Reply on: si #247150:
Po prvé: pokiaľ sú tam tie návestidlá čo myslím, tak ide o moderné návestidlá spĺňajúce normy a bla bla bla... Základné návestidlá (200mm, umiestnené dole) majú široký rozptyl svetla a teda by mali byť viditeľné od stopčiary aj blízkeho okolia. Záleží potom na ich natočení (sám mám problém s natočením návestidiel napríklad na Hraničnej, kde od stopčiary ledva vidím ktoré svetlo svieti). Návestidlá na výložníkoch (300mm, hore) sa štandardne používajú s úzkym rozptylom svetla a je to z dôvodu, že ich má vodič vidieť z väčšej vzdialenosti. V súčasnosti máme platné TP117, ktoré umožňujú použitie aj 200mm návestidiel hore na vyložení. V zahraničí a je možné že sa to začne aj tu, sa tieto návestidlá používajú v kombinácii s kontrastným štítom (pri výške umiestnenia návestidla >=6,5 m sa kontrastný štít použiť musí). No a pri rýchlostiach <=50km/h je možné aj hore použiť 200 mm návestidlá. Toľko k použitiu návestidiel. Po druhé: Riadenie v danej križovatke bolo v dynamike, ale oklieštenej kvôli absencii chodeckých tlačidiel. Teraz sa tam dala dynamika plná (stále sa dolaďuje pokiaľ viem) aj s preferenciou MHD. Tá má prioritu.
Valec