Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #245713:
Bez toho aby si posúdil porovnávané celky komplexne bez vynechávania čohokovek, tak nedostaneš pravdivý obraz o skutočnom dopade na ekológiu. Mimo to, tú elektrickú energiu do elektromobilu tiež treba vyrobiť ... a aj samotné "eko-friendly" veterné, vodné a solárne elektrárne nie sú až tak "green" ako sa hovorí, keďže najmä tie solárne a veterné vyžadujú pre výrobu ich technológie isté nerastné suroviny, ktoré nerastú na strome a ktoré treba aj nejak spracovať, čo zas vytvára tú nepopulárnu "uhlíkovú" stopu.
Reply on: Minko #245716:
Tie firmy majú dlhoročnú stratégiu a nefungujú tak, že "aha máme zisk, poďme míňať", ale o zisku sa valné zhromaždenie zvyčajne dozvedá až na konci roka.

Navyše, zisk sa netýka len "peňazí", ale zisk je aj keď nadobudneš majetok alebo tovar.

Okrem toho, zisk sa nedelí len akcionárom, ale časť zisku ide do fungovania firmy, či už na jej vybavenie, alebo prevádzku, alebo na odmeny. Prípadne si zisk nechávajú na horšie časy.

ZSE mala obrat skoro miliardu, z toho zisk 60 miliónov, čo je cca 5 % obratu. Firma je imho v zdravej kondícii.
Reply on: not.my.god #245712:
Napriklad taky, ze mnohe rozvojove lokality bojuju s nefostatkom kapacity elektrickej siete. Rozvojove kapacity na byvanie, nejake auta su mi uplne irelevantne.
Odkial beries tu istotu ze akcionarmi su iba osoby posobiace na nasom uzemi? A navyse tieto zisky mala aj v normalnych casoch (2016-2019) tak tu nemiesaj tuto komplikovanu dobu ako etalon prikladu.
Reply on: si #245714:
Inak povedané - ak si odmyslíme pohon a zdroj energie pri oboch typoch áut, tak zvyšok je prakticky rovnaký.
Reply on: Valec #245713:
nuz len tak ako si odmyslis bateriu pri EV si mozes napriklad odmysliet motor s prevodovkou pri beznom spalovacom vozidle....
(a prave takymto ohybanim reality to nakoniec vyzera tak ako to vyzera.....)
Reply on: not.my.god #245712:
Len zo zvedavosti, ak si odmyslíme batériu, o koľko viac komponentov ide do elektro auta oproti benzínovému? Ak teda nejdeme porovnávať Teslu a Škodu 120.
Reply on: Minko #245711:
No ak ten zisk následne do niečoho investuje vhodne aby ten zisk nestrácal na sile, tak prečo nie? Najmä ak tie peniaze ostanú tu. A v tejto dobe kedy ceny materiálov rastú, tak neviem či je vhodné tie peniaze premrhať, či nie je lepšie prečkať to kým ceny aspoň trochu neklesnú.

Mimochodom pení sa tu vlastne na čo konkrétne? Že sa nenaplnia vízie ekofanatikov, ktorí odmietajú vidieť realitu, že ani krajiny, ktoré sú X krokov pred nami túto elektromobilitu proste nedávajú, že aj v Nemecku, či Anglicku sa už obmedzuje nabíjanie elektromobilov, lebo to ohrozuje stabilitu siete a aj energetickú bezpečnosť zariadení, ktoré sú strategické pre štát a obyvateľstvo?! Veď nemám problém s trolejbusmi, električkami, vlakmi ale s týmito druhmi dopravy nemala myslím nikdy sieť takéto problémy, takže objektívne by bolo dobré to posúdiť. Navyše do celého procesu si pripočítajte milí ekoteroristi uhlíkovú stopu, ktorá ostáva po výrobe komponentov do elektromobilu a batérie, plus jej likvidácia!
Reply on: not.my.god #245710:
Nic v zlom ale chces povedat ze je vhodne aby firma ktora bojuje s limitmi sieti, prakticky v kazdej vacsej rozvijajucej sa lokalite, nedostatku kapacity (ZSD) atd vykazala kazdy rok zisk 60-80 mil eur medzi rokmi 2016-2021?
Reply on: Minko #245707:
A je urobená nejaká kalkulácia, že koľko by také opatrenia na potrebnú kapacitu siete stáli? Lebo hovoriť od PC bez odbornosti je "pekné" ale na figu, nič nám to nerieši, lebo nepoznáme skutkový stav.
Reply on: Geravy #245702:
Presne tak.
.
Reply on: not.my.god #245705:
Ono by stacilo robit nieco pre rozvoj siete viac ako nevyhnutne minimum. Hlavna vec ze zisky maju krasne (cisty zisk 60 mil eur za rok 2021).
Reply on: tosomja #245701:
A to ich tu ani zďaleka nie je toľko, koľko by ich bolo potreba na pokrytie celej prevádzky autobusových liniek. Snáď konečne dojde k obratu v tomto "elektro-eko-šialenstve".
Reply on: Geravy #245702:
Isto to ide lusknutím prstov ...
Reply on: tosomja #245701:
Da sa na to pozerat aj z opacnej strany - a co keby sa distribucka prisposobila poziadavkam doby a prisposobila siet 21. storociu?
Toto je fraška. Hlavne že chcú rozširovať trolejbusovú sieť. https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96065393-raca-rybansky-dpb-bratislava
Zaujímavé že tu rušíme 27,X70 či výrazne obmedzujeme električky či 50 ale napr. 95 cez šk.rok jazdí aj v sedle stále každých 5 minút....🙄
A keď už tak potrebujú nasadzovť krátke vozy cez víkendy, myslím si že mohli vybrať radšej 37 miesto 96..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.