Práveže naopak. Ak sa majú z verejných zdrojov zmysluplne využiť peniaze na riešenie dopravy v Bratislave, tak by to prioritne mali byť severná tangenta a tá spojka Bojnická - Lamač. Tunel na D4 je nateraz zbytočný.
Ďalej len konštatujem, že nakoľko mestské cesty nebuduje štát (ktorý peniaze má (resp. má ako zohnať)) a nie mesto (ktoré tie peniaze nemá), tak výsledkom bude, že sa postaví niečo s výrazne biednym efektom (a najskôr aj úplne mimo Bratislavy).
To je pekná komédia. Páčia sa mi najmä argumenty typu "Jána Jonáša, je zo strany mesta a mestskej časti dlhodobo zanedbávaná, musíme sa spoliehať na pomoc nadnárodného koncernu Volkswagen Slovakia a.s. , čo je obrovskou hanbou pre mesto a mestskú časť, výška investícií Volkswagen Slovakia a.s. vysoko prevyšuje akúkoľvek pomoc zo strany mesta a mestskej časti" a "vybudovanie parkovísk pre občanov, nová kvalitná prístupová cesta, doplnenie osvetlenia, vybudovanie chodníkov, príspevky na detské ihrisko, vybudovanie kontajnerových stojísk, príspevok na lavičky, komunitné záhradky, výsadba nezanedbateľného počtu stromov, zástavky autobusov nebudovalo mesto , ale VW a mesto nie je schopné zabezpečiť ani len čistotu a údržbu", pričom jediné čo tam mesto vlastní je hlavná komunikácia a pozemok pod ňou. Zvyšný priestor "sídliska" je v majetku VW a vlastníka tej ubytovne.
#si a #Valec
Ak správne rozumiem vášmu postoju, tak to beriete zjednodušene asi takto: "nech sa kľudne postaví tunel v navrhovanej trase, pomôže to aspoň trochu, chápeme, že mesto sa finančne na nič obdobné nikdy nezmôže". Tak?
Lenže, s prepáčením, takýto postoj je slepou uličkou. Opomínate dôležité skutočnosti. Napr. to, že tunel môže mať lepšiu (efektívnejšiu) trasu, ktorá by pomohla naraz aj tranzitu aj vnútromestu. Taký variant aj bol posudzovaný a vyšli v ňom aj vyššie intenzity dopravy, ale neodôvodnene (uvádzajú sa veľmi slabé argumenty) bol zamietnutý. Ďalšia vec je cena toho tunela (cca 2 mld. Eur). To nie sú peniaze len zvyšku Slovenska a Bratislava dostane nejakú svoju extra dávku na ďalší tunel. Nie. To sú peniaze aj obyvateľov Bratislavy a tým ten tunel pomôže len úplne minimálne, (resp. môže jej a jej okoliu dokonca z dlhodobého hľadiska ešte uškodiť lebo sem pritiahne nový tranzit, ale to je na dlhšiu diskusiu).
#si
Tvoj príklad užitočnosti spojenia Rače a MČ a obcí na západe M. Karpát je síce pekný, ale bavíme sa o stovkách, možno málo tisícoch vozidlách za deň, čo určite neopodstatňuje stavbu takéhoto tunela v navrhnutej trase. Viem, bol to príklad a relácií sa nájde viac, ale čo sa tam dá ešte pridať? Vajnory, možno časť Nového mesta a Trnávky prípadne obce východne od BA? Stále málo... Áno, potom je tu ešte tranzit V-Z, ale ten je v porovnaní s inými tranzitnými tokmi v tomto regióne úplne marginálny, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá.
Odľahčenie Prístavného mosta - ako píšeš, tam pomôže križovatka D1xD4. Tunel nie. Podľa dopravného modelu, ktorý NDS priložila k EIA, tam žiadne odľahčenie vplyvom tunela nemožno očakávať (upozorňujem, že ten model je veľmi pochybný, ale nič lepšie nie je).
Všetkým veľmi silno odporúčam si naštudovať dostupné materiály. Čím viac to budete čítať, tým viac si budete klásť otázky, ktoré tu kladiem. Opäť len musím konštatovať, že je pre mňa zarážajúce, že sa o to nikto nezaujíma. Hlavne mesto Bratislava by sa malo a netváriť sa, že sa ho to netýka. Týka sa ho to viac, ako zvyšku Slovenska, aj keď NDS to prezentuje opačne a to jej vyhovuje. Alebo nech potom NDS spraví aj južnejší tunel alebo severnú tangentu a nenecháva to na mesto, niečo ako severnú verziu Einsteinovej.
Ozaj, zabudol som napísať ešte jeden podstatný detail. NDS plánuje cez ten tunel presmerovať všetok tranzit z D2. Viete si potom predstaviť tie intenzity na D4 južne od budúcej križovatky D1xD4? O tomto dedinky popri D4 ani netušia. Pošleme si tisíce nákladných vozidiel veľkou nadchádzkou cez Bratislavský kraj aj s exhalátmi a vytvoríme zápchy na nových miestach. Mimochodom, ani BSK sa o to nezaujíma, i keď im vyšlo v PUM, že tá trasa tunela je neefektívna. PUM odpočíva v pokoji v šuplíku...
Lebo
a) nie je dlhodobý plán ako napr. vo Viedni
b) zvolili ste partičku, čo sa snaží šetriť na ľuďoch, zatiaľčo svoje súkromné žranice v reštauráciách platia z verejných zdrojov a od svojho príchodu zamestanala už snáď stovky ľudí navyše.
Povedzme si ale to, že to pomenovanie béusák je už historicky tak zaužívané, že neviem si už iné ani predstaviť. Dopadlo by to rovnako ako s depom, aj tak to všetci voláme ďalej vozovňa.
Nielen sami seba, preziva to utesene aj vo vseobecnej populacii. Zatrub na Hlavnej stanici na taxik blokujuci prejazd a dostane sa ti srdecneho: "Sa nepjb, kkt beusacky!!!" od drozkara vyzerajuceho tak na tridsat.
Keďže podľa zoznamu liniek je pisateľ zo starej Trnávky (alebo tam cestuje) a pre DPB použil ešte predrevolučnú skratku DPMB, je možné, že v časoch jeho mladosti v 60.-80. rokoch sa vodiči ešte nazývali BEUSáci.
Prepacte, seriozna otazka, ktora vam urcite pride hlupa, ale ja sa vzdy na tomto fore dozviem nejaky novy pojem: co su to ti beusaci? Nikdy som ten termin nepocul, len teraz za tri dni uz tretikrat. Zistil som si ze BEUS bola spolocnost ktora vlastne bola pra-pra-pra-predchodca dnesneho DPB a ktora skoncila posobenie v roku 1948. Cize predpokladam ze beusaci su stari vodici vozidiel BEUSu. Seriozne netusim ako by nejaki taki ludia mohli este zit, nieto este aby sa ich niekto pytal na nazory o zmene trasy nejakej linky. Alebo mi chcete povedat ze vodici MHD seba z nejakeho bizarneho dovodu stale oznacuju pojmom nerelevantnym uz vyse 75 rokov?
pokiaľ chceš poďakovať o čosi srdečnejšie, kontaktuj prosím info@dpb.sk alebo volaj 02 / 5950 5950 alebo primator@bratislava.sk .... toto nie sú stránky DPB a.s. a ani regionálnej kancelárie PS ...
Prečo Vy nebratislavčania vo vedeni DPMB, sústavne meníte bratislavčanmi zaužívané trate, či sú to električky, trolejbusy alebo aj autobusy. Kto to má stále znášať! Choďte do čerta! Spýtajte sa starých BEUSákov, alebo urobte anketu , ako to plánujete urobiť a čo my na to. Seriete ma! Ako teraz 61,63,64. Čo ste zblbli?
dobre, podme na to cisto prakticky.... byvam v raci, akykolvek pohyb smer lamac, dubravka, zahorska, stupava alebo dialnica smer brno realizujem cez mesto.... je to o viac nez 10 km pre mna kratsie ako sa trmacat cez vajnory na obchvat a riskovat upchaty pristavny most....
aj dialnicny variant cez tunel pod karpaty by bol aspon pre mna kilometricky obdobny ceste cez mesto aj pre oblasti v severozapadnej casti mesta a vzhladom na vyssiu povolenu rychlost v trase aj rychlejsi....
a pri dobudovani krizovatky D1xD4 by si videl aj nemale znizenie zataze na pristavnom moste co by pomohlo aj vnutromestskej doprave (vratane VHD po nom premavajucej)....
a ano, ono by to pytalo tie tunely (trasy) oba, ale tak ako Ti napisal Valec v #247492 tak treba tlacit aspon za to co ma vyssiu sancu na realizaciu....
a (opat moje osobne fantazie) v idealnom pripade ked by uz v lokalite bol zostaveny raziaci stroj, by bolo dobre okrem 2 cestnych rur vyrazit aj tretiu zeleznicnu (a zaroven by vsetky tieto rury mohli mat spolocnu zachranarsku) a spravit cez nu spojku z trate 110 (asi od stanice zohor, aj ked idealnejsia by bola dnv kvoli trati do AT, len tam si neviem dobre predstavit zaustenie) na trate 120 (pk alebo jur) a 130 (ivanka pri dunaji alebo bernolakovo) pre nakladnu dopravu, cim by sa odbremenila bratislavska hlavna stanica od casti nakladneho tranzitu...
len teda okrem mojej velkej fantazie by toto vyzadovalo aj spolupracu a optimalizaciu nakladov medzi jednotlivymi organmi statnej spravy a statnych spolocnosti (nds a zsr), co je asi privelka utopia....
Samozrejme, že vnútornej doprave nijako nepomôže, nanajvýš ju odbremení od nejakej časti tranzitu. Vnútromestskej doprave oveľa viac pomôže Severná tangenta (Račianske mýto - Pionierska - Pražská/Brnianska) a to aj v kontexte petície za riešenie Šancovej a tiež predĺženie Bojnickej na Račiansku a ďalej s tunelom do Lamača ku križovatke I/2 s II/505.
Ale tieto stavby by muselo riešiť mesto (ktoré na to € nemá), zatiaľ čo diaľničný tunel stavia štát ktorý má úplne iné finančné možnosti. A potom je jedno, ktorá stavba koľko pomôže, podstatné je kde "pustiť žilou".
A keďže Bratislava nie je Slovensko, tak sa radšej odpreferuje Šoroška pre 9.000 vozidiel za deň, než by sa riešila cesta ktorý by využívalo 4x toľko.
Ja nehovorím že NDS má najlepšie plány, mestu by pomohlo, keby sa netranzitovalo a určite aj lepšie železničné trate a samozrejme zvýšená kvalita MHD. Síce vozidla sa nakupujú lepšie ale mám pocit že trend MHD klesá nejako a železničný detto. To znamená že veľa áut je z dôvodu zlej VHD a mentality, ktorá tu je nastavená
#Ma178rek a #si
Stále nerozumiem. Čiže po postavení toho tunela pôjdu podľa vašej teórie autá v smere V-Z (alebo naopak) cca 2x tak dlhou trasou, aká je dnes po obchvate cez Einsteinovu? To sa im možno oplatí 2-3 krát do roka, keď je v meste úplný kolaps. Zvyšok času určite nie. Navyše by ten tunel musel byť nespoplatnený, o čom pochybujem, že nebude.
Moja pointa je to, že v súčasnosti navrhnutá trasa tunela Karpaty (Rača-Z. B.) vnútromestu nič nepomôže. (Dokonca nepomôže ani inde a niekde dokonca uškodí, ale to je zase trochu iná téma.) Všetci akoby brali automaticky, že trasa, ktorú presadzuje NDS, je super a lepšej niet. Lenže keď sa to postaví takto, tak to mestu nič nepomôže a asi až potom budú všetci prekvapení a začnú volať po ďalšom tuneli... Je zarážajúce, že aj mesto je s tým OK. Nehovoriac o tom, že keby sa 2 mld. Eur naliali radšej do železničnej infraštruktúry v BA a okolí, tak by tu bola verejná doprava, a tým aj všeobecne doprava, o niečom inom.
Jedine, že by NDS počítala s tým, že sa to reálne postaví o 50-100 rokov. To už možno tá súčasná trasa bude mať väčší zmysel. To je ale samozrejme fikcia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
Ale tieto stavby by muselo riešiť mesto (ktoré na to € nemá), zatiaľ čo diaľničný tunel stavia štát ktorý má úplne iné finančné možnosti. A potom je jedno, ktorá stavba koľko pomôže, podstatné je kde "pustiť žilou".
A keďže Bratislava nie je Slovensko, tak sa radšej odpreferuje Šoroška pre 9.000 vozidiel za deň, než by sa riešila cesta ktorý by využívalo 4x toľko.