Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #242285:
Presun je v rámci služby samozrejme zaplatený, vodič sa presúva električkou (alebo svojim autom)
Reply on: Ike #242290:
"a stále dokument, od ktorého sa objednávka odvíja existuje, nie je to ad hoc"
Ktorý to je, ako definuje objednávku pre rok 2021 a je niekde zverejnený? Prečo sa RPOD robí až ku koncu roka, pre ktorý má platiť - však to potom nie je žiaden plán ani projekt, ale konštatovanie toho, čo sa stalo. Rieši RPOD pre rok 2021 výhľad pre rok 2022 alebo aj 2023 (však aj rozpočty sa robia s výhľadom na +2 roky, ako môže mesto naplánovať sumu transferu na MHD pre rok 2023, ak nevie, či a v akom rozsahu bude jazdiť)? Vieme aké električkové linky budú jazdiť do Petržalky (čo má byť už o dva roky) a podľa čoho vzišlo, že práve tieto? A ako sa pomenia autobusové linky v nadväznosti na električku?
Vlastne jediný verejne známy plán s linkovým vedením sú nové trolejbusové trate. Ak som nejaký ďalší opomenul, tak ma prosím oprav, ale takto z hlavy ma nič ďalšie nenapadá.
Reply on: Valec #242289:
Rozumiem. Zjednodušil som to, aby boli zrejmé tie vzťahy a valné zhromaždenie DPB fyzicky zastupuje štatutár matky, pričom štatutárom mesta nie je zastupiteľstvo, ale primátor. Ale áno, opomenul som to, že primátor môže konať len v rozsahu zastupiteľstva, ktoré, s prižmúrením oboch očí, plní vlastne funkciu valného zhromaždenia mesta, ktoré volia občania mesta, takže je mu v určitých otázkach primátor podriadený.

K bodu dva. PDO vnímam ako rámcový dokument, z ktorého sa dá vypočítať iba rámcový transfer (veľmi nepresný), ideálne nejaký rozsah. RPOD je dokument, ktorý zohľadňuje plánované výluky, posilnenia + taký ten mimoriadny balast, čiže ide o značne presnejší odhad vzkm/vlkm a aj odhad transferu. PDO v prípade BA chýba, ale zase na druhej strane RPOD ho sčasti supluje (a z časového hľadiska je aj vo vyhláške uvedené, že nemusí byť na 10 rokov). Nie je to ideálny stav, ale off-record platí, že radšej fungujúca verejná doprava bez administratívnych povinností (a stále dokument, od ktorého sa objednávka odvíja existuje, nie je to ad hoc) ako zamašličkované navoňané PDO a doprava nepoužiteľná. Ohľadom licenčných záležitostí máš dobré otázky.
Reply on: Ike #242286:
V princípe znamená, že štatutárny orgán spoločnosti = primátor. Avšak táto právomoc bude nejakou formou rozdelená medzi primátora a MsZ, keďže, ak si dobre pamätám, členov predstavenstva schvaľovalo MsZ.
Tak či tak, konkrétna osoba musí v danej chvíli rozlišovať, či vystupuje ako primátor alebo ako valné zhromaždenie, keďže zámery môžu byť rozdielne. Určite by som to však nedefinoval, že "o výške transferu rozhoduje valné zhromaždenie", lebo to pravda nie je. Výška transferu predsa závisí od výšky rozpočtu a ten schvaľuje MsZ, a keby raz MsZ schválilo 0 €, tak ani primátor, ani valné zhromaždenie, ani predstavenstvo DPB alebo ktokoľvek iný s tým prakticky nemôžu urobiť nič.
V ideálnom svete by dopravná autorita zadefinovala požadované výkony, dopravca by ich nacenil a primátor dal túto požiadavku zapracovať do rozpočtu mesta, ktorý by mu MsZ schválilo.

Ad 2: Určite by to tak byť nemalo. PDO sa predsa spracováva na obdobie až 10 rokov, každopádne určite na obdobie viac ako jedného roka, a ako taký definuje aj nejaké rozvojové plány (ktoré sa ale v jednoročnom pláne definujú dosť ťažko). RPOD je už konkrétnou objednávkou na daný rok, pričom by malo z PDO vychádzať a spresňovať ho. Lebo kým napr. PDO globálne povie, že denná premávka je v čase od 5 do 23, v RPOD by už malo byť povedané, ktorá denná linka má aký rozsah prevádzky.
PDO je tiež podkladom pre vydávanie licencií na linky. A hoc v MHD sa vydáva jedna globálna licencia (kde sú ale konkrétne trasy vymenované), tak by bolo zaujímavé vedieť, čo bolo legislatívnym pokladom pre vydanie licencie pre takú linku 154 (áno, v §10, ods. 3b je uvedené "alebo ak na jej zriadení je záujem dopravného správneho orgánu").
Odkiaľ čerpá iMHD cestovné poriadky vlakov? Niekto to nahadzuje ručne?

Napr. taká S70 tu má uvedený samostatný stĺpec pre dni 23.12. a potom 27.-31.12 a 3.-4.1., s ešte obmedzenejším počtom vlakov, ako teraz. Nebude to chyba?
Reply on: Valec #242283:
Myslel som si, že keď právnická osoba (obec) vlastní inú právnickú osobu (DPB), tak valné zhromaždenie dcéry = štatutárny orgán matky (v prípade BA = primátor). Ale je priznám sa, že som nikdy nesledoval, či má kľúčové slovo primátor, ktorý si necháva potvrdiť svoj postup zastupiteľstvom, alebo naopak, zastupiteľstvo rozhodne a primátor musí konať.

K druhému bodu: áno, tak to je. Ale asi by to malo byť, ako som písal, nie? 😁
Reply on: B@rdi #242284:
A ako sa presuva medzi konecnymi ? V ramci sluzby ma plateny aj presun MHD ?
Reply on: Adam137 #242282:
Striedač linky 36 sa určite nenudí, cez školský rok odjazdí 36/1,/2 potom 139/1 a zase 36/1. 😎
Reply on: Ike #242275:
Máš tu pár nepresností:
O výške transferu nerozhoduje primátor a už vôbec nie valné zhromaždenie (to sú dva rôzne orgány, aj keď fyzicky ich môže zastupovať tá istá osoba). O výške rozhoduje Mestské zastupiteľstvo na návrh vedenia mesta (de facto primátora).

Výška transferu by síce mala vychádzať z RPOD, keďže RPOD predstavuje objednávku výkonov. Žiaľ, ako taký sa dodatkom prijíma až na konci príslušného roka. RPOD na rok 2020 bol prijatý 18.12.2020, na rok 2021 medzi dodatkami stále nie je.
RPOD je svojim obsahom a rozsahom na míle vzdialený tomu, čo má PDO obsahovať. Skôr by som povedal, že mesto žiaden PDO nemá.
Reply on: Urbanway 2423 #242281:
Dakujem a ako teda vyzera sluzba takehoto striedaca? 2x si da necele kolecko (Pri krizi - ZB - Pri krizi) na 36tke a inak robi co? Predpokladam ze 83/84ku striedat nemoze kedze to by mal vodic za ktoreho strieda pauzu asi 1.5hod a vlastne to tam nie je ani potrebne. Strieda niekoho na 20/23/123?
Reply on: Adam137 #242280:
Pri kríži sú striedači.
Ako su prosim riesene prestavky na 36tke? Ved ako pozeram tu sluzbu tak ma obraty stale iba 5 a 11 minut takze z toho sa ani nic nepocita do BP nie? Su tam striedaci?
Reply on: Ike #242275:
Ďakujem za vysvetlenie 🙂
Reply on: Ike #242277:
Ďakujem 🙂
Reply on: 810zssk #242276:
Pozri bod 3.8. (ja som použil slovo preddavok, ale v zmluve sa spomína záloha)
Reply on: Ike #242275:
Si si istý že Arriva dostáva nejaké preddavky? Lebo narýchlo ich v zmluve neviem nájsť. Aj by mi prišlo dosť divné keby dopravca na jednej strane skladal bankovú záruku, ale súčasne iné prostriedky dostával od župy vopred.
Reply on: birch #242273:
Neviem, ako to je v tomto prípade, v zmluve je to komplexnejšie opísané (a rozdelené aj po jednotlivých nákladoch) a nemám čas to teraz študovať. Ale domnievam sa, že k určitému dátumu (štvrťročne) sa robí vyúčtovanie, kde sa porovná objem objednaných km a objem poskytnutých km a dopravcovi vznikne buď preplatok alebo nedoplatok. Každopádne, pokuta nemôže byť nedoplatkom, pretože nedoplatok dopravcovi môže vzniknúť aj z objektívnych dôvodov (napr. výluky). Taktiež netuším, kedy sa platí pokuta. Ale v princípe to bude dvoch nezávislých krokoch: kraj si objedná km a zaplatí dopravcovi preddavok, dopravca odjazdí 3/4 objednávky, preto mu vznikne nedoplatok a kraju preplatok, dopravca vráti časť preddavku a nakoniec dopravca zaplatí zmluvnú pokutu. Takto mi to dáva logiku aj podľa toho, čo som videl v zmluve.

Je to podobne, ako platíš za plyn.

V prípade DPB je situácia iná, lebo je akcionárom mesto a o výške transferu rozhoduje valné zhromaždenie = primátor, ktorý si nechá svoj návrh odobriť zastupiteľstvom. Výška transferu je definovaná v dodatku k zmluve, ktorý sa robí na konci roka na ďalší rok a vychádza z tzv. ročného plánu organizácie dopravy (v podstate PDO) a tiež sa platí formou preddavku. Kvôli pandémii sa však počas posledných dvoch rokov tento transfer mimoriadne zvyšoval aj v priebehu roka. Jazdilo sa menej, ale DPB a mesto malo záujem držať si vodičov, čím krátkodobo rástli náklady a klesali tržby.

Inak všetky dodatky sú na webe DPB.

Reply on: birch #242273:
BSK samozrejme neplatí spoje ktoré dopravca neodjazdí, ani neviem na základe čoho by sa dala úhrada za tie spoje vypočítať keď nešli.

Pri DPB je to iné, keďže tam mesto platí reálne náklady vykázané na linkách MHD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.