Lebo ludia maju neskutocnu potrebu "byt lepsi ako system". Tym nemyslim system vyslovene oje**t, ale na vela ludoch pozorujem vysloveny nekomfort, ked maju splynut s "defaultom".
Preco by som mal dieta zaockovat presne tak ako mi hovori lekar, ked mozem preusporiadat poriadie vakcin;
Preco by som mal dat dieta do najblizsej skoly, ked ...;
Preco by som ...
Kedysi davno som robil (v zahranici) v pizzerke, pozoroval som ten syndrom na ludoch, ktori proste MUSELI nieco zmenit na jedalnom listku. Aj ked to znamenalo ze si namiesto "Margherity" objednali "Capriciosu bez sunky a oliv", proste MUSELI nieco zmenit.
Ja si viem predstaviť, že by tá linka išla z Jasovskej po trase 98 a na Holíčsku. Prestup na električku by si mal na Lúčanke a obslúžila by aj veľkú časť Petržalky, kam električka nejazdí.
V tejto oblasti by sa to podľa mňa malo celé nejako reorganizovať, pretože teraz tam jazdí podľa dosť veľa liniek s dosť zlým intervalom (23, 36, 123, 130).
23 by sa mohla posilniť na 15/20-minútový interval v úseku Lamač - Pri kríži, keďže poskytuje celkom rýchle spojenie medzi Lamačom a Dúbravkou. 36 by tiež mohla mať 15/30-minútový interval, aby mohla nadväzovať na 37 (aby sa posilnilo spojenie zo Strmých vŕškov v špičke). Taktiež by sa mohla posilniť a rozšíriť premávka 92 po Bory, ktorá by zabezpečila okrem iného aj spojenie Lamača s Bormi a tým pádom by sa mohla 123 zrušiť. Pre cestu z Podhája do Borov/k OC Lamač by bolo treba prestupovať na Vrančovičovej, čo by sa čiastočne dalo vyriešiť posilnením 130.
Čo sa týka Borov, tak tam podľa mňa bude o chvíľu chýbať aj nočná doprava, keďže teraz tam stojí iba N21 na rázcestí.
Úplne by stačilo zriadiť zastávku priamo na Lamačskej, kľudne aj s nadchodom priamo do foodcourtu. Hento krúženie je trest pre všetkých, čo cestujú na väčšiu vzdialenosť.
súhlasím s Tebou - škôlky a základné a školy sú aj v dedinách okolo Bratislavy a stredoškoláci zvládnu dochádzku aj sami (samozrejme, okrem Tebou spomenutých skupín detí, tam však ide o jednotky, max. desiatky)
Zachádzanie k Tesco Lamač určite nerušiť, možno miesto 63 tam presmerovať linku 30, ktorá je taký vymeták. Ráno sa dostať do Tesco Lamač z Lamača je nemožné, okrem jedného spoja za hodinu v podobe linky 130. Keď som tam brigádoval a nástup bol ráno, tak som musel ísť na Mokrohájsku, alebo Patrónku a odtiaľ naspäť, čo je úplný nezmysel.
ale zas na druhej strane, ten rozvoz.... neviem preco ma mnoho ludi snahu rozhadzat svoje deti po (zakladnych) skolach akokeby najdalej od ich bydliska a potom ich vozit, s vynimkou okrajovych casti spektra deti (ci uz rozne postihnutych alebo aj nadanych) naozaj nevidim nejaky zasadny dovod preco nepouzit najblizsiu/spadovu skolu... a predpokladam ze aspon prvy stupen skol existuje aj v satelitnych obciach (a druhostupniaci by uz nejake to cestovanie PADkou, ak byvaju naozaj len v nejakej malej osade, zvladnut mohli)
No, pri súčasnom intervale 36 je v podstatne lepšie ísť 37+123 alebo krkolomne 37+83,84 (a ak sa náhodou trafíš, tak aj 23:D), tým chcem povedať, že interval 36-ky 60 minút je taký, že to ju rovno môžu zrušiť, takto zabili aj linku 23...
Asi by stálo za uváženie spraviť lokálny vymeták t.j. zrušiť 36,130 a spraviť z toho jednu linku s prijateľným intervalom , čo prejde Záhorskú, Bory, Lamač.
Teraz sa nad tým zamýšľam a máš pravdu, buspruhy tomu celkom pomohli. Ale prestup na 123 je úplná kravina, aj tak to nenadväzuje, musíš prejsť cez cestu a navyše zo Záhorskej ti ide priama 36 smer Bory/Dúbravka. Btw 36 by si zaslúžila mať v pracovné dni (prázdniny) 30 min interval, lebo teraz má hodinový, tak ako cez víkend. A 60 min interval je už fakt o ničom cez pracovné dni.
Veď som svoj príspevok uzavrel s tým, že je to vysoko individuálne. No a čo sa týka vozenia detí do škôl či škôlok (Shaggy) je to zasa úplne iná situácia. Ten rozvoz sa asi bez auta urobiť nedá.
Rozvoz do škôlky, to áno, to je logické, ale voziť 10-15 ročných do školy v rámci Bratislavy (z prímestských oblastí je to pochopiteľné) je bohapusté rozmaznávanie a výchova ďalších autistov, pre ktorých bude VHD vždy "socka". Ja som z generácie, kde boli spolužiaci, ktorých do školy vodili rodičia alebo starí rodičia, terčom posmechu. Je to vychovávanie k totálnej nesamostatnosti. Keď na Bajkalskej (zastávka Drieňová) čakám na a-98 a vidím, ako v priestore zastávky jedno za druhým zastavujú autá s bratislavskou ŠPZ a vysadzujú 15 ročných pubertiakov, neviem, či ich mám ľutovať, alebo sa im smiať. Moja dcéra chodila v 90. rokoch od veku 10 rokov od Zimného štadióna vtedajšou a-120 sama do školy v Petržalke. Úžasne sa vtedy osamostatnila, vďaka električenke so spolužiačkami chodili (jazdili) aj ďaleko od školy či bydliska. Určite jej tá samostatnosť prospela a nebáli sme sa ju v 18 rokoch poslať študovať do zahraničia. Ja sám som študoval mimo domov a som za to rodičom dodnes vďačný, že ma vyhnali v 19 z domu. Tá samostatnosť na ZŠ či strednej škole má ako príprava do života svoj zmysel. V opačnom prípade z nich - najmä z chalanov - vyrastajú týpci, čo sú na mamahoteli až do mamičkinej smrti. Časy sa skrátka menia...
To je úplne skvelé. Hlavne že majú tlačovú správu: "Rekord dvoch dekád: ZSSK má v roku 2022 najazdiť vo verejnom záujme 35,8 milióna kilometrov, naposledy bola slovenská vnútroštátna vlaková doprava takto hustá pred 20 rokmi". Čiže vlaková doprava bude hustá, hustá na papieri
si