Bola by na Račianskej radiále dostatočná kapacita, ak by sa ukončila PAD na Komisárkach? Už teraz je to tam dosť na hrane a priestor na posilnenie tam už veľmi nie je, jedine dlhšie električky by tomu mohli pomôcť. Skôr by asi bolo lepšie smerovať cestujúcich z a spoza PK do vlakov, ak by sa dali ešte posilniť.
Je rok 2023, netočí sa všetko okolo centra. Aj keby elinou chodili iba Dúbravčania za službami v svojej spádovej oblasti na Boroch, tak to odľahčí tamojšie cesty.
Tak do budúcna to má význam minimálne ten, že tá trať do Borov bude hotová a už sa "len" pripraví projekt a vybuduje sa trať cez Harmincovu a Patrónku k SAVke.
Už som to tu písal, že treba potiahnuť električky z Hl.st. popod kopec, po Brnenskej, popod X na Patrónke a ďalej po starej Dúbravskej na Záluhy. Nie namiesto t-busov, ale s ich ponechaním. Takisto netreba nahrádzať t-busy na Prievozskej a Gagarinovej, to treba riešiť električkami cez Mlynské Nivy, Slovnaft, DH až k ŽST Pod. Biskupice. Netreba nahrádzať t-busy na Rožňavskej, ale potiahnuť električky zo ŽST NM po Tomášikovej do Ružinova. Nemáme toľko elektrickej trakcie, aby sme mohli električkami nahrádzať trolejbusy, treba znižovať podiel autobusov. Električkami i trolejbusmi.
Viem si predstaviť, že aj dnes v rámci BA by sa ľudia minimálne z Borov, Dúbravky a Devínskej dali krásne navoziť na Ská smerom na N. Mesto a Hl. St. ak by tam bola stanica nejaká, ktorá sa provizórne dá vybudovať za 2 týždne ak sa chce, lenže nechce. To je brutálexpres z Devínskej za 15 minút na Hlavnej stanici kde je v pešej dostupnosti veľká časť destinácií, s prestupom tam celé Staré Mesto. Miesto tohto všetkého tak máme ešte niekoľko rokov (mininálne) nevyužiteľnú električku do Borov miesto ktorej sa dalo za menej peňazí šťastne urobiť to isté omnoho skôr. Jupí. Slovensko, respektíve, Bratislava.
Myšlienka končiť väčšinu regiobusov na Zl. Pieskoch/v Rači z ich smerov je tu už dlho, ale to by najprv musel niekto rozmýšľať. Nerozumiem prečo sa v BA ťahajú regionálne busy až do úplného centra jak v nejakom okresnom mestečku na centrálnu autobusovú stanicu. Je to maximálne neproduktívne a spôsobuje to, že napríklad senecký autobus ide rovnako dlho z Nív na kraj BA ako potom z kraja BA skoro do Senca v poobednej špičke. Celkovo nové Nivy (akože stanica, hovorí sa, že tam niekde je, nikto ju nikdy nevidel) boli najhoršie rozhodnutie na svete, ale tak to je stará téma a vec, ktorá sa najbližšie desaťročia asi nebude dať nijako zmeniť. Čo sa ale dá je za zopár šupov prispôsobiť obratiská a blízke okolie na Zl. Pieskoch a na Komisárkach na obraty regiobusov nech sa nemusia ráno a po obede doslova 30 minúť (niekedy aj viac) trepať z kraja mesta na Nivy kde tým, ze je to pod zemou sa ten proces odbavenia ešte predlžuje. Určite je finančne lepšie pre IDSBK a DPB zahustiť električky na Vajnorskej až po koniec a regiobusy ukončiť pokojne aj na parkovisku pred Tescom nech sa ušetrí na stavbe obratiska, budiš, ako ťahať regiobusy na Nivy.
Veď to, nerozumiem akože koho idú obsluhovať elinou do Borov, keďže tou električkou (ešte jak hovoria každou druhou 4kou, čiže budeme mať štvorvetvovú linku, v ktorej sa možno bude naozaj problém popamäti vyznať) pôjdu len ľudia z Dúbravky a Karlovky, ktorí budú chcieť ísť do Borov, čiže minimum ľudí. Viem si predstaviť zvoz ľudí takto na žel. zastávku a presadať na vlak smerom Hl. St./N. Mesto, ale tak to je tiež riešenie len pre ľudí Z Borov/Severnej časti Dúbravky a Devínskej, inak ako hovoríš, všetci pôjdu 21, ktorej sa budú musieť pridať ďalšie spoje, aby zvládala nápor alebo sa rozdelí na 2 linky, 1 expresnú, povedzme 21 a druhú lokálnu s viac-menej rovnakou trasou, napríklad 22. Električka do Borov je dnes nie-veľmi podstatná ani potrebná, keďže už prakticky nikto do mesta električkou z Dúbravky nechodí. Riešením by mohli byť aj niektoré regiobusy so zachádzkou k nemocnici Bory alebo proste len rapídne navýšenie výkonov na 21. Alebo električka po Pražskej, Brnenskej a potom cez Dúbravku alebo popod Lamač do Borov ako náhrada 21. To ale nikto nerieši.
Dík za slová. Teraz keď už majú zo šamorínskeho smeru IAD rýchlostnú cestu okolo Slovnaftu, tak by s ubratím priestoru pre IAD na Gagarinovej nemusel byť taký problém, resp. mohlo by to byť priechodnejšie. Na Trnavskej je priestorová rezerva vďaka zelenému strednému pásu, navyše silný prúd IAD dlhé roky napovedá, že je tam dopyt po doprave a mesto tam statočne objednáva linky s intervalmi 12 až 20 minút. Síce dokopy poskytnú hustejší interval ale pravidelné rozloženie tých spojov vďaka tomu, že je to na linkách 39, 53, 60, 61, 63 a 64 nejde garantovať. V prípade Šancovej a Pražskej by bolo asi dosť kriku, že by IAD stála v kolónach, no na druhej strane by to donútilo (i keď sadistickým) spôsobom autičkárov presadnúť do MHD. Pri takejto ponuke električkových radiál by navyše nemuseli linky PAD byť ťahané až na Nivy ako vymetáky (tiež by bolo fajn prehodnotiť možno niektoré zastávky v meste), ktoré v BA naberú aj cez 10 min sekeru ale jazdili by po P. Biskupice a Z. Piesky. Ak by sa zrýchlilo odbavenie cestujúcich, tak by mohli ostať ako sú. I keď viem si predstaviť istú reorganizáciu a síce neťahať linky z periférie až do BA ale len po PK a SC k vlakom, príp. k nosnej expresnej 506 a 605, kde by ale boli pri návoze z viacero smerov dobré asi aj 14,5m vozidlá, keby sa nerobili prípoje na vlaky.
Ešte som si všimol, že pri tom navrhovaní tratí mi vypadol pri Pražskej úsek Dúbravka+Patrónka. Bez tohoto úseku z Borov do mesta nebude električkou jazdiť nikto. Ibaže by mal záujem o vyhliadkovú jazdu Karlovkou a Dúbravkou. V opačnom prípade je linka 21 jasná voľba. Ak ju netromfne električka rýchlosťou, tak električka na Bory bude tak maximálne zaujímavá pre tých, čo budú chcieť ísť z Karlovky a Dúbravky do Borov a opačne.
Neviete ako plánuje DPB riešiť čoraz horšiu situáciu s flotilou minibusov? Od nákupu ďalších nových FCLEI sa vzhľadom na ich problematickosť upustilo, no vďaka tomu nám tu stále jazdia štrnásťročné šroty - napr. 1908 pár dní dozadu jazdila s nefunkčnými prednými dverami (o čom informoval zdrap papiera, na ktorom bolo fixou napísané "Pokazené"), nehovoriac už o tom, že to nemá ani vnútorný informačný systém (pre turistov idúcich na Slavín úplne ideálne).
Nákup 3-4 nových minibusov by pritom z finančného hľadiska nemusel predstavovať až takú veľkú záťaž na rozpočet mesta/DPB.
Áno, konečne to niekto hovorí! Rýchlejšie odbavenie znamená rýchlejší obrat vozidiel, možnosť zavedenie komplet taktovej dopravy aj na reg- a-bus linkách, ktoré pri dobrých taktoch v meste môžu nahradiť/suplovať expresy minimálne na tangentách. Jedna a pol muchy jednou ranou.
Bolo by načase aby vedenie mesta uvažovalo nad rozvinutím koľajovej dopravy v trasách kadiaľ dnes premávajú trolejbusy, t.j. Štefánikova+Pražská, Šancová+Trnavská+Rožňavská+ZP/Trnavka+Avion a Kamenné nám.+M.Nivy+Prievozská+Gagarinova+Vrakuňa+P.Biskupice. Pri tom kvante IAD je nemožné priam niekam prísť včas ak človek nejde s električkou.
Ďalej v IDS aby bola konkurencieschopná voči IAD by bolo fajn zapnúť mozog a zaviesť odbavenie cestujúcich v PAD rovnako ako je tomu v MHD, čiže cestujúci si kupuje lístok mimo vozidla a označuje si ho pri nástupe, a cestovný doklad kontroluje revízor. Predaj lístkov vo vozidle neskutočne zdržuje a predlžuje cestu na niektorýh zastávkach aj o 3-5 minút.
Pokiaľ ide o Bernina Express, treba brať na vedomie že to je špeciálny turistický vlak, ktorý ale jazdí po bežnej trati. Ak sa teda uspokojíš s bežnými vozňami, môžeš si tú istú trať prejsť za menej peňazí s podobnými výhľadmi (len tie vozne nebudú panoramatické a služby okolo tej jazdy budú slabšie :)).
Autobusová doprava je podľa mňa už všade o pár rovnakých značkách, viac ma zaujali nemecké koľajové systémy - berlínske metro so svojou históriou, električky s úzkymi skriňami, nedotiahnuté utópie Stadtbahnov. Najviac vyskúšaš zrejme v Porýni-Porúrí kvôli hustote miest. Klasika visutá trať vo Wuppertale, modernejší H-Bahn v Dortmunde, Essen so splietkou 1000mm eliny a 1435mm Stadtbahnu, trolejbusy v Solingene...
V Nemecku som ale od korony nebol, čiže rôzne elektro a vodíkové vychytávky nemám vòec odsledované.
Ďakujem všetkým za rady
Áno tá Bernina Express sa dopláca ale to asi prežijem, tam sa to za tie výhľady oplatí. Z nemeckých miest by ste mi aké odporučili? Nemyslím ani tak len sightseeing ale aj tamojšiu MHD, ktorá je zaujímavá. Potom je ešte veľmi zaujímavý nočný vlak Paríž - Latour de Carol (južné hranice so Španielskom), vraj odtiaľ chodia autobusy do Andorry. Sám som ale zvedavý ako to bude so štrajkami u SNCF
Tak v mnou navrhovanom prípade by bol lepší Triregio + RVF ale na Interrail sa dostane aj tam a späť a ešte sa môže zastaviť napríklad aj v Stuttgarte.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Urbanway 2423