Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vážení, tak trochu som sa zase zamýšľal na bratislavskými linkami a zrazu ma napadla jedna myšlienka na zmenu trasy:
L34 - zrušená - v úseku po SAV nahradená L83, po Račianske mýto nahradená L83 po Patrónku a ďalej L21 po Račianske mýto
L84 - zrušená - v úseku Hroboňova - Hodžovo nám. - Rusovská cesta nahradená L83, vo vzťahu Hroboňova - Ekonomická univerzita L21

L83 - skrátenie intervalu na polovicu - špička ráno na 4 min., špička popoludní na 5 min., sedlo na 7 min., víkend 12 min. (bez zmeny)
L21 - predĺženie trasy o úsek ...AS Mlynské Nivy - Mlynské Nivy - Košická - Most Košická - Ekonomická univerzita - Dolnozemská - Kutlíkova - Jantárová cesta - Betliarska - DOLNOZEMSKÁ
Keby sa niekde našlo aj na skrátenie intervalov medzi spojmi, bolo by fajn.

Teória je taká - že študentov z Hroboňovej na EÚ by nevozila L84, ale L21 cez Račko a Mlynské Nivy. Táto linka by taka spájala jedným ťahom EU s autobusovou a hlavnou železničnou stanicou a intrákmi. Súčasne by zabezpečila spojenie Karadžičovej a Račianskeho mýta s Petržalkou (pokus o čiastočnú náhradu bývalej L37, či 53). Na fóre som zachytil, že v úseku Račko - AS nie je L21 obsadená dostatočne, takto by sa do nej hrnuli už od Račianskeho mýto Petržalčania.
Som si vedomý aj rizík -
1., náklady by zrejme šli o dosť nahor, neviem, kde by sa naškrabali kilometre
2., nepoznám prúdy študentstva medzi Hroboňovou a EU. Pomestili by sa do toho autobusu spolu s ostatnými jeho usermi?

Tak čo? Je to strašná blbosť alebo to má nejakú logiku? Súďte!
Až teraz som si prezrel novoročné sci-fi "Šrotrix", čo nebolo na škodu, lebo s braškom sme len minulý týždeň videli poslednú časť Matrixu. No, váľali sme sa po bruchu... Ešte teraz nám tečú slzy 😃
Reply on: Vladimír #24301:

Tento problém sa vyskytuje, poklaľ je medzi CP a plexi medzera (vypuklina). Také plexi stačí vymeniť za nové. Aby sa nevyzrážala vlhkosť, je potrebné, aby plexi na papier priliehalo.
Reply on: Andy #24300:

Ľahká pomoc! Ako som už spomínal, v KE medzi plech a plexi dávame ešte tvrdé PVC (resp. novodur) modrej farby. Ak sa na ňom časom nanesie viac lepidla, ako je únosné, jednoducho sa vymení. Je to ľahké a hlavne lacné riešenie. Dobre skúsenosti sú aj s nalepovaním zalaminovaných CP. Zalaminované CP stačí v rubovej časti pretrieť len lepiacou tyčinkou, ktorá za sebou zanecháva vrstvu, ktorá sa po odlepení dá z PVC zotrieť rukou.
Reply on: Andy #24300:
Pravdupovediac, ani košické CP nie sú vždy čitateľné, najmä ak sa medzi plexisklo a papier vyzráža para.
Reply on: Sarko #24295:
U nas bolo robene debilnym systemom, pretoze CP sa LEPILI na plech, a boli prikryte plexisklom. Tak si vies predstavit, ako to po par vylepeniach vyzeralo. Lepidlo prenikalo na prednu stranu CP a vsetky pismena sa nalepili na plexisklo a nebolo to citatelne.
slovanista: Ikarus už nevyrába Ikarusy ale Citybusy, jedine že by sme ich presvedčili na nejakú dodávku 200 kusov a hadam by oprášili Ik435 a Ik415. Ich NP vozy radšej nie, sú málo kapacitné. A Karosu 😃 nestraš preboha. To radšej te staré naďalej plynofikovať.

Sú dve teórie, že nové busy prídu ešte tento rok a že nové busy prídu budúci rok s tendrom v tomto roku. Ako to dopadne?! To ani pánboh nevie a tn kto to vie äa ja viem kto no neprezradím) zarito mlčí.
nechysta sa ba kupit niake ikarusy alebo karosy ?@@@
Reply on: slovanista #24296:
Čo tak kliknúť vľavo na odkaz "Fotky do pozadia"? 😉
Poslal by mi niekto niake pekne obrazky na plochu ?vopred dakujem.:)
K tomu nitovaniu:
V KE sa nitovanie veľmi osvedčilo. Na električkových zastávkových stojanoch dochádzalo k neúmernému rozbíjaniu skiel a veľká "vzduchová bublina" medzi sklom a podkladom. Nepomáhala ani výmena za plexi, tak sa v DP naštvali, všetky tie presklené dvierka poodstráňovali a na podklad sa podložilo tvrdé PVC modrej farby, na to sa naliepajú CP, hneď na to ide plexi a toto celé je v každom rohu prenitované. Keď je pracovník šikovný, tak pri zmene CP sa dokáže pekne trafiť a nerobiť viac dier.
Emo: vyradena? aj tento vyzeral na uz davno vyradeny bus 😉 (mal straaasne hrdzavu strechu) ale asi mas pravdu, asi to bola 4074, nie som si ista.
btw. maju tento rok fakt prist nejake nove busy? a kedy uz konecne prestanu premavat take stare sroty ako napr. ta 4074
Reply on: Andy #24289:
hm to ma nenapadlo. O.K. nebol to dobrý nápad.
Ale veď re-kár má na zastávkach také tie vytríny stále. Navrhoval by som Recar predať a s novým majiteľom dohodnúť podmienky, že musí dať na zastávky vytríny, DP ich bude používať, ale o ich funkčnosť sa bude starať nový majiteľ Recaru. Ak nie = sankcie.
Myslím si, že DP by nemali vlastniť firmy ako Recar aj keď len v pozícii matky. Buď z nej spraviť rozpočtovú organizáciu Hl. mesta s tým, že dostane do správy aj zastávky a svoj zisk, ktorý bol minulý rok tuším viac ako 7 mil. musí vraziť do obnovy zastávok, mobiláru,... Také isté podmienky by sa dali dohodnúť aj so súkromným vlastníkom s tým, že ročne musí obnoviť, či opraviť isté množstvo zasávok PLUS samozrejme riadna údržba. Tento vlastník by samozrejme musel električky a autobusy dávať po skončení reklamy do pôvodného, či Bratislavského náteru.

Re #24288 Spectre: He, no tých čo nitujú plechy by som strielal, lebo to vyzará ako... dobre, dobre nebol to dobrý nápad.
Reply on: Andy #24283:
A je to správne, za každú cenu?
Sarko: Istenem! Tak jednoduche 🙂 Teraz uz rozumiem 50 percentam isteho chatu 🙂 Kezik csokolom!
Reply on: J #24287:
Ale vies si predstavit ako by ten plech vyzeral po par rokoch prevadzky? Obvykle CP sa menia tak 2x rocne, takze to by bolo velmi vkusne... Naco vylepsovat debilny system na menej debilny, stale debilny, mozno aj este debilnejsi ked su aj inteligentnejsie moznosti.

Co sa tyka pexiskiel, tak tie tu predsa na kazdej SLOVSPORT zastavke boli a osvedcili sa, ale DPB ich nevymienalo. Tym to asi tak skoncilo.
Reply on: J #24287:
Máme tu nového experta na nitovanie??? :):):).. Ber kliešte, kúsky plechu a môžeš sa ísť vyšantiť na vozovom parku... plesnivých šerblov s dierami na karosérií tu máme požehnane ... 🙂
Reply on: Andy #24282:
A prečo? Pri dostatočnom počte nitov to nestrhnú a nitovať sa dá aj cez plast, či fóliu. Dnes mi bolo povedané, že keď to bolo zalaminované vo vitrínach JCDecaux tak sa to lesklo, to berem. No dalo by sa to využiť na iných miestach. Napríklad mapy linkového vedenia vo vozoch. Ako tomu, čo ich lepil na sklá za vodičom (hlavne busy) by som nechty povytrhal a musel by to potom zoškrabovať.
Najideálnejšie by bolo, keby pokusne vyskúšali zakryť cesťáky plexisklom či sklom. Som si istý, že by sa to osvedčilo.
hruvla: Tiež si myslím. Bojujeme proti preukazom zahraničných Maďarov, ale to že existujú preukazy zahranicnych Slovákov nikomu nevadí. Nerobme to čo oni robili nám v 19 storočí. Majú právo na tabule v maďarčine, výchovu v materinskom jazyku aj na VŠ, a ak je ich v meste viac ako polovica mali by mať aj druhý úradný jazyk.
Avšak zase oni by mali pochopiť, že by mali vedieť aj po Slovensky. Ale ľudia sú všeliaký no nedá sa za to haniť celý národ.
Sorry za OT ale nadalo sa nereagovať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.