Príklad:
L4+9 keby končila ako NL4+9 na hlavnej = 34 min.
Ak uzol TrM, tak 35 min.
N21 Pri kríži - Hlavná = 12 min.
A k tomu treba aj tú N21, lebo električka neobslúži DNV. Zvýšila sa potreba vodičov, vozidiel, obmedzila sa údržba a zvýšila sa cestovná doba o takmer 200%.
Súhlasím, to čo spomínaš by malo oveľa väčší prínos. Ja by som ešte doplnil že všetky rozjazdy by mali mať príchod aj odchod (t.j. doplniť príchody na 23:30 a 0:00 na linkách ktoré ich nemajú + odchody o 4:30) a konečne zrušenie nezmyselného prestupu na Jasovskej. Rendez by tiež bolo dobré riešiť nejak inak, aj keď nejaká forma prestupu tam asi nutná bude.
No a samozrejme rozšíriť pokrytie mesta - sieť nočnej dopravy sa nikam neposunula od 2007, napriek veľkému rozvoju mesta v tomto období. Cez víkend (resp. aj v pracovné dni do zhruba jednej) sú potom na zváženie aj nejaké tangenciálne linky.
Ako nočné električky fungujú v Prahe, výluky mi neprídu až také časté. Je ale pravda, že pražská sieť je oveľa viac rozvetvená. Vždy ma ale zaujímalo, či sa naozaj ekonomicky viac oplatí mať nočné električky v podobe jednej T3ky alebo je to skôr len nejaká tradícia/šotovec?
V Bratislave by som v nočnej doprave osobne videl miesto na zlepšenie prestupov mimo HlSt resp. zavedenie nejakých garantovaných aj inde, zlepšenie intervalu na 30 min do nejakej 2:00 (aspoň v nociach pred víkendom alebo sviatkom), zlepšiť chronometráž (niektoré linky mi prídu nevyjazditeľné bez meškania).
A čo by bol benefit? V čom by boli nočné električky menej "krkolomné" ako autobusy?
1. Električky sú v noci bohužiaľ pomalšie ako autobusy.
2. Kvôli spomínaným nočným údržbám by si musel mať časté výluky. A pri intervale 60 minút nie je ideálne ak to človeku ujde keďže bus stál inde.
3. Neviem ktoré prestupy máš na mysli, ale to či treba prestúpiť nesúvisí s módom dopravy, ale prevádzkovým konceptom. Ak by električky boli súčasťou rozjazdov zo stanice, potreba prestupovať sa nemení. Ak by neboli, zrušil by si možnosť cestovať medzi rôznymi okrajovými štvrťami.
4. Nahradenie busov električkami by znamenalo že napr. Vajnory, či časť Podunajských Biskupíc by práveže potrebovali prestup navyše.
Riešiť nočnú obsluhu výlučne autobusmi je správne. Môžeme sa baviť o zlepšovaní systému, napr. väčšou obsluhou centra, prejazdnými nočákmi (brnenský systém), či lepšom takte. Ale každý z týchto problémov sa oveľa lepšie vyrieši autobusmi než električkami.
osobne by sa mi to tiez viac pacilo, avsak problematika nahradnej dopravy (a v pripade elektriciek to znamena takmer vzdy inu nastupnu hranu) to dost kazi... aj ked samotne napatove vyluky by sa mozno (ale ak nie, neukamenujte ma prosim) dali na dotknutych usekoch odjazdit v pripade skodoviek z baterky....
Údržba trate prebieha každú noc? Podľa mňa nie. V prípade, že by prebiehala, tak zaviesť náhradnú autobusovú dopravu za dotknutú linku. Vozidlá zo špičky (K2S) mávajú údržbu aj v sedle, takže taká katastrofa by to podľa mňa nebola.
Keďže nechcem zahltiť vlákno o obojsmerných električkách, tak mi napadlo, či by nemalo uplatnenie mať nočné spoje električiek. Mať nejaké 2-3 linky, ktoré by pokryli všetky radiály, bolo by to podľa mňa lepšie ako krkolomné nočné autobusy s prestupmi.
Nalejme si čistého vína, po dvoch generálkach (ak nie troch) sa z celého voza reálne dožilo 34 rokov iba veľmi málo dielov - možno tak výrobný štítok, sedačky a sklá, nie? Motor je vymenený, čelá vymenené, rám pravdepodobne z druhovýroby, bočnice nahradené zrejme aj viackrát
Mimochodom, už je isté, že sedemstovky nezasiahnu do premávky počas prechodného obdobia v júni?
Po ukončení prevádzky Karosy B741 v BA dnes prišiel koniec rady 700 vo verejnej doprave vôbec. Vo Zvolene sa dnes konala súkromná rozlúčková jazda s B732 CNG, konkrétne ZV-247AM. Vozidlo vydržalo v prevádzke rekordných 34 rokov, čím sa stalo najdlhšie prevádzkovanou 700vkou v sektore verejnej dopravy. Nahradia ich Scanie Citywide.
milanko79