Reply on: Valec #242289:
Rozumiem. Zjednodušil som to, aby boli zrejmé tie vzťahy a valné zhromaždenie DPB fyzicky zastupuje štatutár matky, pričom štatutárom mesta nie je zastupiteľstvo, ale primátor. Ale áno, opomenul som to, že primátor môže konať len v rozsahu zastupiteľstva, ktoré, s prižmúrením oboch očí, plní vlastne funkciu valného zhromaždenia mesta, ktoré volia občania mesta, takže je mu v určitých otázkach primátor podriadený.K bodu dva. PDO vnímam ako rámcový dokument, z ktorého sa dá vypočítať iba rámcový transfer (veľmi nepresný), ideálne nejaký rozsah. RPOD je dokument, ktorý zohľadňuje plánované výluky, posilnenia + taký ten mimoriadny balast, čiže ide o značne presnejší odhad vzkm/vlkm a aj odhad transferu. PDO v prípade BA chýba, ale zase na druhej strane RPOD ho sčasti supluje (a z časového hľadiska je aj vo vyhláške uvedené, že nemusí byť na 10 rokov). Nie je to ideálny stav, ale off-record platí, že radšej fungujúca verejná doprava bez administratívnych povinností (a stále dokument, od ktorého sa objednávka odvíja existuje, nie je to ad hoc) ako zamašličkované navoňané PDO a doprava nepoužiteľná. Ohľadom licenčných záležitostí máš dobré otázky.
Valec
O výške transferu nerozhoduje primátor a už vôbec nie valné zhromaždenie (to sú dva rôzne orgány, aj keď fyzicky ich môže zastupovať tá istá osoba). O výške rozhoduje Mestské zastupiteľstvo na návrh vedenia mesta (de facto primátora).
Výška transferu by síce mala vychádzať z RPOD, keďže RPOD predstavuje objednávku výkonov. Žiaľ, ako taký sa dodatkom prijíma až na konci príslušného roka. RPOD na rok 2020 bol prijatý 18.12.2020, na rok 2021 medzi dodatkami stále nie je.
RPOD je svojim obsahom a rozsahom na míle vzdialený tomu, čo má PDO obsahovať. Skôr by som povedal, že mesto žiaden PDO nemá.