Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #243854:
Kĺbosory posledných sérií a NB12 to majú ako trolosory – teda stopka je iba stopka, neaktivuje dopyt ale rozsvieti nad všetkými dverami STOP. Dopytové tlačidlo nerozsvieti STOP nad dverami, rozsvieti sa iba tlačidlo samotné na zeleno naplno.

Čo fakt nedáva zmysel, lebo v nich nikde inde ako pri dverách tlačidlá STOP niesu okrem vyhradených miest vpredu – teda by mali aktivovať hneď aj dopyt dverí.

Možno práve kvôli tomu že to takto debilne bolo požadované pri trofloch sa to nakoniec dostalo aj do busov?


Inak ale STOP neaktivuje dopytové otváranie dverí ani v Urbanoch. To potom zase až od neskorších vozidiel funguje (asi od 2018?), že každé tlačidlo STOP má priradené aj nejaké dvere pri ktorých aktivuje dopytové otváranie.

Pritom paradoxne prvé série kĺbosorov to mali tak, že tlačidlo STOP aktivovalo aj dopyt pri dverách, ale boli obe iba na madle z jednej strany dverí nad sebou miesto toho aby jedno bolo na jednej strane a druhé na druhej.
Reply on: Ike #243854:
V niektorých vozoch to otvorí najbližšie dvere aj po stlačení stopky, v iných zase musí človek stlačiť aj dopyt.
Keď sme pri tlačidlách, neplatí, že nie je rozdiel medzi tlačidlom STOP a tlačidlom "otváranie dverí" a obe majú rovnakú funkciu "znamenie + otvorenie"?

Lebo som šiel 2015kovou Sorkou a stlačil som len stop a na zastávke na znamenie sme síce zastavili (aj sa to indikovalo na displeji), ale dvere zostali zatvorené a musel som ešte stlačiť dopyt.
Reply on: 810zssk #243852:
Aj pre mňa ako cestujúceho je čo najkratší pobyt v zastávkach a z toho vyplývajúce skrátenie cestovného času tiež žiadúce
Reply on: 3pa3ck3 #243851:
Nepriateľa (cestujúceho) je treba vyhnať z vozidla čo najrýchlejšie 😀 Komfortná MHD kde sa musíš tlačiť k dverám cez plný autobus 300 metrov pred zastávkou je náš cieľ!
Reply on: 810zssk #243850:
Ak berieme tento fakt, tak aký je rozdiel medzi súčasným stavom, keď je na znamenie časť zastávok oproti tomu, ak by boli v tomto režime všetky?

A nebolo by práveže lepšie mať tlačidlá iba pri sedadlách pre osoby so zníženou pohyblivosťou a potom pri dverách? Takto prinútime ľudí postaviť sa ku dverám ešte pred príjazdom do zastávky, čo urýchli výmenu cestujúcich
Reply on: kohut2012 #243849:
A okrem toho že si to nevidel (ja áno) je dôvod aký?

Problém je zúfalá absencia tlačidiel na znamenie vodičovi, ktoré ani v najnovších autobusoch nie sú v dosahu každého sedadla a pri električkách je tento problém ešte oveľa hlbší. Dovtedy kým sa to vyrieši je podľa mňa rozširovanie zastávok na znamenie nežiadúce. Ale nevidím dôvod aby sa to raz neaplikovalo aj na električky.
Reply on: N/A #243843:
Elektricky by nemali mat zastavky na znamenie, v 99% stale niekto nastupuje alebo vystupuje. Zatial som nevidel, ze by v niektorom hlavnom meste mal nosny system zastavky na znamenie. Autobusy a trolejbusy mozu mat vsetky zastavky na znamenie.
Reply on: Andrej #243847:
Tak potom prečo sa to nemôže zaviesť? Myslím, že je lepšie mať plošne zastávky na znamenie ako vždy študovať kde to je a kde nie je na znamenie.
Reply on: TomJ #243846:
T3G ten problem nemajú, všetko čo v súčasnosti jazdí je schopné zobraziť dopyt.
Reply on: N/A #243843:
Na autobusoch a trolejbusoch už ale dávno mohli byť všetky zastávky na znamenie.
A pri električkách nebol problém len pri T3SUCS? Či ani T3G neukazuje stlačený dopyt?
Inak T6 3. série majú pri poslednom sedadle vľavo špeciálne dopytové tlačidlo. Ukazuje to pri jeho stlačení vodičovi inak?
Reply on: 810zssk #243835:
Aha, ano, dakujem za vysvetelnie.
Reply on: N/A #243843:
Nestojí.
Reply on: david1 #243842:
Ja s tým súhlasím, na margo toho čo píšeš by som ešte doplnil to, že by nebolo zlé už pomaly zaviesť plošne všetky zastávky na znamenie, ale tam to stojí vraj na znamení vodičovi pri starých elinách.
Reply on: N/A #243840:
Pri kvante zastávok na znamenie je určite lepšie súčasné nastavenie.
Reply on: N/A #243840:
Aj pri prejazde zastávkou na znamenie to teraz hlási nasledujúcu zastávku o čosi skôr. Pred zmenou to častokrát ohlásilo nasledujúcu zastávku až ďaleko za zastávkou na znamenie.
Reply on: Andy #243839:
Problém tohto hlásenia čo píšeš je podľa mňa ten, že často vyhlásilo zastávku po zastavení s takým oneskorením, že vozidlo už aj dvere zatváralo. Teraz keď si zoberiem že som spomalený alebo senior, tak radšej nech to vyhlási skôr a pripravím sa, hoci to už hlási s odchodom z predošlej zastávky. Inak si to vysvetliť neviem.
V čom bolo vlastne zlé to pôvodné nastavenie hlásenia, ktoré sa používalo od roku 2002? Teda hlásenie aktuálnej zastávky po otvorení dverí a nasledujúcej po zatvorení? Príde mi také najprirodzenejšie.
Pred nedávnom bol osadený označník pre NAD na úrovni električkovej zastávky Hybešova smer Komisárky, čo je super. Nemohla by tadiaľ jazdiť aj N55, keď už tam je aj zastávka?
Reply on: Vladimír #243836:
Pred zastavením áno, ale až v obvode zastávky (tam ide čisto o technické riešenie kedy sa vyhlasuje podľa GPS, nie podľa dverí). V Bratislave sa hlási už pred zastávkou v stanovenej vzdialenosti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.