EC 285 o polnoci odriekli od Kútov, nedorazil do BA, lebo zmena GVD, takisto posledný Os 3039 od Trnavy.
Posledný Os 4639 medzitým sa pokazil v Šali, tak aj toho odriekli o 1:00.
Treba si ale uvedomiť, že N.Mesto má ako takú lepšiu obsluhu MHD len v špičkách prac. dní a večerné sedlo celkom zúfalé, tým, že sa vetví trasa L4 Zlaté Piesky/N. Mesto a L196 mimo špičiek a cez víkendy ani nepremáva. L50 neberiem moc ako alternatívu na jazdu do centra ako moták po Ružinove.
Z Petržalky ale napr 93ka ide s dobrým intervalom aj cez víkend. Aj keď uznávam, možu vystúpiť už na Predmestí a ísť z Vinohradov na 3jku.
No predsa aby to nezneužívali cestujúci na lokálnej frekvencii, napríklad do Pezinka !1!! A to isté Horná Nitra a zľava Regional - keď chcú zľavu, nech si idú osobákmi a nezapĺňajú diaľkové vlaky !1!!
Ale možno sa niekto podelí aj o nejaké menej modrogumné dôvody...
Inak rozumiete niekto tomu prečo sú prievidzské vlaky preradené z REXov na R? Jednak to znamená že Horná Nitra príde o možnosť používať Regional zľavu a ako pridaný bonus ešte získame aj to že jediné vlaky z Trnavy na Nové Mesto budú mimo IDS (keďže na rozdiel od 7xx nebudú integrované). Už by bolo dobré ukončiť toto tarifné peklo a ísť cestou jednotnej tarify na všetky objednávané vlaky.
Kedysi tak aj chodili. Ale jazdná doba BANM - Petržalka je 14 minút + 4 minúty MHD pod most. To je 18 minút vs električka ktorá je pod mostom za 19. Čiže pre cestu konkrétne do tohto uzlu to moc benefit nie je. Ale v Petržalke by bolo viac MHD prípojov, to je pravda.
Áno, to je rozhodne element ktorý zaváži. Preto ma zaujímala štatistika. Problém ale je že tá ponuka spojení MHD z BANM je výrazne slabšia ako z hlavnej stanice.
Pomohlo by asi aj keby tie vlaky stáli v PB - smerom do BA budú, ale na DS už nie.
Keď tak uvažujem, nebolo by pre ľudí z Ponitria lepšou možnosťou tie Prievidzské rýchliky z N. Mesta predĺžit až do Petržalky? Tým by sa ľuďom, čo idú do centra z hl. st. dala možnosť prestupu na MHD v Petržalke, kde to je do centra cez Nový most kúsok. Z časti by sa vyhovelo aspoň takto ľuďom, čo spisujú petíciu, aby šli vlaky na hl. st.
Príchod R od PD do BA je cca o celej nepárnej hodine a odchod o celej nepárnej, čiže súprava bude 2 hodiny aj tak stáť na N.Meste a nevznikne tak potreba žiadnej dodatočnej súpravy. Akurát neviem, či je to z technologických dôvodov možné, či 757ka nemusí na N.Meste tankovať, či neprebieha údržba alebo upratovanie súpravy počas toho prestoja atď.
Pokladňa lístok zakúpený v appke nevyhodnotí nijak. Kontrolujú sa len vizuálne, po správnosti by sa mali kontrolovať revízorskou appkou vo vodičovom služobnom telefóne. Takže pri náskoku (príp. nástupe na Nivách) bude na lístku odpočítavať čas do začiatku platnosti lístka, čo si niektorí šoféri nechcú dať vysvetliť. Bez ohľadu na to, časť z nich gúľa očami zakaždým, keď vidí lístok z appky, lebo najradšej by mali tarifné odbavenie 100% pod svojou kontrolou - preto od niektorých stále človek s lístkom z appky vyfasuje nulový lístok, alebo neobstojí pri nástupe zadom.
Tak závisí to aj od toho, kde je cieľ cesty. Ak niekto robí v centre, tak mu v podstate môže byť jedno, či pôjde 1-kou z HLST alebo 4-kou z Nového Mesta. Lebo buď pôjde o 5 min dlhšie elektrickou alebo vlakom. Práve pri ceste od DS to nie je až také zle, ako od SC, kde to na obe stanice trvá zhruba rovnako a preto ľudia uprednostňujú vlaky na hlavnú, lebo majú potom kratšiu cestu MHD.
Cestujúci pritom určite ocenia že na značnú časť z nich budú nasadzované Bdtmee 1770, 1771, 1172, 1174, 1175. Podobne Os 4369.
Mňa by inak zaujímala štatistika koľko ľudí chodí do Vrakune+PB+NM vs na hlavnú stanicu. Lebo pri prievidzských R ešte chápem že "nebude na výber" a zaplnia sa. Ale pri vlakoch od Komárna by som sa bál že REXy budú prázdne a Os napchaté po strechu - podobný efekt ako pri S60 vs S65.
810zssk