Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #242388:
Ak je to ten, čo si myslím, tak ešte stále pobehuje.
Reply on: Andy #242387:
V Bratislave takýto "pes" pobehoval za vodičmi na hlavnej stanici a volal sa Milan. Raz niekomu ušiel s autobusom. Pamätníci pochopia. 😏
Reply on: Arrivaderci #242384:
Viac vodičov (aj v najviac problematickom seneckom okruhu) už začína šoférovať v tento týždeň alebo budúci - po školeniach alebo s nástupom od 1.1. Momentálne je výprava 100 %-ná v okolí Senca.
Lenže sa blíži omikron, takže výpadky budú aj kvôli PN, a nielen u PAD.
https://spravy.rtvs.sk/2022/01/nitrianska-mhd-zmenila-dopravcu-ma-80-novych-autobusov/ - z Kategorie "snivajte s nami" u nas 😃

Inak od 10.1 ideme spat na 60-70% s Arrivou?
Reply on: Viko #242381:
To je pravda. Mne sa hlavne zdá, že v MT najviac času strávili vyberaním GR...
Reply on: Adam3 #242361:
Už sa začalo so stavebným konaním na cyklomost v tejto časti. https://www.lamac.sk/samosprava/zverejnovanie/uradna-tabula-stavebneho-uradu/oznamenie-o-zacati-stavebneho-konania-stavba-cyklomost-cykloturisticke-prepojenie-mestskych-casti-dubravka-a-lamac No pre lokalitu Drobného ulice to bude ďaleko. A s iným prepojením sa neuvažuje 😞
Reply on: Dispecer #242380:
Lenže "sa hovoriť" nestačí... So získaním oprávnenia na prevádzkovanie dopravy, vypísaním výberka na vozidlá, zabezpečením plničky na CNG a podobne kľúčovými vecami sa zaoberali až v posledných mesiacoch.
PB bola proti tomu len papierová kuleha, tam sa reálne nestavala nová prevádzka na zelenej lúke.
Reply on: Viko #242379:
Absurdne krátky čas? Veď o tom, že v MT chcú založiť podnik sa hovorilo snáď už vyše roka dozadu, marí sa mi, že prvé neformálne náznaky sa objavili zhruba krátko potom ako podobný zámer ohlásili v PB. To skôr práve v PB to bolo absurdne rýchlo.
Reply on: 810zssk #242378:
Plus Transdevu sa zadarilo prilákať späť niektorých pôvodom lokálnych vodičov, ktorí pred praktikami Arrivy utiekli práve smer SL.

No a čas na prípravu... V Martine v absurdne krátkom čase založili dopravný podnik s novým vozoparkom a novým typom pohonu, a aj keď som si pred pár mesiacmi klepal na čelo nad ich harmonogramom, naozaj sa im to podarilo, vrátane dohody o prevode zamestnancov. Jasné, viacero vecí je vyriešených len dočasne, ale mimo menších nedostatkov v dopravnej informatike som zatiaľ nejaké ponosy nezachytil. Chaos v podaní AMS BA nie je podľa mňa ani tak o čase, ako o absolútnej manažérskej neschopnosti.
Reply on: Urbanway 2423 #242377:
Je to kombinácia troch vecí - jedna je všeobecná tragickosť Arrivy (aj vo vzťahu k zamestnancom ako spomínaš), druhá je čas na prípravu, tretia je absencia sabotáže zo strany pôvodného dopravcu v Nitre (tu zas Arrive treba uznať že sa toho zhostili veľmi slušne).

Každopádne treba zdôrazniť že chaos pri zmene dopravcu NIE JE štandard. V Európe sa každý rok zmení dopravca v desiatkách až stovkách miest a väčšinou to prebehne tak hladko ako v Nitre.

Každopádne je Nitra skvelý vzor ako sa to má robiť a palec hore pre každého kto bol súčasťou procesu 🙂
Od 1.1. nastúpil v Nitre nový dopravca Transdev. Prechod na nového dopravcu tam prebehol bez väčších problémov a všetci vodiči údajne prešli do Transdevu. Viem, že oblasť IDS BK je väčšia ako MHD Nitra, ale u nás neprešli k Arrive zďaleka všetci vodiči. Je to spôsobené zlými podmienkami a povesťou Arrivy, alebo tým, že v Bratislave je tých vodičov celkovo menej, pretože toto nie je jediný prípad, kde tá zmena dopravcu nespôsobila taký chaos ako u nás?
Reply on: TeBeCe #242367:
Okej, takže nejde o osobné motorové vozidlá ako sa ukázalo, takže beriem späť.
Reply on: Samco123 #242374:
ale len do 01.03. či ako to písali v článku, potom tie pseky budú aj spoplatnené. Každopádne, dnes nie je veľa vozidiel, čo by si nekupovali diaľničnú známku. Napríklad ja v čase keď som len príležitostne jazdil po diaľniciach som si tú známku kúpil (ročnú). Nebolo to až tak veľa, 50 ročne nikoho nezruinuje a odpadajú starosti s tým aby som kalkuloval a dával pozor na spoplatnené úseky diaľnic. Proste som mohol sadnúť a bez starostí sa vydať na cestu 🙂
Reply on: N/A #242368:
Pokial viem myto platia auta nad 3.5t nie osobne auta. Tam to zostava nespoplatnene. 😆 Osobaky stale maju dialnicnu znamku.
Reply on: Ike #242371:
"Aj na nákladné auto aj autobus je potrebné dodržiavať navlas rovnaké sociálne právo."
Až také rovnaké nie je, sú tam síce malé, ale nie zanedbateľné rozdiely. 😉
Reply on: pressburger #242369:
Celá.siet v Ba bude na 130 s lokálnymi obmedzeniami
Reply on: trolejbus6207 #242346:
Je to debata ďaleko nad rámec tohto fóra, ale aký je vlastne logický význam rozdelenia vozidiel nad 3,5 t na skupiny C a D? Čo reálne vodiči skupiny C vedia a vodiči skupiny D nie a opačne?

Aj nákladné auto aj autobus môže mať šírku 2,55 m.
Aj nákladné auto aj autobus môže byť vysoké 4,20 m.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať posed vodiča pred predným kolesom, na prednom kolese, alebo za predným kolesom.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať rôznu dĺžku.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať rôzny rázvor.
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebná zdravotná a psychologická spôsobilosť (navlas rovnaká).
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebná kvalifikácia (ok, tu sú drobné rozdiely).
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebné dodržiavať navlas rovnaké sociálne právo.

Čo je to rozdielové? Lebo medzi B a C/D je obrovský rozdiel. Tiež medzi E a ostatnými skupinami.
Reply on: pressburger #242369:
Áno, mal by byť aj ten, ale to bude určite s trvalou úpravou 100 km/h ako pri Darexe podľa mňa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.