Chcel som len zazdielat velmi pozitivnu skusenost, dnes som 6:40 poslal mail na dpb.sk o zlomenej kolajnici na Kriznej, 6:50 mi odpisali, 7:50 uz boli pani robotnici na mieste, po 10:00 bola kolajnica komplet opravena.
Ja mám zase skúsenosti najmä so SAD Trenčín, a tam je tiež jazda "na spotrebu" bežný jav, a klimatizáciu som tam zažil zapnutú možno trikrát za posledných 10 rokov (ale zas pre objektívnosť, necestujem tam denne)
práve to, že to ani za súťaž považovať nemôžeme. A či sú súčasní dopravcovia v KE v pohode? neviem, skúsenosti som mal iba s Arriva MI, keď v rámsci humenska jazdili výkon cez trasu ktorú som využíval a to bolo viac ako 10 rokov dozadu. Už vtedy mi boli príjemnejší ako SAD HE, kde jazdili roztrasené SOR-ky.
ono, možno je aj škoda, že sa nenašiel dopravca ktorý by tu súťaž napadol, verím tomu že cez ÚVO by pri takejto kontrole neprešla ani keby sa v KE na hlavu postavili
Kebyže jazdím na aute ako SADka na autobuse, môžem meniť dvojhmotný zotrvačník každých 50 tisíc kilometrov. Tiež ma vždy zaujímala poruchovosť pri takej jazde, pri nízkych otáčkach trpí asi všetko doradu viac, ako pri vyšších.
U SAD DS do BA stále je to "norma" - okná zasrobovane, klíma vypnutá aj pri 50 stupňoch vo vozidle lebo Covid a úspory a jazda absolútne mimo CP, s meškaniami 10+ min. A alebo s náskokom 5 min, proste ako to na spotrebu vyjde.
S SAD Poprad veľa skúseností nemám, ale napríklad pri Arrive Michalovce, s ktorou som precestoval 4 roky, si nepamätám, žeby sa jazdilo bez klímy. Aj keď tam zase istý vodič šetril iným spôsobom - cez jedno železničné priecestie po klesaní preletel takou rýchlosťou, akú mu nadelila gravitácia
Nikto nie je tak nepríčetný, aby do takej súťaže prihlásil. Dovoliť si to mohli iba dovtedajší dopravcovia. Koniec koncov, už teraz sa jazdí na príkaz, keďte zmluvy boli do 31.12.2021.
Ale zákonu sa dalo za dosť, výpadok nebol žiadny (niekoľkokrát sa pritom poukázalo na to, že to nie je ako v BA) a tak sú všetci spokojní.
Neviem ako je to s tou spotrebou dnes no ešte tak 4 roky dozadu bolo u Arrivy aj SADistov buzerovnie za spotrebu celkom bežné, asi sa v nových zmluvách uvádzalo že spotrebu hradí kraj u sad pp to bol extrém taký štýl jazdy som snáď nevidel nikde na svete - rozjazd z 3 na rovine a bum do 6, ked sa rozbehne na 70 vyradí a na neutrále ide do 50 potom proces opakuje. Neviem či si niekto niekedy spočítal aký vplyv to má na poruchovosť a celkový stav vozového parku... Tí normálnejší sa vys*ali na prémie a jazdili normálne za cenu vyššej spotreby. PS: kvôli týmto tzv. jazdám na spotrebu sa napríklad nepúšťala klíma, počkajte na leto a uvidíte či tam ešte buzerujú stále
Miesas hrusky s jablkami, to by som chcel vidiet co by robili keby to vyhral neprevadzkovatel. Aj ked realne sa prihlasil do sutaze aj niekto iny? To by musel byt iny samovrah.
Nevidím dôvod, prečo by mala AMS vodičov buzerovať za spotrebu nafty, keď kraj prepláca reálnu spotrebu na linkách. Takže ak má vodič nižšiu, tak kraj menej zaplatí a naopak ak vyššiu, kraj zaplatí viac. Nie je preto žiaden dôvod, aby to nad tým niekto sedel, vyhodnocoval to a robil z toho závery. A zas tých prejazdov nie je toľko, aby tam nejaká úspora 2 l/100 km priniesla firme významný ekonomický prínos.
V iných prevádzkach ARRIVY fungujúcich podľa iných zmlúv to samozrejme môže byť inak.
Minko