Vyhubenie jazdy na zadný zberač nedáva už z dnešného pohľadu zmysel, keďže 30T majú zberač pri jazde na B kabínu približne v polohe zadného zberača, takže sieť musí byť prispôsobená aj na tieto situácie. Riešením je samozrejme zrušenie trolejových kontaktov a nahradenie systémom VETRA, keďže vysielač majú pod každou kabínou, krabička snímača by tak mohla byť pod predným vozidlom a druhé vozidlo by tak už nebolo v zóne EOV.
Ono je to trochu inak. On ich nepočíta ale je tam na vzdialenosť zberačov pridržiavací snímač. To je ale technicka záležitosť. Predpis nedovoľuje druhé vozidlo.
V zastávke do centra nemôžu byť dve Škodovky za sebou kvôli polohe snímača VETRA, ktorý musí byť kvôli existencii trolejového kontaktu predsunutý o päť metrov pred neho. V smere von z mesta môžu byť dve električky za sebou – pri jazde na zadný zberač druhý voz môže úplne bez problémov zastaviť za prvým vozom a pri jazde na predný zberač sa zastane mierne pred kontaktom, ale nie je tu situácia ako na strane do mesta, že by sa voz nezmestil do zastávky. Podľa predpisov nesmie byť viac ako jeden voz v zóne EOV, čiže zberačom za trolejovým kontaktom.
Prečo nestoja dva vozy v zastávke? Pretože ich to tak učili v autoškole, aby náhodou nebol voz do voza.
Nemôžeš vojsť pod snímač, pokiaľ je v oblasti výhybky iné vozidlo. Riešením by bola rozraďovacia výhybka hneď za zjazdovou ale tam by bol konflikt ovládania vozidlami prichádzajúcimi od Metropolky a od Radlinského.
Alebo vyhubenie všetkých beztetrových vozidiel alebo aspoň vyhubenie jazdy na druhý zberač a posunutie snímaču na dĺžku sólovoza pred výhybku.
Neviem ako je to v D1/1, ale snímač blokovania počíta zberače a výhybku odblokuje až po prejazde posledného. Neviem koľko zberačov si vie "zapamätať" a či má "dynamickú" pamäť, že dokáže odpočítavať aj pripočítavať zároveň, ak by prvý zberač už prechádzal cez odblokovací senzor, aby proste prirátal ďalší, ak by bol detekovaný.
Šotouši z dopravného úseku DPB boli na exkurzii vo. Viedni, videli tam viedenskú zastávku a úloha znela jasne: "Treba v Bratislave zriadiť viedenskú zastávku". Nebol čas lámať si hlavu s technikáliami.
Myslím si, že konštrukcia jadrového reaktora a trasovanie liniek MHD sú dosť odlišné veci. Cestujúci by mali mať možnosť pripomienkovať dopravnú obsluhu lokality, v ktorej bývajú alebo byť o jej zmenách aspoň včas informovaní. Je na odborníkov, aby posúdili, či sú pripomienky relevantné alebo nie.
Na Cvernovke v smere na Rajskú vyrástli 2 nové prístrešky. Plánuje sa tam nejaká výluka, presmerovanie PAD (aby nemuseli všetky spoje platiť za vjazd), alebo niečo iné, keďže inak by sa určite našli zastávky, kde by sa aspoň 1 prístrešok hodil viac?
Lenže nejaké zmeny sa očividne plánujú, keďže hovorkyňa DPB oznámila, že sa nejaké tohtoročné zmeny finalizujú a budú o nich informovať (vraj včas).
To teda znamená, že zmeny budú, ale ľudia, ktorí DPB platia ako cestovným, tak aj daňami, sa o nich dozvedia až vtedy, keď už do nich nebudú môcť zasiahnuť.
TomJ