Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #24312:
Ikarus 412 je kapacitne cca. rovnako ako CB.
Vladimír: No čo sa tvojho nápadu týka, neviem bo týmito spojmi necestujem a tak nepoznám prepravné prúdy a koľko ľudí sa vozí od Patrónky na Račko. A L84 by sa nemusela zrušiť resp. zlúčiť s L21 (čím dlhšia tým zranitelnejšia, len ju presmerovať cez most Košická, ASMN, Šancovú na Intráky. Zrejme by to však spôsobilo nárast vzkm.
Asi by bolo treba zistiť aká bude dopravná situácia po dobudovaní dialničných ťahov na území mesta a mosta Košická. Ktoré úseky budú problemtaické etc. Inak nápad so zrušením L34 nie je zlý, hlavne keď sa pozreme na nový interval L83. A keď je jedna linka lahšie sa tie intervali dodržujú. A pre smer Račko by mali možnosť prestupu na L204, L209, L63, L21.
Vlastne aj tak nás čaká veľká zmena linkového vedenia po otvorení mosta. Najskôr by som čakal, že sa to bude týkať práve L84.

Ale napadlo ma o tej nevyťaženosti L21 medzi Hl. stanica a ASMN. Pripravuje rozdelenie L21 na dve linky pričom jedna bude jazdiť od VW, nazvyme ju L21 a druhá zo sídliska, nazvyme ju L121, tak tá L21 by mohla byť VW- ASMN a L121 by mohla byť Sídlisko DNV - Hl. stnica. Respektíve L21 VW-Hl. stanice a L121 Sídlisko DNV-ASMN. No tu sa mi skôr pozdáva prvý prípad.

V mojom príspevku #24299 je veta, že: "Ich NP vozy radšej nie, sú málo kapacitné" pričom som predtým hovoril o CB a Ikarusoch. Samozrejme málo kapacitnými som myslel Ik412.
Reply on: si #24310:
Oukej, ja sa nehádam. Som zvedavý na názory...
Reply on: Vladimír #24308:
hmm tak potom sice nemam nic proti priebeznym linkam, ale urobit takto sialene dlhu linku prechadzajucu cez vela problematickych usekov, kde bude schytavat meskania a pod. je proste haluz... A ak sa ti zda byt linka 21 nevytazena od hlavnej stanice dalej, tak by bolo skor rozumne ju otocit na hlavnej stanici...
Ale kazdopadne je to zaujimave...
Reply on: si #24307:
Ja som tou linkou nechcel voziť Petržalčanov ani do DNV ani na Hlavnú stanicu. Chcel som ich voziť do oblasti Nív.
Reply on: Vladimír #24306:
no ja neviem, nemam prehlad, ale kolko Petrzalcanov cestuje do DNV (alebo naopak, kolko obyvatelov DNV cestuje do Petrzalky) ?

PS: ak vytvoris po dostavbe mosta Kosicka takuto linku, aby to nebolo vyrazne rychlejsie ist cez novy most pod stanicu a tam s prestupom - urovnova krizovatka Kosicka - Mlynske nivy totiz bude riadna zabitost...
Reply on: Vladimír #24305:

Prípadne, aby Petržalčania neliezli do L21 a neprevážali sa dookolo k VW cez po mesta rozdeliť linku nasledovne:
a) dnešná L21 - VW - DNV - Patrónka - Račianske mýto - AS Mlynské Nivy, interval špička ráno 8 min., špička popoludní 10 min., sedlo 20 min., sobota-nedeľa 15 min.
b) nejaká iná linka (čo ja viem 121) - DNV (zo zast. Na hriadkach alebo tak nejak) - Patrónka - Račianske mýto - AS Mlynské Nivy - Most ošická - Kutlíkova - Dolnozemská, interval špička ráno 8 min., špička popoludní 10 min., sedlo 20 min., sobota-nedeľa nepremáva
Vážení, tak trochu som sa zase zamýšľal na bratislavskými linkami a zrazu ma napadla jedna myšlienka na zmenu trasy:
L34 - zrušená - v úseku po SAV nahradená L83, po Račianske mýto nahradená L83 po Patrónku a ďalej L21 po Račianske mýto
L84 - zrušená - v úseku Hroboňova - Hodžovo nám. - Rusovská cesta nahradená L83, vo vzťahu Hroboňova - Ekonomická univerzita L21

L83 - skrátenie intervalu na polovicu - špička ráno na 4 min., špička popoludní na 5 min., sedlo na 7 min., víkend 12 min. (bez zmeny)
L21 - predĺženie trasy o úsek ...AS Mlynské Nivy - Mlynské Nivy - Košická - Most Košická - Ekonomická univerzita - Dolnozemská - Kutlíkova - Jantárová cesta - Betliarska - DOLNOZEMSKÁ
Keby sa niekde našlo aj na skrátenie intervalov medzi spojmi, bolo by fajn.

Teória je taká - že študentov z Hroboňovej na EÚ by nevozila L84, ale L21 cez Račko a Mlynské Nivy. Táto linka by taka spájala jedným ťahom EU s autobusovou a hlavnou železničnou stanicou a intrákmi. Súčasne by zabezpečila spojenie Karadžičovej a Račianskeho mýta s Petržalkou (pokus o čiastočnú náhradu bývalej L37, či 53). Na fóre som zachytil, že v úseku Račko - AS nie je L21 obsadená dostatočne, takto by sa do nej hrnuli už od Račianskeho mýto Petržalčania.
Som si vedomý aj rizík -
1., náklady by zrejme šli o dosť nahor, neviem, kde by sa naškrabali kilometre
2., nepoznám prúdy študentstva medzi Hroboňovou a EU. Pomestili by sa do toho autobusu spolu s ostatnými jeho usermi?

Tak čo? Je to strašná blbosť alebo to má nejakú logiku? Súďte!
Až teraz som si prezrel novoročné sci-fi "Šrotrix", čo nebolo na škodu, lebo s braškom sme len minulý týždeň videli poslednú časť Matrixu. No, váľali sme sa po bruchu... Ešte teraz nám tečú slzy 😃
Reply on: Vladimír #24301:

Tento problém sa vyskytuje, poklaľ je medzi CP a plexi medzera (vypuklina). Také plexi stačí vymeniť za nové. Aby sa nevyzrážala vlhkosť, je potrebné, aby plexi na papier priliehalo.
Reply on: Andy #24300:

Ľahká pomoc! Ako som už spomínal, v KE medzi plech a plexi dávame ešte tvrdé PVC (resp. novodur) modrej farby. Ak sa na ňom časom nanesie viac lepidla, ako je únosné, jednoducho sa vymení. Je to ľahké a hlavne lacné riešenie. Dobre skúsenosti sú aj s nalepovaním zalaminovaných CP. Zalaminované CP stačí v rubovej časti pretrieť len lepiacou tyčinkou, ktorá za sebou zanecháva vrstvu, ktorá sa po odlepení dá z PVC zotrieť rukou.
Reply on: Andy #24300:
Pravdupovediac, ani košické CP nie sú vždy čitateľné, najmä ak sa medzi plexisklo a papier vyzráža para.
Reply on: Sarko #24295:
U nas bolo robene debilnym systemom, pretoze CP sa LEPILI na plech, a boli prikryte plexisklom. Tak si vies predstavit, ako to po par vylepeniach vyzeralo. Lepidlo prenikalo na prednu stranu CP a vsetky pismena sa nalepili na plexisklo a nebolo to citatelne.
slovanista: Ikarus už nevyrába Ikarusy ale Citybusy, jedine že by sme ich presvedčili na nejakú dodávku 200 kusov a hadam by oprášili Ik435 a Ik415. Ich NP vozy radšej nie, sú málo kapacitné. A Karosu 😃 nestraš preboha. To radšej te staré naďalej plynofikovať.

Sú dve teórie, že nové busy prídu ešte tento rok a že nové busy prídu budúci rok s tendrom v tomto roku. Ako to dopadne?! To ani pánboh nevie a tn kto to vie äa ja viem kto no neprezradím) zarito mlčí.
nechysta sa ba kupit niake ikarusy alebo karosy ?@@@
Reply on: slovanista #24296:
Čo tak kliknúť vľavo na odkaz "Fotky do pozadia"? 😉
Poslal by mi niekto niake pekne obrazky na plochu ?vopred dakujem.:)
K tomu nitovaniu:
V KE sa nitovanie veľmi osvedčilo. Na električkových zastávkových stojanoch dochádzalo k neúmernému rozbíjaniu skiel a veľká "vzduchová bublina" medzi sklom a podkladom. Nepomáhala ani výmena za plexi, tak sa v DP naštvali, všetky tie presklené dvierka poodstráňovali a na podklad sa podložilo tvrdé PVC modrej farby, na to sa naliepajú CP, hneď na to ide plexi a toto celé je v každom rohu prenitované. Keď je pracovník šikovný, tak pri zmene CP sa dokáže pekne trafiť a nerobiť viac dier.
Emo: vyradena? aj tento vyzeral na uz davno vyradeny bus 😉 (mal straaasne hrdzavu strechu) ale asi mas pravdu, asi to bola 4074, nie som si ista.
btw. maju tento rok fakt prist nejake nove busy? a kedy uz konecne prestanu premavat take stare sroty ako napr. ta 4074

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.