Reply on: si #247150:
Po prvé: pokiaľ sú tam tie návestidlá čo myslím, tak ide o moderné návestidlá spĺňajúce normy a bla bla bla... Základné návestidlá (200mm, umiestnené dole) majú široký rozptyl svetla a teda by mali byť viditeľné od stopčiary aj blízkeho okolia. Záleží potom na ich natočení (sám mám problém s natočením návestidiel napríklad na Hraničnej, kde od stopčiary ledva vidím ktoré svetlo svieti). Návestidlá na výložníkoch (300mm, hore) sa štandardne používajú s úzkym rozptylom svetla a je to z dôvodu, že ich má vodič vidieť z väčšej vzdialenosti. V súčasnosti máme platné TP117, ktoré umožňujú použitie aj 200mm návestidiel hore na vyložení. V zahraničí a je možné že sa to začne aj tu, sa tieto návestidlá používajú v kombinácii s kontrastným štítom (pri výške umiestnenia návestidla >=6,5 m sa kontrastný štít použiť musí). No a pri rýchlostiach <=50km/h je možné aj hore použiť 200 mm návestidlá. Toľko k použitiu návestidiel. Po druhé: Riadenie v danej križovatke bolo v dynamike, ale oklieštenej kvôli absencii chodeckých tlačidiel. Teraz sa tam dala dynamika plná (stále sa dolaďuje pokiaľ viem) aj s preferenciou MHD. Tá má prioritu.
si
https://www.google.com/maps/@48.1351859,17.2064673,3a,75y,154.35h,71.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ_NNL6oRGba5O5rfnFMy-Q!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
napchali tam totiz taky typ navestidiel, kde to aky signal tam je vidis len vo velmi obmedzenom uhle a vzdialenosti, takze az kym sa nedostanes az takmer na hranu krizovatky tak mozes len tipovat ze ci je vobec ten semtamfor zapnuty a co ukazuje....
(a teda nehovoriac o tom, ze pri tom pevnom cykle co tam bol predtym sa dalo uz z dialky odhadnut kedy bude mat ten "moj" smer volno a dosuchtat sa tam tak aby nebolo treba zastavit, pri tom dynamickom riadeni ktore tam je teraz je zastavenie v podstate istotou; to urcite tiez domysleli aby si obyvatelia prilahlych domov v ramci zvysovania ekologie uzili viacej rozjazdov vozidiel )