Ale vtipné je napríklad aj to, že pri jazde do Trenčína, ktorý už ťažko považovať za okolie BA mi každé dve hodiny stačí platiť len za úsek Rača - TN, keďže mám PCL na zóny 100 a 101.
Pri všetkej úcte k ŽOS Vrútky (okej, tak bez úcty), Bmpz nie je žiaden luxusný prémiový vozeň hodný príplatku.
Čo sa "primárneho slúženia" týka, R budú v preklade s REXami, začnú zastavovať v Pezinku a celkovo sú komunikované ako zlepšenie dopravy na južnej časti 120ky. Podľa mňa sa tam jasné ponúka ich využitie aj do PK, TT prípadne Piešťan a podobne. Opäť, chápem že ministerstvo žijúce v dobe kamennej cíti potrebu uplatniť §niektobytomoholzneužiť, ale nič to nemení na tom že ten prístup je hlúpy. Plus teda očakávať že niekto pôjde o hodinu skôr do práce aby nevyužil nadvlak s Bmpz na ktorý majú morálny nárok len cestujúci do Púchova je značne mimo realitu.
Zámer bol, aby na R jazdili Bmpz a na REXoch 671/Bdteer prvej série, ale mohlo sa to medzičasom zmeniť. Plus teda tie R majú primárne slúžiť pre cestujúcich medzi BA, TT krajom a Považím + ako návoz cestujúcich na Ex Tatran. Tiež tomu nerozumiem.
A potom preco cim dalej tym viac ludi chce/kupuje auta. Nie len taketo tarifne fauly, ale aj skvela logika ze sa z vlakovej stanice tazko alebo vobec da dostat niektorymi smermi (v mojom pripade casty ciel je 25 minut autom, 1:15-1:30 autobusom alebo ak nestihnem spoj tak 1:15 vlakom a potom hodina peso lebo nie je ziadne spojenie Zohor - Lozorno) a nedostatok rusnovodicov/soferov sposobujuce vypadky spojov a potom taketo momotiny co vymysla ZSSK.
Zacinam si mysliet, ze Cesky rezim, kde stat plati za EC/IC/R a zvysok si platia kraje by sa mal zaviest aj tu.
Hlavne to znie ako keby tam mali jazdiť neviem aké luxusné vozne. Pritom aj na 6xx jazdia pomerne úbohé vraky, na 7xx to bude ešte horšie. A hlavne je to jedno, znemožniť ľuďom cestovanie štvrtinou spojov (ak rátam aj osobáky) lebo sme sa na ne rozhodli nasadiť najnovší črep od ŽOS Vrútky je absurdné.
Nemám (slušných) slov na ľudí čo tieto kotiny vymýšľajú... To zas bude nejaká banda 80-ročných páprdov (alebo štátnych zamestnancov, čo je mentálne to isté) žijúca v 60. rokoch a dobe rýchlikových príplatkov, ktorá je úplne odtrhnutá od reality a má pocit že čokoľvek iné ako tretia trieda s drevenými lavicami je luxus ktorý treba príslušne zdaniť.
Nikdy tu nebude dobre kým sa nenecháme anektovať aspoň Českom, ideálne Rakúskom (aj keď dnes už možno aj Maďarsko by bolo progres) a tieto osobnosti nepošleme do vyhnanstva v Michalovciach.
Čo je to výrazný rozdiel v kvalite? Na REX budú jazdiť staré Béčka alebo čo? Lebo inak mi je na krátku trasu úplne jedno, či mi príde bmpeer, bdteer alebo Jánošík.
Btw, ZSSK sa zasa raz podarilo vytvoriť ďalšiu tarifnú absurditu.
Od decembra budú medzi Bratislavou a Trenčínom jazdiť v hodinovom takte zrýchlené vlaky s rovnakými zastávkami, jazdnými dobami a všetkým ostatným. Skrátka, žiaden rozdiel. Avšak polovica z nich (tie ktoré idú až do ZA) budú R a druhá polovica (tie ktoré idú len po TN) budú REX. Znamená to teda že len v polovici vlakov bude platiť tarifa Regional a IDS lístky (po Trnavu).
Čo je najhoršie, dochádza tu k náhrade niektorých REXov rýchlikmi, takže rozsah vlakov použiteľných na IDS tarifu z Pezinka sa zníži. Kto ide do práce na ôsmu pôjde REXom a IDS lístok mu platí, kto ide na deviatu pôjde Rkom a IDS lístok mu neplatí. Logicky.
Neviem si predstaviť čo by tam mohlo chýbať. Všetko čo potrebuješ je prečítať údaje z karty (to sa samozrejme deje už dnes) a potom ďalej je to už len vec softwaru čo s tými údajmi spraví. Tu sa v princípe bavíme o tom že by vyhodnocovanie platnosti prebehlo pred zadaním zastávky, nie po. To nie je žiadna veda.
Jediné čo by som videl ako veľmi teoreticky možný problém je absentujúci standby mód čítačky, ale keďže ten mali aj Mijoly (hneď po priložení karty bez akéhokoľvek vstupu vodiča prečítali typ karty a vodičovi ho zobrazili), bol by som prekvapený ak by to Vesny nedokázali.
Potom je to ešte o rýchlosti procesora, s tým Mijoly dosť bojovali, ale Vesny sa mi zdajú celkom rýchle. Ak vyhodnocuješ podľa už zadanej cieľovej zastávky, stačí ti overiť že na karte je CL s príslušnou zónovou a časovou platnosťou, kdežto pri mňou navrhovanom režime potrebuješ zaradom overovať jednotlivé zastávky, čo môže trvať trochu dlhšie. Ale aj keby toto bol problém, stačí vyhodiť môj návrh aby sa zobrazovalo po ktorú zastávku lístok platí a len zistiť či platí medzi aktuálnou a nasledujúcou zastávkou. Ani v IDS JMK pokiaľ viem strojčeky nepíšu kam je až lístok platný (tam to ani celkom nejde spraviť, keďže ich tarifa nie je tak hlúpa ako naša), len zobrazia aké lístky sú ku karte viazané a podfarbia ich podľa platnosti (zelená - lístok je z tejto zastávky platný, oranžová - lístok z tejto zastávky platný nie je platný, ale môže byť platný ak je kombinovaný s iným lístkom, červená - lístok je neplatný).
Obávam sa, že Vesny nie sú tak prepracované ako tie Hermany, čo sú v IDS JMK. Podľa mňa mnohé veci, ktoré by sme chceli aby boli aplikované sa ani nedajú na Vesnách.
"tým, že vodič mimo BA ešte stále aj kontroluje lístky, tak potrebuje vedieť, ktorú zónu má kontrolovať" - Nie, nepotrebuje. Potrebuje vedieť či máš lístok pre zónu kde si + do nasledujúcej zastávky. Ak chceš ísť niekam ďalej načierno, tak to môžeš spraviť aj dnes nahlásením skoršej výstupnej zastávky.
Zrovna v pondelok som dosť jazdil po IDS JMK, kde tiež vodiči regionálnych busov kontrolujú lístky a čuduj sa svete, napriek tomu že som mal lístok na karte, ani raz som výstupnú zastávku nehlásil Celý proces je výrazne rýchlejší a plynulejší. Priložím kartu, vodičovi sa zobrazí aké lístky na nej mám a tým je to vybavené.
V podmienkach IDS BK si to predstavujem tak, že priložím kartu a vodičovi sa zobrazí hláška "Platný lístok do XYZ, 1x obyčajný". Pod tým možnosť "doplatok" ak cestujúci chce cestovať za hranicu zón kde mu lístok platí, alebo dokúpiť ďalšie osoby.
tým, že vodič mimo BA ešte stále aj kontroluje lístky, tak potrebuje vedieť, ktorú zónu má kontrolovať, či je na tom lístku zapísaná(ak si si ten lístok kupoval u Arrivy)/v zónovom dosahu od zóny pípnutia(ak si si ho kupoval v MHD/na nástupišti žst./žz.)
V tomto ohľade mi ešte napadlo: vidí OOD aj druh VHD, v ktorého označovači som si pípol elektronický lístok?
A ešte jedno využitie hlásenia cieľovej zastávky mi napadlo: dá sa podľa toho jednoduchšie zistiť priemerná frekvencia výstupu zo spoja na nejakej zastávke typu PK, Sedláčkov Jarok, Budmerice, Silnica...
Neviem ci toto je spravne riesenie. Ak planuju vyradovat T3G vo velkom ked pridu nove eliny tak by ich teraz mali pouzivat co najviac, aby sa nezopakovalo to co sa stalo s 7757+58. Kedze TV8 tiez rekuperuje tak podla mna by bolo najvhodnejsie aby menej jazdili tie najhorsie zehlicky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TomJ