Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnešná protidažďová úprava označovača pri predných dverách v 7839 😃
Reply on: 3pa3ck3 #244631:
Za hlbokého socíku, keď všetko, čo bolo MHD, muselo byť červené, hovorili pražskí vodiči o cestujúcich: "Postav před Pražáka ho*no namalovaný na červeno, vstoupí do něj". Zjavne to platí aj dnes a nielen pre Pražanov...
Reply on: Dispecer #244639:
Kto by prehliadol, odporúčam prečítať si celé hodnotenie:
https://www.mfsr.sk/files/archiv/63/Hodnotenie_uzol-BA_20221103.pdf
Reply on: Dispecer #244639:
Konečne niekto nahlas povedal, že je nezmysel rozbíjať centrálny uzol.
Akurát nerozumiem, čo také sa má zas a znova preverovať na Filiálke, o ktorej konštatujú, že sa aj tak nebude v rozumnej dobe realizovať.
ÚHP posúdilo Dopravný uzol Bratislava:
"KAPACITU BRATISLAVSKEJ HLAVNEJ STANICE TREBA ZVÝŠIŤ, TRATE V UZLE MODERNIZOVAŤ A STANICU FILIÁLKA PREVERIŤ
Treba vedieť na úvod:
➡️ Železnice Slovenskej republiky - ŽSR plánujú modernizovať trate v hlavnom meste. Projekt Dopravný uzol Bratislava obsahuje postupnú dostavbu a obnovu železničných tratí a staníc v hlavnom meste za 654 - 883 mil. eur podľa variantu (pri cenách z roku 2019, keď bola vypracovaná štúdia). Projekt by sa mal aspoň čiastočne upraviť.
➡️ Iba centrálny variant vyzerá byť, podľa nás, jediný návratný a kopíruje celoeurópsky trend mať jednu centrálnu osobnú stanicu, ktorá obslúži všetky vlaky. Zvyšné tri varianty navrhujú odkláňať vlaky na iné koncové stanice v meste (napr. Nové Mesto, Petržalka alebo Filiálka). Takýto návrh nie je v súlade ani s európskou praxou, ani so všetkými staršími koncepciami rozvoja železníc v Bratislave.
➡️ Vo všetkých variantoch sa navrhuje znížiť kapacita Hlavnej stanice. Ide o veľký paradox, keďže sa v budúcnosti ráta s výrazným navýšením počtu vlakov. Napríklad národný Plán dopravnej obslužnosti ráta s posilnením dopravy približne dvojnásobne.
➡️ Trend s postupne pribúdajúcimi vlakmi sa rysuje aj v nákladnej doprave. Očakáva sa jej rast a presmerovanie do Rakúska cez Devínsku Novú Ves, na čo sme upozornili pri nedávnom hodnotení. Bratislava je tiež potenciálnym úzkym hrdlom pre nákladnú dopravu medzi juhovýchodnou a severnou Európou. (...)"
https://www.facebook.com/uhp.hodnotazapeniaze/posts/pfbid02QcD6P6Z3fMU97J2ZaTKp7E6nwfRT747Au7xUEjATmbxXtRH6VsuMEhyYpkKS8Jail

Čo na to hovoríte?
Reply on: Anderis556 #244635:
Chlapče ty si dobre mimo..
Reply on: Anderis556 #244635:
"A myslím si že ZSSK nemá horšie vozne a spoje ako OBB."

Dúfam, že ti je jasné, že tie vozne čo chodia na maďare niesú jedíný typ čo OBB má... 😂
Reply on: Anderis556 #244635:
"Na 102%"

A bude to stačiť?🤪
Na 102% podporujem nový železničný grafikon 2022/23. A myslím si že ZSSK nemá horšie vozne a spoje ako OBB. Na počet obyvateľov máme veľa vlakových spojení. V drvivej väčšine kričia tí, čo nevedia vyjsť z komfortnej zóny.
Reply on: si #244633:
No idem len pár zastávok, takže zatiaľ sa mi na tej trase fakt nestalo nič.
Reply on: Andy #244632:
este si ani raz nezazil mimoriadku ze by Ta vylozili dakde po ceste ? (a teda este urcite byvas dakde pred zst vinohrady, inac by Ta dojazdy a popoludnajsie 7ky domov nedoviezli...)
Reply on: 3pa3ck3 #244631:
Tak ja keď napríklad nastupujem na Račianskom mýte a ide električka smerom do Rače (doplnené - samozrejme bývam ešte pred Vinohradmi), tak nastúpim na každú, bez ohľadu na to, čo má na displeji, a ešte sa mi nestalo, že by ma domov neodviezla. 😂
Reply on: lamark #244629:
Zaujímavá informácia je aj to, že cestujúci k nemu nastupovali, aj meď mal vysvietené neexistujúce číslo linky
Reply on: Urbanway 2423 #244627:
Nove klby pravdepodobne na 3 DP pojdu asi az z planovanej novej sutaze , obalky sa otvaraju 7.11. ak to o5 neposunu.
Reply on: Petto #244626:
Na 93 by sa mali primárne vypravovať vozy z 3. DP (tak, ako to je teraz), pretože je ku konečnej najbližšie a hlavne je na konci sídliska, čo je praktické, keďže prvý spoj ide smerom do mesta a posledný zase z mesta. 1. DP by mala vypravovať iba pár poradí (napr. na prvý spoj zo stanice, špičkové a nočné poradia). Minimálne kvôli 93 (zišli by sa ale aj na 68 a 91) malo ísť aspoň 10 Otokarov do Petržalky namiesto 2. DP (napr. #3372-3381), pretože takto budú buď na 93 jazdiť NB18, alebo sa bude robiť množstvo jalových kilometrov (ako napr. na 98, kde ide asi 5 poradí naprázdno na Trnávku). Keďže na 74 pôjdu sóla a 31 už 2. DP nevypravuje, tak by tam bohato stačilo 20 Otokarov a 23 NS12 (náhrada za SU15 na 74). Na 96 by mala prvý spoj z Prokofievovej a posledný spoj na Prokofievovu robiť 3.DP aj s dojazdom zvyšné by mohli kľudne zostať aj 2.DP.
Reply on: birch #244625:
Suhlasim. Uplne zbytocne su kapacitnejsie Otokary na takej 78,88 kdezto stiesnene Sorky stale na 93. Ale ci zrovna z 96 neviem. To je 2DP a uz by bol mix 1,2,3 DP na L93. 😁
Pozerám, že nastali zmeny vo výprave... L80 okrem jedného poradia robí Petržalka. ElektroSORy sa presunuli na špičkové 67/78. Petržalské Citelisy, spolovice už vyradené, sú vo výprave už len minimálne.

Škoda tých NB18 na L93, Otokary alebo CapaCity by boli kvôli batožinovému priestoru vhodnejšie. Kiež by sa trochu poprehadzovala výprava, možno nejaké L96/L196 by si mohla vziať Petržalka a na L93 by sa presunuli Otokary.
Neviete niekto, či sa majú v blízké dobe premenovať nejaké zastávky v Bratislave ? Alebo ktoré už majú namále ? Alebo sa zatiaľ žiadné premenovanie nechystá ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.