Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #246987:
Na Šafku aj na Radlinského sme mali roky rokúce tieto zastávky.. nemuseli ani do Viedne chodiť 😉
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #246991:
Pridržiavací snímač majú v Prahe, tzv. "klapačka" či ako tomu miestni hovoria. Teoreticky môže prejsť súprava T3 nekonečne dlhá. Stavebne je to vyriešené tak, že je istá tolerancia pre vzdialenosť líšt, aby to "držalo" pre T3+T3, T6+T6 alebo T3Wana+T3, lebo vzdialenosti pantografov sú rôzne. Nevedel som že niečo podobné funguje v Bratislave.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Ďakujem za vysvetlenie. 👍
Reply on: N/A #246977:
Pardon, hovorkyňa magistrátu.

Tou druhou vetou chceš povedať čo? Že je správne nedať ľuďom možnosť sa akokoľvek vyjadriť k zmenám, ktoré sa ich dotknú, pretože niektoré z návrhov môžu byť hlúposti?

K reaktoru - dal si úplne zlý príklad. Reaktor je technické riešenie (podobne, ako keby som sa chcel vyjadrovať napr. k stavbe meniarne). Keby však elektrárne zrazu povedali, že plánujú zmeniť dodávku elektriny (napr. zmeniť napätie siete) a ja si musím kúpiť všetky spotrebiče nové, alebo aspoň nejaké prevodníky, tak k takej zmene by som sa veľmi rád vyjadril.
Reply on: Solider #246992:
Aha. Mne to opticky nepripadlo tak ďaleko ale neuvedomil som si, že 30T sú jednozmetákové.
Reply on: S499.1023 #246989:
Vyhubenie jazdy na zadný zberač nedáva už z dnešného pohľadu zmysel, keďže 30T majú zberač pri jazde na B kabínu približne v polohe zadného zberača, takže sieť musí byť prispôsobená aj na tieto situácie. Riešením je samozrejme zrušenie trolejových kontaktov a nahradenie systémom VETRA, keďže vysielač majú pod každou kabínou, krabička snímača by tak mohla byť pod predným vozidlom a druhé vozidlo by tak už nebolo v zóne EOV.
Reply on: upravovač fotiek #246988:
Ono je to trochu inak. On ich nepočíta ale je tam na vzdialenosť zberačov pridržiavací snímač. To je ale technicka záležitosť. Predpis nedovoľuje druhé vozidlo.
Reply on: upravovač fotiek #246986:
V zastávke do centra nemôžu byť dve Škodovky za sebou kvôli polohe snímača VETRA, ktorý musí byť kvôli existencii trolejového kontaktu predsunutý o päť metrov pred neho. V smere von z mesta môžu byť dve električky za sebou – pri jazde na zadný zberač druhý voz môže úplne bez problémov zastaviť za prvým vozom a pri jazde na predný zberač sa zastane mierne pred kontaktom, ale nie je tu situácia ako na strane do mesta, že by sa voz nezmestil do zastávky. Podľa predpisov nesmie byť viac ako jeden voz v zóne EOV, čiže zberačom za trolejovým kontaktom.

Prečo nestoja dva vozy v zastávke? Pretože ich to tak učili v autoškole, aby náhodou nebol voz do voza.
Reply on: upravovač fotiek #246986:
Nemôžeš vojsť pod snímač, pokiaľ je v oblasti výhybky iné vozidlo. Riešením by bola rozraďovacia výhybka hneď za zjazdovou ale tam by bol konflikt ovládania vozidlami prichádzajúcimi od Metropolky a od Radlinského.
Alebo vyhubenie všetkých beztetrových vozidiel alebo aspoň vyhubenie jazdy na druhý zberač a posunutie snímaču na dĺžku sólovoza pred výhybku.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: 3pa3ck3 #246984:
Neviem ako je to v D1/1, ale snímač blokovania počíta zberače a výhybku odblokuje až po prejazde posledného. Neviem koľko zberačov si vie "zapamätať" a či má "dynamickú" pamäť, že dokáže odpočítavať aj pripočítavať zároveň, ak by prvý zberač už prechádzal cez odblokovací senzor, aby proste prirátal ďalší, ak by bol detekovaný.
Reply on: N/A #246981:
Šotouši z dopravného úseku DPB boli na exkurzii vo. Viedni, videli tam viedenskú zastávku a úloha znela jasne: "Treba v Bratislave zriadiť viedenskú zastávku". Nebol čas lámať si hlavu s technikáliami.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #246985:
Takže problém nie je výhybka, resp. jej ovládanie?
Reply on: upravovač fotiek #246982:
Bol.
Reply on: upravovač fotiek #246982:
Povoľuje predpis prejsť cez snímač prestavovania, keď je blokovaná výhybka?
Reply on: N/A #246981:
Problémom sú výhybky na oboch koncoch
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #246981:
Pokiaľ by obe električky pokračovali za zastávkou tým istým smerom, tak by to problém nebol.
Reply on: S499.1023 #246980:
Takže to je síce postavené pre dve električky, ale technicky nedotiahnuté a nepoužiteľné?
Reply on: N/A #246978:
Technologická záležitosť.
Reply on: N/A #246977:
Myslím si, že konštrukcia jadrového reaktora a trasovanie liniek MHD sú dosť odlišné veci. Cestujúci by mali mať možnosť pripomienkovať dopravnú obsluhu lokality, v ktorej bývajú alebo byť o jej zmenách aspoň včas informovaní. Je na odborníkov, aby posúdili, či sú pripomienky relevantné alebo nie.
To je nejaký interný príkaz alebo prečo nemôžu na Blumentáli zastaviť dve električky za sebou?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement