takze ak to beriem sposobom "podla seba sudim teba" tak +- vsetko co je severne od gagarinky vo vychodnej casti mesta s velkou pravdepodobnostou tranzituje cez centrum a nie po obchvate....jasne, pre vacsinu tohto uzemia by na ten tranzit bol vyhodnejsi tunel kdesi v pokracovani bajkalskej (pionierska) s vyustenim kdesi v oblasti patronky; avsak ak mozme vidiet ako vyzera vystavba pomerne jednoducheho predlzenia elektrickovej trate v petrzalke (rovina), tak naozaj nemam iluzie o tom ako by vyzerala takato vyslovene vnutromestska komplikovana stavba....
a taktiez beriem ze ten dialnicny tunel v trase D4 ma priamo na cisto vnutromestsku dopravu nie uplne zasadny vyznam (ak uvazujem sucasnu dopravnu infrastrukturu kde zasadne chybaju prejazdy medzi racianskou a vajnorskou tak naozaj by to bolo zaujimave (D4) len pre obyvatelov (z vychodnej casti BA) race a vajnor....
odlahcenie pristavneho mosta len krizovatka D1xD4 nevyriesi, tym co je efektivnejsie pokracovat okolo mesta po D4 sa jej (chybajucej krizovatke) vedia "vyhnut" prejazdom popri Ivanke pri dunaji a aj to tak v sucasnosti robia....
si
aj dialnicny variant cez tunel pod karpaty by bol aspon pre mna kilometricky obdobny ceste cez mesto aj pre oblasti v severozapadnej casti mesta a vzhladom na vyssiu povolenu rychlost v trase aj rychlejsi....
a pri dobudovani krizovatky D1xD4 by si videl aj nemale znizenie zataze na pristavnom moste co by pomohlo aj vnutromestskej doprave (vratane VHD po nom premavajucej)....
a ano, ono by to pytalo tie tunely (trasy) oba, ale tak ako Ti napisal Valec v #247492 tak treba tlacit aspon za to co ma vyssiu sancu na realizaciu....
a (opat moje osobne fantazie) v idealnom pripade ked by uz v lokalite bol zostaveny raziaci stroj, by bolo dobre okrem 2 cestnych rur vyrazit aj tretiu zeleznicnu (a zaroven by vsetky tieto rury mohli mat spolocnu zachranarsku) a spravit cez nu spojku z trate 110 (asi od stanice zohor, aj ked idealnejsia by bola dnv kvoli trati do AT, len tam si neviem dobre predstavit zaustenie) na trate 120 (pk alebo jur) a 130 (ivanka pri dunaji alebo bernolakovo) pre nakladnu dopravu, cim by sa odbremenila bratislavska hlavna stanica od casti nakladneho tranzitu...
len teda okrem mojej velkej fantazie by toto vyzadovalo aj spolupracu a optimalizaciu nakladov medzi jednotlivymi organmi statnej spravy a statnych spolocnosti (nds a zsr), co je asi privelka utopia....