inak tie poznamky by mohli byt pre rozne linky/zastavky zjednotene: raz je to "Premava cez Pilu a Cerveny kamen" - pricom v zozname zastavok je to len odhadnutelne, ze kde asi teda zastavuju a nezastavuju jednotlive spoje - a inde zas "premáva cez zastávky takto označené " - pricom su oznacene tieto zastavky v zozname zastavok
Nad týmto presne aj ja vždy rozmýšľam keď vidím tie stĺpy. Vyzerá to ako keby v čase výstavby sídliska plánovali ukončiť uvažovanú trolejbusovú trať po Drotárskej blokovou slučkou cez Martinengovu ale vzhľadom na šírku tej ulice a ostré odbočenia si to neviem veľmi dobre predstaviť.
Mne to hlavne príde rovnaké ako keby sa ZSSK rozhodla že bude prevádzkovať len Bčka a šukafóny, lebo to je lacnejšie ako kupovať nové vozne a jednotky. Nerozumiem prečo sa niekomu zrazu pri NAD zdá tento prístup v poriadku.
Navyše, ak si porovnáme náklady na prevádzku vlaku a autobusu, aj kvalitná NAD by snáď mala byť lacnejšia ako vlak.
Tento prístup by bol úplne ok, keby bol ZSSK plne komerčný a súkromný dopravca. Je síce otázne, či náklady redukovať ausgerechnet na úkor zákazníkov (keď, priznajme si, rezervy sú aj inde) je ta najlepšia stratégia, ale áno, súkromná obchodná spoločnosť si spraví analýzu a zistí, že riziko straty zákazníkov v prípade nekomfortnej NAD je menšie ako náklady na komfortnú NAD, ok je legitímne objednať najväčšie a najlacnejšie šroty.
Lenže ZSSK je akciovka, ktorej jediný akcionár je štát. Zároveň je dodávateľ služby vo verejnom záujme pre štát. Štát má robiť dopravnú politiku, ktorá má vyššie a veľmi jasne definované ciele nielen na národnej, ale aj európskej úrovni. A tam sú priority jasné. Ak by ZSSK v tejto konfigurácií pozeral len na šetrenie nákladov, tak jazdí desatinu výkonu. Samozrejme že na optimalizáciu výkonov je priestor, ale aj na optimalizáciu cashflowu. Robí sa aj to druhé?
Dnes ráno sa mi na mobile na virtuálnej zastávkovej tabuli Drieňová v poslednom stĺpci za piktogramom invalidného vozíka objavujú písmená A alebo B alebo nič. Tu v Petržalke na Ľubovnianskej či na zast. Nem. Antolská sa nič také neobjavuje. Viete niekto, čo tie písmená znamenajú?
Pre ZSSK je najdôležitejšia cena za NAD. Ubezpečujem vás, že ak by bolo to čo navrhujete výhodnejšie, už dávno by to železnice zaviedli. Osobne, nemyslím si že kĺbový LE autobus je vhodný, navyše, na Slovensku ich ani nik neprevádzkuje, ja som ani nevedel, že existujú a to som v doprave robil dlho(stále si neviem predstaviť ako vyzerá interiér, kde začínajú schody) Musela by sa vyhlásiť súťaž na dopravcu NAD s podmienkami na autobus. Toto sú skôr také šotosny, nemyslím si že to je reálne.
nepríjemná otázka: dostanú a otočia sa kĺbové busy ku všetkým žst. v okolí BA? Netvrdím, že zaručene nie, ale napr. v GA by to bolo hodne zaujímavé na tom rohu z jednosmerky vedúcej poza AS na AS, resp. odbočiť či od BA, či od námestia z Bratislavskej na 29. augusta. Cez križovatku 29. augusta/Bratislavská/Cintorínska v GA už pekne dlho chodia busy len po hlavnej ceste a asi vedia, prečo sa im to neoplatí skracovať ani smerom od Sládkovičova/DS/Košútov na stanicu....
V Cíferi by bolo tiež zaujímavé sledovať vytáčanie kĺbu za VB v prípade plného parkoviska a okrem toho pri tom povrchu, čo tam je, ľutujem tie vozidlá...
alebo napr. tá vývrtka od Grinavy k obratisku pri grinavskej žz. by bola tiež s kĺbovým busom asi zaujímavá.
Ale možno sa mýlim, nemám vodičák ani na auto...
hurá, konečne znormalizujú zastávky v Cíferi a Jablonci. I keď ten OcÚ v Cíferi mohol zostať, ten je jasne identifikovateľný a zastavuje sa doslova pred ním. A škoda, že sa pri tej príležitosti nespraví aj zastávka v Cíferi na Mlynskej, optimálne pri križovatke s Veternou alebo skratkou zo Stromovej...
Okrem toho zastávam názor, že poloha autobusových zastávok by mala byť z mapy približne odvoditeľná sedliackym rozumom aj pri vypnutej vrstve autobusové zastávky, čo žiaľ ešte stále niektoré zastávky nebudú spĺňať, napr. Dubová, pri Svätom Jánovi.
Ike