Životnosť karty sa zvykne určovať podľa počtu operácií. Mne svojho času predlžovali električenkovú kartičku oproti predtlačenému dáumu práve na základe toho, že ešte nebola po elektronickej stránke "opotrebovaná".
No veď aj to som sa pýtal: Takže napriek tomu, že BČK bola vydaná v novembri 2015 (t.j. pred viac ako 5 rokmi), ale kvôli covidu tam bol na diaľku cez eshop automaticky predlžovaný SeniorPas (momentálne do novembra 2022), tak ak do konca marca tam dám prepísať kredit na Arrivu, tak BČK bude naďalej použiteľná s tým SeniorPasom? To by bolo dobré..
Totiž v eshope je na červenom pozadí napísané "Platnosť karty: 24. 11. 2020", ale PCL SeniorPas je tam momentálne napísaný na obdobie "22. 11. 2021 - 21. 11. 2022 23:59".
A čo sa stane v novembri? Znova jej bude automaticky predĺžený SeniorPas, a teda aj BČK? Akú tá BČK môže mať reálnu životnosť keď je stále v peňaženke (nikam sa bežne neprikladá)?
Tak aby som aspoň trochu odčinil tieto moje príspevky, tak na Facebook stránke IDS BK som včera viacerým ľuďom odpísal pod status na túto tému (prepisovanie BČK na Arrivu) na otázky, ktoré sú jednoduchšie ako tie moje.. Totiž ľudia ako keby si tam poriadne neprečítali status: V diskusii pod ním sa niektorí pýtajú aj na to čo je v tom statuse a inými slovami sa pýtajú viacerí to isté.
Páčia sa mi aktuálne otváracie hodiny predajného miesta / pokladní na Nivách (škoda, že v novembri a decembri 2015 okienko "Dopravné karty" nebolo aj cez víkendy a sviatky na starej ASMN). Dobré je, že minimálne 3 hodiny je tam možné parkovať bezplatne (podľa toho ktorý je deň v týždni).
Ozaj, bude aj bratislavská Arriva vydávať BČK?
A niekomu (kto, zdá sa mi, píše aj sem neviem pod akým nickom) som tam na FB z vlastnej skúsenosti vysvetlil, že aj BČK Slovak Lines prepísaná na Arrivu je v https://www.dopravnypas.sk/ , a teda kredit je možné použiť aj u iných zapojených dopravcov, napr. SAD DS (po novom vraj už dokonca aj v Arriva Nitra, ale zatiaľ iba v tých vozidlách, ktoré sú už vybavené novým tarifným systémom).
a v úseku Úrad vlády-Pod stanicou v tomto smere, Hečkova-Hybešova v tomto smere a Detvianska-Záhumenice obojsmerne by autobus mal dlhšiu jazdnú dobu ak by nemal porušiť predpisy...
Tiež tomu nerozumiem. V Prahe stačí dôchodcovi > 65 rokov len občiansky preukaz. Ale v tej istej Prahe, ak chcem využívať po meste vlaky zadarmo (čo využívam), musím mať preukaz s fotkou za 60 Kč. Lebo České dráhy... Hoci sú súčasťou PID. Rozumný dôvod na potrebu preukazu sa podľa mňa naozaj nedá nájsť.
Ja neviem čo ty stále riešiš. Najjednoduchšie je zobrať babke kartu a zbehnúť s ňou na Nivy, kde ju za minútu prepíšu, potom jej ju vrátiš a môže ju používať kľudne naďalej.
ja by som si tych nocnych elektrickovych liniek vedel predstavit aj viacero; len co si pamatam dovody kvoli ktorym boli v minulosti taketo napady posielane kade lahsie tak tam bolo ze obcas sa musia robit napatove vyluky, obdobne ako aj v pripade trolejbusovych nocakov, avsak kym pri tych trolejbusovych nemusis riesit nic okrem toho ze sa tam vypravi vozidlo bez palic ktore obsluzi tu istu zastavku, tak v pripade elektriciek je problem ze nahradny autobus by neobsluhoval to iste nastupiste ako elektricka....
Pri takom sportovom type ako je napriklad nemenovany zdravotny superodbornik, po ktorom su pomenovane volejbalove lopty, by som o fotke na sirku aj uvazoval.
K hluku - to skripanie, co sa uz zacalo-ide o klasicku neudrzbu alebo by to mohlo mat aj iny dovod?
Okrem toho, kto byva pri vlakovej trati predsa musi ratat s tym, ze mu tam nebudu spievat skovranky. To je ako ked sa na dedine novousadenci stazuju, ze ich budia kohuty a pod.
A k tomu nahradeniu busov/prestupovaniu - ak si dobre pamatam a nieco sa nezmenilo, tak elektrina je “pausal”, ale vyzera to tak, ze nafta poleti hore, cize ci by tu vyhladovo nebol aj ten ekonomicky vyznam. A napr. n91/93 je tiez prestup.
Pokial ma tram trasu cez Stefanovicovu a Obchodnu a nie krizom cez predSAVnicne a Stefanku, tak ma o par minut dlhsiu cestu, no vymietol by aj centrum.
Kedysi som si daval na elektricenku normalne vytlacenu fotu na farebnej tlaciarni a na obycajnom kancelarskom papieri a teta v predajni s tym nemala problem.
Ked nemas Photoshop alebo nieco podobne, tak skus pouzit obycajny windowsacky Skicar, na jednoduche osekanie a zmenu formatu by to mohlo stacit.
Teba tuším naozaj baví pýtať sa len aby si sa niečo pýtal. Kedy v histórii dokladov sa používali fotky na šírku?
Pri zmenšovaní ti asi nezostáva než skúsiť inú aplikáciu, v ktorej sa dá meniť nielen rozlíšenie ale aj metrický rozmer obrázka.
Och joj, samozrejme, že jej s tým pomôžem, ale mám tie nejasnosti a myslím si, že je to zaujímavá téma na diskusiu.
Ak by v bratislavskej MHD bolo dôchodcom nad 70 rokov znova umožnené preukazovať sa na bezplatnú prepravu iba občianskym preukazom, tak bolo by to pre nich celé jednoduchšie... Juj keby aspoň som to mohol v predajni DPB vybaviť ja bez nej, ale nemá aktuálnu fotku na fotopapieri.
Tak napísal som do DPB a odpoveď sem potom skopírujem, aby tu boli podrobne informovaní aj ďalší fanúšikovia verejnej dopravy z ktorých viacerí určite majú príbuzných vo veku aj výrazne nad 70 rokov.
PS: Kto máte skúsenosť s objednávkou BČK cez internet, prosím, ako je to s tou fotkou tváre pri objednávke cez eshop DPB, aby to bolo prijaté? Ak ju mojim smartfónom odfotím pri bielej stene, ako mám tú fotku zmenšiť na požadovaných 3,5 cm x 3 cm keď aplikácia na obrázky mi umožňuje zvoliť napr. 1024 x 768 alebo 640 x 480 a pod.? A treba fotiť na výšku alebo na šírku?
Jazda električkou by v noci trvala dlhšie ako jazda autobusom a ak by z nej bolo treba aj prestupovať, tak by to bolo celkom zhoršenie. Keď sa dokončí 2. etapa, tak potom by takáto linka možno dávala zmysel (asi hlavne cez víkendy, cez týždeň je N95 v pohode), aj keď si myslím, že pri ceste zo stanice bude ten autobus stále rýchlejší. Ďalšia vec je, či by ľudia nezačali spisovať petície proti hluku, a preto si myslím, že v noci tie električky až tak netreba, skôr by sa mal zlepšiť interval autobusov.
Dostvame sa do situacie, ze N80 cez Stary most kopiruje ex L1. Nebolo by na zamyslenie nocakova elina a od TPD by to po Petrzalke rozviezla N99? Alebo by sa vratili povodne trasy nocakov a zrusila by sa tym padom N95?
Samozrejme vieme prečo sa trasy prehadzovali. No výsledok, a možno nechcený, je ten, že sa tým lepšie využila kapacita vozidiel. Návrat k pôvodnej N95 by bol krok späť.
Po uzavreti Stareho mosta Cervenej armady Frantiska Jozefa Stefanika sa prehadzovali v casti trasy N80/95 kvoli tomu, ze oklukou cez Novy most by to N95 nevyjazdila.
Cize ak by sa chceli vratit k povodnemu, moze sa dat aj naspat trasa N95 cez St. most a N80 okolo Incheby.
N80 mala v pôvodnej trase celkom logické číslo, len po uzavretí Starého mosta a prehodení časti trasy s N80 to už nedávalo zmysel. Na druhú stranu, naozaj ma nenapadá nejaké číslo z Petržalských liniek, čo by sa tam hodilo. No a čo sa nadväznosti týka, to by museli mať nočáky grafikon ktorý sa dá reálne vyjazdiť takmer vždy, nie len v nedeľu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kecho
Okrem toho, kto byva pri vlakovej trati predsa musi ratat s tym, ze mu tam nebudu spievat skovranky. To je ako ked sa na dedine novousadenci stazuju, ze ich budia kohuty a pod.
A k tomu nahradeniu busov/prestupovaniu - ak si dobre pamatam a nieco sa nezmenilo, tak elektrina je “pausal”, ale vyzera to tak, ze nafta poleti hore, cize ci by tu vyhladovo nebol aj ten ekonomicky vyznam. A napr. n91/93 je tiez prestup.
Pokial ma tram trasu cez Stefanovicovu a Obchodnu a nie krizom cez predSAVnicne a Stefanku, tak ma o par minut dlhsiu cestu, no vymietol by aj centrum.