Tak dnes sa už aj mne podarilo stretnúť dajakeho arriváckeho chu*ja (konkrétne v 8804), ktorý je závislý na pípaní električeniek v BA. Sťažnosť podaná, som zvedavý
Aleluja!
... za to na autobusovej stanici vymenili končene SL centrálnu tabuľu rozpisu nástupíšť za svoju, uvedené sú už písmená, lenže označníky sú stále staré a väčšine už medzičasom aj odpadlo označenie číslom, takže cestujúci majú na výber 9 nástupíšť, a stále nevedia odkiaľ čo odchádza.
Dopyt ti rozsvieti pidisvetielko na displeji s mizernym zobrazenim, ktore si pri nespravnom dopade slnecneho svetla, pripadne v kombinacii zo slnecnymi okuliarmi, fakt nemusis vsimnut. Kazda ina znacka na zemeguli to riesi akustickou signalizaciou alebo aj separatnym svetielkom na palubovke, len v Libchavach si konstrukteri zjavne myslia, ze vodic nema na praci nic lepsie nez kazde tri sekundy skulit na obrazovku, ci sa tam nieco nezazalo.
Má to fungovať rovnako ako pri DPB, znamenie dávaš stlačením STOP/dopyt/kočík/invalid, musí zastaviť, ak nezastavil je to chyba vodiča lebo keď stlačíš ktorékoľvek z tých tlačidiel (na vozoch BT...) rozsvieti sa mu to na prístrojovke
To by dávalo zmysel, prečo mi predvčerom nezastavil autobus na Podunajskej. Absolutne plný spoj linky 720 alebo 740, jediné tlačidlo, ku ktorému som dočiahol je dopyt, ale ten ak správne viem by mal na SORke ukázať u šoféra ruku na dverách. Dopyt stlačený tesne po odchode z Priekopníckej, Podunajská prejdená bez zastavenia. Na iné tlačidlá som nedočiahol a aj tak na SORkách, keď sa raz už STOPka stlači, tak druhýkrát nezazvoní, k vodičovi som sa cez plný autobus nedokázal dostať, tak som stlačil núdzové tlačidlo na dverách, ktoré začalo bzučať opakovane, vďakačomu sme na Arménskej zastavili a bolo mi umožnené vystúpiť (bez akéhokoľvek výstupu vodiča, že čo som to stlačil).
Dnes som si pri ceste Arrivou všimol zvláštnu vec v súvislosti so zastávkami na znamenie. Jedna pani stlačila pri zadných dverách zelené tlačidlo na otváranie dverí. Vodič na zastávke nezastal a pokračoval. Na ďalšej zastávke som vystupoval ja, ale stlačil som tlačidlo stop na susednom madle. Mne vodič zastavil. Nemalo by byť jedno, ktoré tlačidlo stlačíme?
Ešte dodatok: po stlačení zeleného sa nad dverami rozsvietil nápis stop, ale na obrazovke vpredu vozidla nie. To až po stlačení tlačidla stop.
Zisťovanie záujmu medzi dvoma extrémami ti nepovie, kde je tá hranica, ktorú by ešte tesná väčšina opýtaných akceptovala. A navyše, býva rozdiel medzi tým, čo ti ľudia odpovedia a medzi tým ako sa v skutočnosti správajú.
Môžeme spraviť anketu v uliciach.
a) nižšia kvalita/0,70 €
b) Dubajská kvalita/3,-€
Aký by bol výsledok ankety (pritom v odpovedi b) vylúčiť solventnú kategóriu respondentov, ktorí majú zdroje, ale verejnou dopravou nikdy jazdiť nebudú)?
To je síce pravda, ale obávam sa, že ľudí, ktorí nepožadujú v prvom rade kvalitu, ale nízku cenu, je v MHD také veľké zastúpenie, že oni sú tými, kto nepriamo rozhoduje o tom, či bude MHD lacná alebo kvalitná.
Obaja tlačia na cenu, jeden na čo najnižšiu, druhý na čo najvyššiu.
Objednávateľ musí šetriť a aj keby nemusel šetriť, tak nemá zdroje.
Dopravca si buď odkrojí z vlastného zisku a dá to cestujúcim (kvalitnejšie vozidlo, kvalitnejšie služby, kvalitnejší personál) alebo si zachová určitú hranicu minimálneho zisku a poskytne menej kvalitnú službu.
Otázka je čo robí s ekonomikou dopravy ak kvôli tomuto prichádzame o cestujúcich. Ich počet nie je fixný a mení sa podľa kvality služieb, čo má dopad na tržby.
Ja samozrejme chápem že dnes je vodičov málo. Moja pointa je že treba pracovať na tom aby ich bolo viac. To sú aj lepšie mzdy, ale aj iné pracovné podmienky (vezmi si už len také sociálky a nocovne, čo je u SADiek totálne zúfalstvo, detto organizácia pracovného času kedy si v práci 13 hodín a dostaneš zaplatených 6).
Robiť pre SADku dnes často znamená pracovné podmienky na úrovni 70. rokov, takže nie je divu že ľudia narodení v tomto storočí sa do toho nebudú hrnúť. Obzvlášť keď existuje kopa pracovných ponúk ktoré vyžadujú menšiu kvalifikáciu, menej zodpovednosti a oveľa vyšší kultúrny štandard, pričom ponúkajú porovnateľné, alebo aj vyššie platy.
Ja som to písal aj v mojom kvetnatom maili všetkým zapojeným stranám, že organizácia menom Arriva Mobility Solutions má úplne zlyhávajúci manažment na všetkých úrovniach, totálne nezvládnutý manažment ľudských zdrojov, chýbajúcu internú kontrolu a to všetko ešte zastrešuje ich "Etický kódex," ktorý o správaní vodiča voči cestujúcemu nepojednáva. Každopádne, manažment môže byť aký chce, ale s ľuďmi pracujem v podstate od začiatku pracovného života celé roky a aj keď ma niekto nahneval a vytočil či vyprovokoval, musel som vedieť zachovať slušnosť a úctu, pretože zastupujem organizáciu ako jej zamestnanec, a preto sa budem správať vzorne. Nehovoriac o tom, že cestujúci sú zákazníci Arrivy, zákazníci IDS BK a v neposlednom rade zákazníci, ktorí sú ochotní využívať verejnú hromadnú dopravu, pretože nemajú buď na výber, alebo rozmýšľajú some-how zeleným myslením. Ja sa na to pozerám vyslovene z komplexného pohľadu na organizáciu a keby som v privátnom sektore takto pristupoval k zákazníkovi, tak môžem si ísť fúkať práškový cukor.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A
Len máme misku váh:
1. objednávateľ
2. dopravca
Obaja tlačia na cenu, jeden na čo najnižšiu, druhý na čo najvyššiu.
Objednávateľ musí šetriť a aj keby nemusel šetriť, tak nemá zdroje.
Dopravca si buď odkrojí z vlastného zisku a dá to cestujúcim (kvalitnejšie vozidlo, kvalitnejšie služby, kvalitnejší personál) alebo si zachová určitú hranicu minimálneho zisku a poskytne menej kvalitnú službu.