"Dočasná vodorovná značka je žltej farby; vyznačuje sa len vtedy, ak sa má dočasne zmeniť už existujúce vodorovné značenie, napríklad z dôvodu prác na ceste alebo obchádzky. Dočasná vodorovná značka je nadradená inej vodorovnej značke. Ak by súčasné použitie trvalej a dočasnej vodorovnej značky neposkytovalo jasný a jednoznačný výklad alebo ak ide o dlhodobú dočasnú zmenu vodorovného značenia, trvalú vodorovnú značku je potrebné odstrániť; dočasná vodorovná značka sa v takom prípade vyznačí bielou farbou."
Presne tak, to bolo prvé čo mi napadlo, prečo sa to nepoužilo. Je to podľa mňa aj zrozumiteľnejšie ako táto značka, no napokon vodič by mal mať stále na pamäti to, že nesmie vojsť do križovatky ak ňou nevie prejsť.
Táto značka a aj kontrolovanie by sa zišlo na Patrónke ráno v smere na Kramáre je z toho denne zablokovaná križovatka tak, že BUS z mesta nemá šancu prejsť na zelenú. Tu to chce z Lamačskej skrátiť zelenú lebo by to chcelo prehodiť signálny plán ako bol pred rokmi, že najskôr bola zelená z mesta/do mesta a až potom z Lamačskej na Kramáre a od Mlynskej.
Ja som narážal na spoje idúce z DD teda o 23:28 resp 23:38, lebo by možno aj stačilo čo som posledné dni išiel poslednými spojmi, aby sa zredukoval interval na 15m poslednú hodinu.
Východná reportáž o tom, že vodič nemá vojsť do križovatky, ak cez ňu nemôže pokračovať ďalej. Super, chválim. A potom záber na osadenú megaznačku, ktorá prekrýva celého chodca a výrazne sťažuje bezpečný vstup na priechod pre chodcov.
Asistenti prepravy či jak sa to volá sa stále rozvážajú po meste, videl som ich viackrát v meste ale teraz aj ich "činnosť" v električke. Zdá sa že to je super flek, nastúpite, preveziete sa dve zastávky (bez toho aby ste čokoľvek spravili) a potom opäť ďalší spoj atď
Posledna elektricka z centra na Rivieru prichadza z centra cca 23:24. Posledny spoj smer DD ide L32 o 23:27 . Po tomto case prejdu terminalom uz len N34 a dojazdove eliny smer centrum/HS. T.j. realne by tie 31tr by zobrali mozno 0-1 cloveka. Nocak N33 ide 23:46.
Ale raz som siel poslednou L4, ktora mala prestoj asi 10min dakde v centre tak nas na prikaz dispecingu viezla nejaka 31tr asi 15ludi mimo CP po 23:35
Ináč teraz keď na DD už dlhodobejšie nocuju 31Tr nebolo by vhodné upraviť CP???
Totižto posledné večerné spoje spravia jazdu navyše, ktorá kedysi išla do vozovne a využiteľnosť tolychot spojov bola dosť mizerná viem ušetrí sa možno 2 kola večer ale aj to sa počíta
Vtedy platili iné zákony a priznám sa, neviem ako to vtedy fungovalo, hoci tipujem, že princíp bol podobný. Dosť záleží aj od vzťahov medzi dopravcom a správnym orgánom (ktorý je v prípade a-bus totožný s objednávateľom a dokonca v prípade DPB aj s akcionárom). Ak správny orgán nevidí správny delikt, tak neuplatňuje sankcie, rovnako ako keď zmluvná strana nevidí dôvod na sankcie, tak ich neuplatní. Takže áno, hypoteticky môžeš na linku nasadiť aj multikáru Tým nechcem povedať, že to bolo nelegálne, možno to nejako ošetrené bolo.
OK, vďaka.
Ešte otázka. Keď sa otvorila trať na DD, tak cez víkend na jednom poradí 32 jazdili 25Tr. Keďže si písal, že na a-bus linku nemôže ísť trolejbus, bola vtedy 32 vedená ako trolejbusová linka alebo vtedy ešte tento zákon neplatil?
Dráha je dráha a vozidlo je vozidlo. Ak má právnická osoba licenciu, môže prevádzkovať dráhovú dopravu ako takú. Licenciu udelí VÚC žiadateľovi, ktorý preukáže podmienky podľa zákona (a nikde nie je napísané, že tá istá právnická osoba nemôže mať povolenie prevádzkovateľa cestnej dopravy). Jazdy mimo osobnej dopravy (manipulačné) už nikto nerieši.
Pri prevádzkovaní osobnej dopravy rozhoduje charakter linky, pričom niektoré linky sú autobusové a niektoré dráhové. Autobusové linky sú predmetom dopravnej licencie, ktorú vydáva obec a dráhové linky súčasťou licencie vyššie. Na autobusovú linku nemôže byť vypravený trolejbus, na trolejbusovú v princípe môže, ak ide o mimoriadnosť.
Po schválení zákona o verejnej osobnej doprave v treťom čítaní (a drobných úpravách v prevádzkovom poriadku dráh) sa táto dichotómia vytratí úplne a bude existovať už len "linka" a povolenie na prevádzkovanie linky(ktoré nahradí časť licencie na dráhach, a dopravnú licenciu pri autobusoch) už nebude rozlišovať pohon vozidiel, pokiaľ to dopravný správny orgán (ktorým bude po novom už len obec) neurčí inak.
Nie je to žiadna šedá oblasť, trolejbus s pomocným pohonom je stále podľa zákona trolejbus a teda dráhové vozidlo, ktoré nemusí mať tabuľku s evidenčným číslom ako cestné vozidlo, keďže logicky nie je cestným vozidlom. Nemusíš mať tabuľku s EČV na to, aby si mohol premávať po ceste - nemajú ju ani elektrokolobežka, bicykel a ani pohonič. V podstate jediný administratívny rozdiel je v tom, kto vozidlo schvaľuje na premávku a vydáva mu doklady - v prípade trolejbusu je to príslušný dráhový orgán a nie úrad podľa zákona č. 106/2018 Z. z., kde sa jasne uvádza v § 1 ods. 4: „Tento zákon sa nevzťahuje na dráhové vozidlá, ktoré sú používané v cestnej premávke.“
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider