Viedeň má metro a pravidelný celomestský S bahn čo je dosť podstatný rozdiel.
U nás čo aj fungovalo celodenne sa osekalo iba na špičky z hod. intervalom. Nové zastávky žiadne a dokonca ani nevedeli za tie roky obnoviť zastavovanie v stanici UNS.
a teraz sa chodte pozriet do nejakeho vacsieho zapadneho mesta ze ktore maju centralnu autobusovu stanicu. skoro ziadne pretoze je to blbost.
vo viedni tie dve zastavky pri ceste na erdbergu neratam a tu pri hautbahnhofe kde chodia max balkanske autobusy uz chceli davno zrusit.
vzdy primestske autobusy zacinaju niekde na konci mesta pri konecnej metra alebo pri nejakej zeleznicnej stanici.
je totalny nezmysel aby napr autobusy do malaciek zacinali na autobusovej stanici.
Asi hej. Ja som gympel začínal v 2002 a Aupark vtedy oslavoval rok. A chodili sme tam. Nie vždy sa išlo do obchodov alebo do foodcourtov, občas sme zavítali na biliard (ktorý bol na druhom poschodí), alebo bowling. A do mobilov sme čumeli, akurát sme nemali voľné dáta, ale posielali si monochromatické SMS, pričom za každú jednu sa platilo.
Nevidím problém s obchodmi na stanici, práve naopak.
Problém na Nivoch je, že keď tam človek vojde, tak v prvom rade nemá tušenie, kde je vlastne tá stanica, lebo značenie je nevýrazné, navyše iba v slovenskom jazyku.
Prvý nápad môže byť ísť eskalátorom oproti dverám hore ako v Českých Budějoviciach.
Keď to tam už aj človek pozná, tak eskalátor do vestibulu stanice je spravený z opačnej strany prízemia. Na jednej strane chápem, že majiteľ budovy chce maximalizovať viditeľnosť obchodov pre cestujúceho idúceho do vestibulu. Ale tu je to spravené už za hranicou serióznosti podľa mňa.
Pritom pripomínam, že na prvej vizualizácii Nív je nakreslený eskalátor od zastávky MHD do suterénu už pred vstupom do budovy.
tak ja neviem no, ale co si pamatam z cias dochadzania do skoly, tak kym sme boli mensi tak sme sa nahanali, schovavali, .... a ked sme boli vacsi tak rozpravali (a pouzivali sme pri tom usta a usi), a neskor aj parikovali.... ale zeby niekoho bez ohladu na to odkial a kde sa ten volny cas vyskytol napadlo ist sa poprechadzat po obchodoch alebo cucat do nejakej elektronickej dosky.... asi som uz prilis stary....
Každé letisko je plné obchodov, reštaurácií, fast foodov. Neviem, prečo by to nemohlo byť aj na AS. Zoberte si pražské hlavní nádraží. Detto. Mne napríklad vyhovuje, keď pricestujem do Prahy (a viem, že doma ma čaká prázdna chladnička), že si kúpim základné potraviny, televízny program atď. A v Prahe na stanici sú aj iné obchody, než len potraviny.
Ak nemôže byť združená AS s OC, tak neviem ako diskutujúci prežijú napr. taký LIDL, ktorý je združené potraviny, elektro, odev, kvetinárstvo, železiarstvo, atď.
Chápem objektívne rozhorčenia nad AS.
Ale toto "Ak majú decká tráviť čas na mobile, v autobusovej stanice a žraním vo fastfoode, tak nás čaká "super" budúcnosť ..." mi príde ako hľadanie chyby za akúkoľvek cenu. Vyzerá to tak v každom nákupnom centre. A vieš čo? Vyzeralo to tak aj v Poluse, keď ho otvorili. Sám som tam chodil. Ale ak ti to vadí, je na to jednoduché riešenie - máš deti? Tak ich vychovávaj tak, aby to nerobili. A tiež ich vychovávaj tak, aby sa nestarali do životov druhých. Posledná veta platí aj pre teba (ak keď nemáš deti).
Chápem to všetko. Ale to sa nevyhodnocuje nikde kvalita, resp. presnosť a reálnosť toho, čo nastavili? Nikto za to nenesie zodpovednosť?!?!?! Ak nie, tak to je potom mrdník jak kurník. To nie je šanca dotiahnúť nikoho z IAD do VHD.
Toto proste nejde pochopiť. My tu uvažujeme nad službami pre cestujúcich, resp. ako aj detaily prispievajú ku komfortu pre cestujúcich, ale vlastníci AS toto nemajü ako prioritu.
Dôvodmi otvorenia vchodu na Košickú môže byť, že tam je SBS/infopult otočený smerom k dverám, pričom pri druhom vchode je pult až ďalej. Tiež tower je bližšie k tomu vchodu, takže tam to má tiež SBS bližšie.
Skrátka je to všetko optimalizované pre potreby nákupného centra a nie pseudostanice.
Prestupné nadväznosti nefungujú nikde, pretože BIDka je spokojná s virtuálnymi chronometrážami ktoré absolútne ignorujú realitu. Taktiež im pripadá ako dobrý nápad že prípoj k vlaku v regióne vychádza z Bratislavy, takže síce zápchy vlakom obehneš a do Malaciek dostaneš včas, ale potom tam aj tak čakáš na polhodinu meškajúci autobus ktorý tie zápchy musel absolvovať anyway. Integrovaná doprava akú svet nevidel.
Osobne som nemal problém s vodičmi čo by nerozumeli cestujúcim. Nehovorím že je to vždy úplne perfektná slovenčina, ale zatiaľ sa mi vždy všetko podarilo, až by som povedal že pri zložitejších requestoch mám lepšiu skúsenosť s Ukrajincami ako Slovákmi. Ale určite by pomohlo keby sa konečne po 10 rokoch existencie IDS zaviedol odbavovací systém ktorý nie je dizajnovaný na kilometrickú tarifu s ťukaním zastávok.
Ja sa stále snažím pochopiť prečo je v noci otvorený východ na Košickú a nie ten hlavný pri obratisku. Mne to v podstate vyhovuje (Košickú mám bližšie), ale je to blbé riešenie. Pritom od schodov z autobusky to je v podstate rovnako ďaleko k obom vchodom.
Ideálne by samozrejme bolo mať otvorené oba. Keby sa SBS stanovište dalo do stredu tej chodby medzi nimi, tak to stále majú na dohľad rovnako ako dnes, keď už HBR žije v paranoji že to je nutné.
Dnes ma dojalo ešte to že v nočnom režime vypínajú eskalátory, takže s batožinou treba ísť do výťahu, alebo ju ťahať po schodoch.
Áno, aj to a keď sa tam pristaví nejaký väčší autobus na diaľkovej, či medzinárodnej linke, príp. zájazd, tak dík pekne. V prvom rade sa malo pri riešení autobusovej stanice pozerať na funkciu autobusovej časti a až následne na doplnkové služby. Je škoda, že vo vlastníctve autobusovej stanice nemá podiel aj mesto a VÚC. Podľa mňa by to mala byť v prípade strategicky významnej dopravnej stavby samozrejmosť.
Keď už sme pri tejto téme, tak mám dotaz, že či vôbec fungujú prestupné nadväznosti medzi PAD a vlakmi v uzloch Senec a Pezinok?! Lebo kamarát behá občas po týchto trasách BA-PK a BA-SC s tým, že sa snaží ísť podľa cp.sk s prestupom bus/vlak v PK a SC ale v cca 25-33% prípadoch mu to nevýjde, najmä teda v špičke pracovných dní. Tak ako to je o čom takáto IDS, keď sa musí cestujúci terigať prímestkým busom o 10-20 min dlhšie než aby prestúpil na vlak, ktorý ho dovezie do BA rýchlejšie? Je to vina dopravcu, techniky jazdy vodičov, či toho, kto konštruoval chronometráže do CP alebo je to vina zaostalého spôsobu tarifného odbavenia cestujúcich? Najmä teda keď vodič nerozumie cestujúcemu, alebo cestujúci neovláda reč. Lebo už som zažil, že šofér nerozumie slovensky úplne alebo cestujúci sa nevedia vyjadriť kam idú, resp. aký lístok chcú a potom ešte pátrajú po vrekách po karte.
Pri všetkej úcte k tým, čo sa snažia o zlepšenie dopravy a jej zatraktívnenie mám pocit, že to ide ku dnu. Aj v MHD už nevídavam nejak plné vozidlá, dakedy v električke na Vajnorskej pár ľudí, 75ka ... tak v nej som ešte za celé mesiace nevidel viac ako 20 ľudí, na 94ke už stačia malé vozidlá a pritom kedysi v nej bola iná tlačenka, 42ka čoby bývalá modifikovaná 212 už z Kramárov ani neviem či vozí tie balíky ľudí, čo pamätám kedysi
A za ocenenie stoja aj vystupne zastavky primesta ktore su v obluky a teda pri vystupovani je tam vzdy skoro meter medzera. A taktiez samotny vjazd do tych garazi. Naposledy som pouzil nejake primesto z Patronky (prislo asi 3minuty pred 21tkou) ale hned prvu usetrenu minutu sme zabili motkanim sa pri vjazde do garaze. Ako je rampa pre autobusy hned za oblukom tak sme zastali sikmo a vodic musel cuvanim skorigovat smer busu nech nas nasnima kamera a otvori zavoru... A nasledne motanie sa na povrch a k vychodu mi zobralo tolko casu, ze pockat si 3 minuty na tu 21tku by bolo asi rychlejsie.
No autobusová stanica je atraktívna pre tých, ktorí sa radi premávajú po obchodoch. Čo je však už mierne extrém, že koľko času tam trávia mladí - stačí sa ísť pozrieť hore do jedálenskej časti a hore nad ňu. Ak majú decká tráviť čas na mobile, v autobusovej stanice a žraním vo fastfoode, tak nás čaká "super" budúcnosť ...
Z pohľadu praktickosti pre dopravnú obslužnosť a služby ma prekvapuje ako sú obmedzené časovo služby predaja cestovných dokladov. Potom čo je totálny amatérizmus je to ako je riešené parkovanie vozidiel a ich pristavovanie k nástupištiam a síce, že keď voz vychádza zo parkovacieho miesta alebo zo zastávky, tak musí cúvať, čo je totálne na prd - nepraktické a ešte aj vznikajú kolízne situácie. Detto nepraktické výjazdy a vjazdy do "S". Všetko toto sa spískalo iba preto, že "niekto" potreboval nacpať autobusovú stanicu na čo najmenšiu plochu. Inak neviem, či na stanici sú nejaké sociálne priestory pre vodičov ako kuchynka, WC, sprchy alebo nocľaháreň. WC síce na stanici sú verejné, ale i tak, či nemajú vodiči nejaké WC bližšie k autobusom, aby nemuseli odbiehať ďaleko od vozidla.
not.my.god
Keď už sme pri tejto téme, tak mám dotaz, že či vôbec fungujú prestupné nadväznosti medzi PAD a vlakmi v uzloch Senec a Pezinok?! Lebo kamarát behá občas po týchto trasách BA-PK a BA-SC s tým, že sa snaží ísť podľa cp.sk s prestupom bus/vlak v PK a SC ale v cca 25-33% prípadoch mu to nevýjde, najmä teda v špičke pracovných dní. Tak ako to je o čom takáto IDS, keď sa musí cestujúci terigať prímestkým busom o 10-20 min dlhšie než aby prestúpil na vlak, ktorý ho dovezie do BA rýchlejšie? Je to vina dopravcu, techniky jazdy vodičov, či toho, kto konštruoval chronometráže do CP alebo je to vina zaostalého spôsobu tarifného odbavenia cestujúcich? Najmä teda keď vodič nerozumie cestujúcemu, alebo cestujúci neovláda reč. Lebo už som zažil, že šofér nerozumie slovensky úplne alebo cestujúci sa nevedia vyjadriť kam idú, resp. aký lístok chcú a potom ešte pátrajú po vrekách po karte.
Pri všetkej úcte k tým, čo sa snažia o zlepšenie dopravy a jej zatraktívnenie mám pocit, že to ide ku dnu. Aj v MHD už nevídavam nejak plné vozidlá, dakedy v električke na Vajnorskej pár ľudí, 75ka ... tak v nej som ešte za celé mesiace nevidel viac ako 20 ľudí, na 94ke už stačia malé vozidlá a pritom kedysi v nej bola iná tlačenka, 42ka čoby bývalá modifikovaná 212 už z Kramárov ani neviem či vozí tie balíky ľudí, čo pamätám kedysi